StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.04.2022 00:00

Jak wygląda półka kosmetyczna w Pepco? [FOTOREPORTAŻ]

Pepco wprowadziło kosmetyki do swojej oferty. Półka kosmetyczna jest dostępna w wybranych lokalizacjach, których jest już setka. Przyjrzeliśmy się dokładnie, jakie kosmetyki można nabyć w tej sieci.

Jak już informowaliśmy, sieć Pepco do swojej oferty dołączyła kosmetyki. Są one dostępne w wybranych sklepach. To już sto placówek, w których można kupić produkty także polskich producentów.

Czytaj: Pepco także sprzedaje kosmetyki. Są już w 100 sklepach

Odwiedziliśmy jeden ze sklepów Pepco, by bliżej przyjrzeć się kosmetycznej ofercie.

Regał z kosmetykami w Pepco jest podzielony na cztery sekcje: makijaż, włosy, pielęgnacja i dziecko. Zacznijmy  od makijażu - tu króluje modna marka Make-up Revolution. W ofercie podkłady, pudry, bronzery, rozświetlacze, kredki, błyszczyki, cienie do powiek, eyelinery… jednym słowem cała kolekcja kosmetyków niezbędnych do wykonania pełnego looku.

Dużą cześć oferty stanowią żele pod prysznic oraz balsamy do ciała popularnych marek takich jak: Ziaja, Barwa, Green Pharmacy, Le Petit Marseillais, Vis Plantis, Lux czy Axe. Mamy więc do wyboru marki koncernowe i kosmetyki znanych polskich firm.

W kategorii pielęgnacji twarzy również sieć postawiła na znanych producentów. To kremy Ziaja i AA czy Green Pharmacy. Dostępne są także żele do mycia twarzy i płyny micelarne, czyli podstawowy asortyment.

Bogata jest oferta kosmetyków do pielęgnacji włosów. Takich produktów znajdziemy tu najwięcej. Szampony, maski i odżywki do włosów różnego typu.

Rodzice maluchów od teraz w Pepco mogą kupić nie tylko ubranka i zabawki, ale również produkty kosmetyczne przeznaczone dla najmłodszych. Na tej półce „dziecko” znajdziemy kosmetyki do mycia i pielęgnacji ciała od takich marek, jak  Linomag, Lula, Bobini oraz Only Bio, a także chusteczki pielęgnacyjne marki Poopeys. To sprawia, że teraz oferta dla dzieci tej sieci jest kompleksowa. 

Pepco to europejska sieć sklepów oferującą odzież dla całej rodziny i produkty dla domu w niskich cenach. Swój rozwój w Polsce rozpoczęła ponad dwadzieścia lat temu. Dziś ma około tysiąca sklepów w Polsce i w sumie 2,5 tys. w Europie. Średnio obsługuje 20 mln klientów miesięcznie. Wprowadzenie przez sieć kategorii kosmetycznej może być więc istotną wartością z punktu widzenia producentów budujących dystrybucję. 

Przeczytaj również: Pepco Group zapowiada dalszy rozwój pomimo zakłóceń w branży handlowej

Na początku Pepco było postrzegane jako sklepy z tanimi produktami o adekwatnej jakości. Jednak na przestrzeni lat, zarówno oferta, jak i wygląd samych sklepów, uległy transformacji. Wnętrza sklepów Pepco są też bardziej estetycznie i przestronne, a nowe punkty powstają w coraz bardziej prestiżowych lokalizacjach. Dowodem na rozwój formatu jest właśnie wprowadzenie oferty kosmetycznej. 

Przeczytaj również: 

Co znajdziemy na drogeryjnych półkach Biedronki? [FOTOREPORTAŻ]

Kosmetyki w Dealz – „Wielkie marki, mini ceny” [FOTOREPORTAŻ]

Półka drogeryjna sieci Stokrotka z ciekawą ofertą dla rodziców [FOTOREPORTAŻ]

Marta Kudosz
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.07.2024 13:14
Dino otwiera rocznie dwa razy więcej sklepów niż Rossmann
Rossmann i Dino należą do liderów rynkowych w swoich kategoriachfot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Sieć Dino otworzyła w pierwszej połowie br. 98 sklepów. Jeśli detalista utrzyma to tempo to będzie oznaczało, że rocznie otwiera dwa razy więcej sklepów niż Rossmann.

Dino Polska jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się sieci spożywczo-przemysłowych na polskim rynku. Rossmann SDP jest największą pod względem liczby sklepów siecią drogeryjną mającą także największy udział w rynku kosmetycznym. Na swoich rynkach sieci uznawane są za zdecydowanych liderów.

Dino kilka miesięcy temu zainwestowało w internetową drogerię eZebra – jedną z najbardziej znanych na polskim rynku. Od tego czasu dostawcy i analitycy zastanawiają się, czy Dino uzyskując profesjonalną ekspertyzę od menedżerów eZebry byłoby skłonne wprowadzić do swojej oferty szeroki asortyment kosmetyczny i stać się mocnym partnerem handlowym dla firm kosmetycznych i chemicznych (obecnie ofertę tę można nazwać dyskontową). Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się kluczowym liczbom określającym pozycję obu sieci na polskim rynku.

Czytaj także: Na stronie internetowej Dino pojawił się odnośnik do eZebry. Sieć marketów promuje e-drogerię także w swoich gazetkach

Rossmann Polska ma obecnie w Polsce ok. 1800 drogerii. Z raportów z ostatnich lat wynika, że sieć otwiera ok. 100 nowych placówek rocznie. Z zapowiedzi prezesa sieci Marcina Grabary tempo inwestycji będzie rosło i rocznie będzie przybywać więcej niż 100 nowych drogerii Rossmann, a sieć zainwestuje w Polsce w najbliższych latach ok.1,5 mld zł. W 2028 r. Rossmann chce mieć w Polsce ok. 2300 drogerii.

Czytaj więcej: Marcin Grabara, Rossmann Polska: Będziemy otwierać jeszcze więcej drogerii, e-commerce trzeba odczarować

Sieć będzie także modernizować i powiększać istniejące drogerie. Chce również być liderem rynku e-commerce w kategorii Uroda.

Czytaj więcej: Rossmann 30 lat w Polsce i zapowiedź 800 nowych drogerii  

Według Nielsena, Rossmann ma 30 proc. udziału w rynku chemiczno-kosmetycznym w Polsce, a sama firma podaje, że gdyby brać pod uwagę tylko ofertę beauty jest to nawet 50 proc. Obroty Rossmanna w Polsce w 2023 roku wyniosły 15,9 mld zł. Na polskim rynku nie ma podmiotu, który mógłby konkurować z Rossmannem na równym poziomie.

Rossmann jest niemiecką siecią założoną przez Dirka Rossmanna, obecnie zarządza nią syn założyciela Raul Rossmann. 50 proc. udziałów Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska należy do Rossmann GmbH (ponad 4 tys. drogerii w 9 krajach), drugie 50 proc. ma A.S. Watson Group (międzynarodowa grupa kapitałowa posiadająca 16 tys. sklepów, m.in. Watson (kraje azjatyckie), Superdrug (Wielka Brytania), Kruidvat (Belgia, Holandia), ICI Paris XL (Luxemburg, Belgia, Holandia).

Sieć Dino na koniec 2023 r. miała 2406 sklepów. W ciągu tego jednego roku otworzyła 250 nowych placówek. Nakłady inwestycyjne na rozwój firmy wyniosły w 2023 r. 1,2 mld zł, a skumulowana wartość nakładów Grupy Dino w ciągu ostatnich 5 lat sięgnęła 5,8 mld zł. Przychody ze sprzedaży Dino w 2023 r. wyniosły 25,7 mld zł.

Z najnowszych danych opublikowanych przez Dino Polska wynika, że w pierwszej połowie br. sieć otworzyła 98 nowych sklepów.

Dino jest polską siecią. Większościowym udziałowcem spółki Dino Polska (51,16 proc.) jest jej założyciel i przewodniczący rady nadzorczej Tomasz Biernacki. Pozostali akcjonariusze (48,84 proc.) to głównie inwestorzy giełdowi, pakiety akcji posiadają także członkowie zarządu i rady nadzorczej spółki.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.07.2024 15:03
Precordia Capital i Septyma nabyły udziały w parku handlowym Vis à Vis Wilanów
Ulokowanie Street Mall Vis à Vis Wilanów w bliskości dwóch dzielnic Warszawy i Konstancina-Jeziorny gwarantuje duży ruch kliencki.Street Mall Vis à Vis Wilanów
Precordia Capital Sp. z o.o., której właścicielem jest Jerzy Motz, oraz spółka Septyma Sp. z o.o., należąca do Piotra Beaupre, nabyły 66 proc. udziałów w parku handlowym Street Mall Vis à Vis Wilanów. Sprzedającym udziały była firma Capital Park Sp. z o.o. Nowymi zarządcami nieruchomości została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A.

Street Mall Vis à Vis Wilanów zlokalizowany jest w południowej części Warszawy, przy ul. Przyczółkowej 219. Jego lokalizacja przy głównej drodze łączącej Centrum z Wilanowem i Konstancinem-Jeziorną sprawia, że jest łatwo dostępny dla mieszkańców zarówno miasta, jak i okolic. Park handlowy oferuje 17 sklepów oraz lokali usługowych i gastronomicznych o łącznej powierzchni najmu 4300 mkw., a także 104 miejsca parkingowe. Wśród najemców Vis à Vis Wilanów znajdują się takie marki, jak Decathlon, Deseo, Drogeria Hebe, MAX Premium Burgers, RTV EURO AGD, Sakana Sushi&Sticks oraz ZooZoo.pl. Obiekt jest obecnie w pełni wynajęty.

Prezes Zarządu Precordia Capital Sp. z o.o., Jerzy Motz, wyraził zadowolenie z przeprowadzonej transakcji. Wskazał, że parki handlowe typu convenience, takie jak Vis à Vis Wilanów, okazały się najbardziej odporne na skutki pandemii COVID-19. Lokalny charakter tego typu obiektów idealnie wpisał się w nową rzeczywistość, zaspokajając potrzeby konsumentów, którzy zaczęli spędzać więcej czasu w swoim sąsiedztwie. Analizy wykazały, że centra convenience osiągają najlepsze wyniki wśród formatów handlowych, co potwierdza zasadność inwestycji w tego typu nieruchomości.

Nowym zarządcą Vis à Vis Wilanów została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A. Spółka ta przejęła odpowiedzialność za bieżące zarządzanie nieruchomością, dbając o utrzymanie wysokiego standardu obsługi najemców oraz klientów parku handlowego. Przejęcie zarządzania przez doświadczoną firmę ma zapewnić dalszy rozwój i stabilność obiektu, podnosząc jego wartość na rynku nieruchomości komercyjnych.

Czytaj także: Nowy park handlowy pod Warszawą: na granicy z Konstancinem powstanie nowy obiekt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. lipiec 2024 14:38