StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.08.2023 11:34

Pepco planuje otworzyć 2 tys. sklepów w Niemczech

Pepco przyspieszy ekspansję w Niemczech. Do końca 2023 r. otworzy 50 nowych sklepów / Pepco
Pepco – sieć, która zawojowała polski rynek – w Niemczech ma tylko 20 sklepów. To ma się jednak zmienić. Pepco chce przyspieszyć rozwój w Niemczech i otworzyć 2 tys. sklepów.

Pepco chce otworzyć 2 tys. sklepów w Niemczec podał Lebensmittel Praxis. Na tamtejszym rynku sieć jest obecna od 2000 roku i ma 20 sklepów, m.in. w Berlinie i w Dreźnie. Pod koniec lipca firma ogłosiła współpracę z operatorem centrów handlowych ECE Marketplaces i podpisała 17 umów najmu na nowe oddziały Pepco w centrach handlowych ECE.

W planach Pepco jest przyspieszenie rozwoju. W tym sieć chce otworzyć kolejnych 50 sklepów w Niemczech.

Pepco Group powstała w lipcu 2014 roku. Działa pod szyldem sieci Pepco, stworzonej w Polsce w 1999 r., a także w ramach sieci sklepów Poundland, założonej w Wielkiej Brytanii w 1990 r. oraz sieci Dealz, która została uruchomiona w 2011 r. W sumie zarządza siecią ponad 3,2 tys. sklepów w 15 krajach w całej Europie.

Pepco i Dealz mają w swojej ofercie także kosmetyki i stały się ważnym kanałem sprzedaży dla marek szukających nowych kanałów sprzedaży. Pepco prowadzi w Polsce 1200 sklepów, Dealz 170.

Czytaj więcej: Pepco i Dealz potwierdzają plany ekspansji w Polsce 

Pod koniec lipca okazało się, że właściciel Pepco – Holding Steinhoff International (72,27 proc. walorów grupy, które zostały wycenione na ok. 14 mld zł) – ma poważne problemy finansowe. Akcjonariusze zadecydowali, że zostanie on zlikwidowany, akcje zostaną wycofane z obrotu na giełdach we Frankfurcie i Johannesburgu, a wszelka dokumentacja przekazana w kuratelę nowo powołanej spółce Steinhoff Topco.

Czytaj więcej: Większościowy pakiet akcji Pepco zostanie wystawiony na sprzedaż

Akcjonariusze Steinhoffa stracą swoje walory, a aktywa firmy, w tym akcje Pepco Group zostaną sprzedane w celu zaspokojenia wierzycieli. W opinii analityków nie wpłynie to na kondycje spółek-córek, czyli sieci Pepco i Dealz.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 00:37