StoryEditor
Sieci i centra handlowe
27.07.2023 13:54

Większościowy pakiet akcji Pepco zostanie wystawiony na sprzedaż

Pepco Group zarządza siecią ponad 3,2 tys. sklepów w Europie. Te z logo Dealz, ale w wielu przypadkach także Pepco, oferują na swoich półkach kometyki  / Shutterstock
Większościowy akcjonariusz spółki Pepco zostanie zlikwidowany. Aktywa firmy Steinhoff International Holdings, która ma problem z wierzycielami zostaną sprzedane w celu zaspokojenia ich potrzeb. Zatem akcje Pepco, warte ok. 14 mld zł, zmienią niebawem właściciela.

O sytuacji w jakiej znalazł się główny udziałowiec sieci Pepco – Holding Steinhoff International – pisaliśmy na portalu wiadomoscikosmetyczne.pl wczoraj, w tekście Właściciel Pepco ma problemy. Jest bliski bankructwa

Dziś już wiadomo, że Steinhoff, który za pośrednictwem spółki IBEX Retail Investment ma 72,27 proc. akcji Pepco Group, zostanie zlikwidowany. To decyzja akcjonariuszy podjęta na wczorajszym nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu. Akcje zostaną wycofane z obrotu na giełdach we Frankfurcie i Johannesburgu, a wszelka dokumentacja przekazana w kuratelę nowo powołanej spółce Steinhoff Topco. Akcjonariusze Steinhoffa stracą swoje walory, a aktywa firmy, w tym akcje Pepco Group zostaną sprzedane w celu zaspokojenia wierzycieli.

Steinhoff jest jedynym większościowym akcjonariuszem Pepco. Ma 72,27 proc. walorów grupy, które zostały wycenione na ok. 14 mld zł.

 

Więcej na portalu wiadomoscihandlowe.pl

 

Pepco Group powstała w lipcu 2014 roku. Działa pod szyldem sieci Pepco, stworzonej w Polsce w 1999 r., a także w ramach sieci sklepów Poundland, założonej w Wielkiej Brytanii w 1990 r. oraz sieci Dealz, która została uruchomiona w 2011 r. W sumie zarządza siecią ponad 3,2 tys. sklepów w 15 krajach w całej Europie. Te z logo Dealz, ale w wielu przypadkach także Pepco, oferują na swoich półkach kometyki.

Czytaj też:

Pepco ma już 3 tys. sklepów. Rośnie potencjał dla kategorii kosmetyków

Jak wygląda półka kosmetyczna w Pepco [FOTOREPORTAŻ]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2025 07:44