StoryEditor
Sieci i centra handlowe
27.07.2023 13:54

Większościowy pakiet akcji Pepco zostanie wystawiony na sprzedaż

Pepco Group zarządza siecią ponad 3,2 tys. sklepów w Europie. Te z logo Dealz, ale w wielu przypadkach także Pepco, oferują na swoich półkach kometyki  / Shutterstock
Większościowy akcjonariusz spółki Pepco zostanie zlikwidowany. Aktywa firmy Steinhoff International Holdings, która ma problem z wierzycielami zostaną sprzedane w celu zaspokojenia ich potrzeb. Zatem akcje Pepco, warte ok. 14 mld zł, zmienią niebawem właściciela.

O sytuacji w jakiej znalazł się główny udziałowiec sieci Pepco – Holding Steinhoff International – pisaliśmy na portalu wiadomoscikosmetyczne.pl wczoraj, w tekście Właściciel Pepco ma problemy. Jest bliski bankructwa

Dziś już wiadomo, że Steinhoff, który za pośrednictwem spółki IBEX Retail Investment ma 72,27 proc. akcji Pepco Group, zostanie zlikwidowany. To decyzja akcjonariuszy podjęta na wczorajszym nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu. Akcje zostaną wycofane z obrotu na giełdach we Frankfurcie i Johannesburgu, a wszelka dokumentacja przekazana w kuratelę nowo powołanej spółce Steinhoff Topco. Akcjonariusze Steinhoffa stracą swoje walory, a aktywa firmy, w tym akcje Pepco Group zostaną sprzedane w celu zaspokojenia wierzycieli.

Steinhoff jest jedynym większościowym akcjonariuszem Pepco. Ma 72,27 proc. walorów grupy, które zostały wycenione na ok. 14 mld zł.

 

Więcej na portalu wiadomoscihandlowe.pl

 

Pepco Group powstała w lipcu 2014 roku. Działa pod szyldem sieci Pepco, stworzonej w Polsce w 1999 r., a także w ramach sieci sklepów Poundland, założonej w Wielkiej Brytanii w 1990 r. oraz sieci Dealz, która została uruchomiona w 2011 r. W sumie zarządza siecią ponad 3,2 tys. sklepów w 15 krajach w całej Europie. Te z logo Dealz, ale w wielu przypadkach także Pepco, oferują na swoich półkach kometyki.

Czytaj też:

Pepco ma już 3 tys. sklepów. Rośnie potencjał dla kategorii kosmetyków

Jak wygląda półka kosmetyczna w Pepco [FOTOREPORTAŻ]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.07.2024 15:03
Precordia Capital i Septyma nabyły udziały w parku handlowym Vis à Vis Wilanów
Ulokowanie Street Mall Vis à Vis Wilanów w bliskości dwóch dzielnic Warszawy i Konstancina-Jeziorny gwarantuje duży ruch kliencki.Street Mall Vis à Vis Wilanów
Precordia Capital Sp. z o.o., której właścicielem jest Jerzy Motz, oraz spółka Septyma Sp. z o.o., należąca do Piotra Beaupre, nabyły 66 proc. udziałów w parku handlowym Street Mall Vis à Vis Wilanów. Sprzedającym udziały była firma Capital Park Sp. z o.o. Nowymi zarządcami nieruchomości została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A.

Street Mall Vis à Vis Wilanów zlokalizowany jest w południowej części Warszawy, przy ul. Przyczółkowej 219. Jego lokalizacja przy głównej drodze łączącej Centrum z Wilanowem i Konstancinem-Jeziorną sprawia, że jest łatwo dostępny dla mieszkańców zarówno miasta, jak i okolic. Park handlowy oferuje 17 sklepów oraz lokali usługowych i gastronomicznych o łącznej powierzchni najmu 4300 mkw., a także 104 miejsca parkingowe. Wśród najemców Vis à Vis Wilanów znajdują się takie marki, jak Decathlon, Deseo, Drogeria Hebe, MAX Premium Burgers, RTV EURO AGD, Sakana Sushi&Sticks oraz ZooZoo.pl. Obiekt jest obecnie w pełni wynajęty.

Prezes Zarządu Precordia Capital Sp. z o.o., Jerzy Motz, wyraził zadowolenie z przeprowadzonej transakcji. Wskazał, że parki handlowe typu convenience, takie jak Vis à Vis Wilanów, okazały się najbardziej odporne na skutki pandemii COVID-19. Lokalny charakter tego typu obiektów idealnie wpisał się w nową rzeczywistość, zaspokajając potrzeby konsumentów, którzy zaczęli spędzać więcej czasu w swoim sąsiedztwie. Analizy wykazały, że centra convenience osiągają najlepsze wyniki wśród formatów handlowych, co potwierdza zasadność inwestycji w tego typu nieruchomości.

Nowym zarządcą Vis à Vis Wilanów została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A. Spółka ta przejęła odpowiedzialność za bieżące zarządzanie nieruchomością, dbając o utrzymanie wysokiego standardu obsługi najemców oraz klientów parku handlowego. Przejęcie zarządzania przez doświadczoną firmę ma zapewnić dalszy rozwój i stabilność obiektu, podnosząc jego wartość na rynku nieruchomości komercyjnych.

Czytaj także: Nowy park handlowy pod Warszawą: na granicy z Konstancinem powstanie nowy obiekt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.07.2024 16:03
Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?
Kaufland Global Marketplace obejmuje 64 kategorie produktów, w tym kosmetyki i perfumyfot. Kaufland
Kaufland Global Marketplace będzie dostępny także w Polsce. Sieć podała datę premiery platformy, przez którą sprzedawcy będą mogli sprzedawać we wszystkich krajach, gdzie marketplace jest dostępny. Na jakich warunkach z biznesem e-commerce niemieckiego detalisty będą mogli współpracować sprzedawcy z Polski?

Jak podaje Kaufland, na polskiej platformie sprzedażowej Kauflad.pl zarejestrowanych jest obecnie 2 tys. sprzedawców. Ma ona ruszyć 7 sierpnia br.

Polska platforma będzie kolejnym rynkiem, na którym będzie działał Kaufland Global Marketplace. W takiej formule niemiecki detalista sprzedaje już w Niemczech, Słowacji  i Czechach. Platformy w Austrii i w Polsce zostaną wkrótce odpalone.

Sprzedaż online odbywa się na zasadzie współpracy z zewnętrznymi przedsiębiorcami, którzy rejestrują się na marketplace i samodzielnie wystawiają i sprzedają swoje produkty. Sami są również odpowiedzialni za wysyłkę towaru i wystawianie faktur Kaufland zajmuje się działaniami marketingowymi. Można także skorzystać z międzynarodowej usługi logistycznej sieci (Fullfilment by Kaufland).

Sprzedawca wnosi miesięczną opłatę podstawową w wysokości 175 zł i zmienną prowizję od sprzedaży, od 7 do 16 proc. Np. dla kategorii perfum prowizja na start na polskiej platformie wynosi 8 proc., na pozostałych rynkach 10 proc. Dla kategorii pielęgnacja ciała i zdrowie w Polsce prowizja od sprzedaży wynosi 8 proc. na start, na pozostałych rynkach 13 proc. Prowizja jest naliczana za zakupione produkty, które nie zostały anulowane lub zwrócone.

Dodatkowo płatne jest dodanie na marketplace bezpośredniego linku do sklepu sprzedawcy, w tej opcji miesięczna opłata wynosi 220 zł.

Kaufland obiecuje sprzedawcom dostęp do wszystkich platform, którymi dysponuje, a tym samym do 56 mln potencjalnych klientów.

Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. lipiec 2024 08:48