StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.06.2019 00:00

Sieć Action ma w Polsce już 30 sklepów. W planach dalszy szybki rozwój

Międzynarodowa sieć dyskontów Action uruchomiła 30 maja br. we Wrocławiu swój 30. sklep na polskim rynku. Nowa placówka ma 1000 mkw. powierzchni i wzmacnia pozycję firmy w południowo-zachodniej Polsce. Operator zapowiada otwarcia kolejnych placówek handlowych w Polsce.

Firma Action rozwija się nie tylko pod względem zasięgu i rozpoznawalności marki, ale także pod kątem liczby pracowników. Wraz z uruchomieniem nowego dyskontu liczba zatrudnionych w polskim oddziale spółki wzrosła o kolejne 20 i przekroczyła 500 osób.

Podjęliśmy znaczące kroki, aby wzmocnić naszą organizację w Polsce i stać się częścią lokalnego krajobrazu detalicznego. Naszym celem jest otwarcie w Polsce zdecydowanie większej liczby sklepów (…) – mówi Monique Groeneveld, dyrektor generalna Action Polska.

Jak podkreślają władze firmy „Polacy docenili wyjątkowy koncept najszybciej rosnącego nieżywnościowego dyskontu w Europie”. Kliencie polskich sklepów sieci mogą wybierać z ponad 6 000 produktów 14 kategoriach, począwszy od artykułów gospodarstwa domowego, poprzez tekstylia i zabawki, aż po majsterkowanie i dekoracje.

- Widzimy, że nasza koncepcja jest bardzo dobrze przyjmowana w Polsce i bardzo nas to cieszy. Z każdym tygodniem coraz więcej klientów odwiedza nasze sklepy – wyjaśnia Monique Groeneveld.

- Stawiamy na produkty dobrej jakości w najniższych możliwych cenach i szeroki, ciągle zmieniający się asortyment, który zaskakuje każdego tygodnia. W naszych sklepach nigdy nie jest nudno i klienci to doceniają. Właśnie dlatego możemy rosnąć tak szybko i pewnie patrzeć na naszą dalszą ekspansję w kolejnym roku – dodaje dyrektor generalna Action Polska.

Sieć Action zadebiutowała na polskim rynku w październiku 2017 r. uruchamiając sześć sklepów. Wraz z rozpoczęciem budowy centrum dystrybucyjnego w Osłej, Action inwestuje w swoją obecność na terenie całego kraju. Ponadto, na początku tego roku Action otworzyło swoje biuro w Katowicach, skąd zespół będzie koordynował i zarządzał dalszą ekspansją Action.

30. dyskont sieci Action ruszył 30 maja w Centrum Handlowym Marino, przy ul. Paprotnej 7 we Wrocławiu.

Action to międzynarodowa sieć dyskontów niespożywczych z ponad 1350 sklepami w Holandii, Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Austrii I Polsce. We wszystkich krajach zatrudnia niemal 46 000 osób. W 2018 r. całkowita sprzedaż netto wyniosła 4,2 mld euro. W Polsce Action prowadzi obecnie 30 sklepów i zatrudnia 500 osób.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. październik 2025 01:10