StoryEditor
Sieci i centra handlowe
26.07.2023 14:28

Właściciel Pepco ma problemy. Jest bliski bankructwa

Sieć Pepco ma w Polsce ok. 1,2 tys. sklepów. Coraz więcej z nich, oprócz tekstyliów oraz artykułów gospodarstwa domowego i wyposażenia wnętrz, oferuje także kosmetyki / Shutterstock
Skumulowany dług firmy Steinhoff International, która za pośrednictwem IBEX Retail Investments ma 72 proc. udziałów w Pepco, sprawił, że jest ona zagrożona bankructwem. Jednak, zarówno akcjonariusze sieci, jak i jej klienci mogą spać spokojnie. Problemy Steinhoff International nie powinny wpłynąć na działalność sklepów Pepco w Polsce i w Europie – uspokajają eksperci wypowiadający się dla money.pl.

Holding Steinhoff International ugina się pod ciężarem skumulowanego długu. Jeszcze w 2017 r. firma naraziła swoich akcjonariuszy na gigantyczne straty co wywołało lawinę pozwów o odszkodowania – wyjaśnia obecne problemy większościowego właściciela sieci Pepco portal money.pl.

Równocześnie uspokaja, że problemy Steinhoff International nie powinny wpłynąć na działalność Pepco, która jest u nas właścicielem ok. 1,2 tys. sklepów oferujących m.in. kosmetyki. W Europie sięć ma 3 tys. sklepów.

Czytaj też: Pepco ma już 3 tys. sklepów. Rośnie potencjał dla kategorii kosmetyków

 

Grzegorz Dróżdż, analityk Conotoxia Ltd., w komentarzu dla money.pl zapewnił, że w przypadku upadłości i rozwiązania spółki matki, działalność niezależnych operacyjnie spółek pozostaje zazwyczaj nienaruszona. Spółki córki zostają zwykle przeniesione w wyniku fuzji lub przejęcia do innej spółki, co umożliwia im kontynuację działalności pod nowym właścicielem.

To wielce prawdopodobne, ponieważ Pepco jest w fazie dynamicznej ekspansji. Z informacji zawartych w raportach finansowych spółki wynika, że w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku obrotowego 2022/23 otwarto 325 nowych sklepów netto (w tym 159 w III kw. zakończonym 30 czerwca 2023 r.). W planach na ten rok jest otwarcie kolejnych 500.

Czytaj też: Pepco i Dealz potwierdzają plany ekspansji w Polsce

 

Pepco Group miała w III kwartale roku obrotowego 2022/23 1,370 mln euro przychodów, co jest wzrostem o 12,5 proc. rok do roku.

Czytaj także: Jak wygląda półka kosmetyczna w Pepco [FOTOREPORTAŻ]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2025 06:56