StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.02.2025 15:06

Sinsay debiutuje w Kosowie – ekspansja LPP na Bałkanach

Polska grupa odzieżowa LPP kontynuuje intensywną ekspansję, wchodząc na rynek Kosowa z marką Sinsay. To już 41. kraj, w którym obecne są brandy spółki. Nowy sklep został otwarty na początku lutego w centrum handlowym Central Park w Prisztinie, zaledwie 5 minut od ścisłego centrum miasta. LPP planuje otwarcie trzech lokalizacji w Kosowie w tym miesiącu, w tym dwóch w stolicy. Dodatkowo, do drugiego kwartału 2025 roku firma chce uruchomić sprzedaż internetową na tym rynku.

Ekspansja w Kosowie jest częścią szerszej strategii LPP na 2025 rok, w ramach której spółka planuje otworzyć 1500 sklepów Sinsay oraz 100 salonów pozostałych marek. Dzięki temu polski gigant odzieżowy zamierza podwoić sprzedaż w ciągu dwóch lat w porównaniu do 2023 roku. Planowane inwestycje w rozwój sieci sprzedaży, zarówno stacjonarnej, jak i online, mają wynieść rekordowe 2,3 miliarda złotych. Rozbudowa infrastruktury handlowej obejmie nie tylko Bałkany, ale także inne regiony, umacniając pozycję LPP na globalnym rynku.

Sinsay w Kosowie oferuje szeroki asortyment, obejmujący odzież damską, męską i dziecięcą, a także akcesoria i elementy wyposażenia wnętrz, w tym produkty licencyjne, szczególnie popularnymi wśród najmłodszych. Strategia LPP zakłada osiągnięcie dwucyfrowej liczby sklepów Sinsay w Kosowie już w pierwszym roku działalności. W kolejnych etapach możliwe jest także wprowadzenie innych marek należących do spółki.

Sinsay od lat rozwija segment kosmetyków, oferując produkty w modelu private label, które powstają we współpracy z polskimi producentami, takimi jak Verona Products Professional. Dzięki temu marka dostarcza szeroki wybór kosmetyków do makijażu i pielęgnacji w przystępnych cenach, co czyni ją szczególnie popularną wśród młodszej grupy konsumentek. Dynamiczny rozwój tej kategorii sprawił, że Sinsay stał się istotnym graczem na rynku beauty dla wymienionej kohorty, przyciągając klientki poszukujące modnych, ale jednocześnie przystępnych cenowo rozwiązań. Oferta obejmuje zarówno podstawowe produkty do codziennego użytku, jak i kosmetyki inspirowane najnowszymi trendami, co wpisuje się w oczekiwania młodego pokolenia konsumentek.

Czytaj także: Klienci Sinsay proszeni są o zaprzestanie korzystania z produktów kosmetycznych i ich zwrot — zobacz, o które kosmetyki chodzi

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2025 15:26
Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży
Z myślą o przyszłości, Rituals kontynuuje strategię rozszerzania swojej obecności, ze szczególnym uwzględnieniem rynków europejskich. Główne kierunki rozwoju to Francja, Niemcy i Włochy.Rituals

Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ciągłe innowacje produktowe oraz globalna ekspansja — Rituals konsekwentnie utrzymuje tempo otwierania jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy.

Firma odnotowała wzrost zarówno w sprzedaży detalicznej stacjonarnej, jak i internetowej. Obroty ze sklepów fizycznych zwiększyły się o 24 proc., natomiast sprzedaż online wzrosła o 17 proc., obecnie odpowiadając za 15 proc. całkowitych przychodów marki. Te dane podkreślają skuteczność strategii wielokanałowej oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Na koniec 2024 roku Rituals posiadała ponad 1300 sklepów w 42 krajach. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w regionie Azji oraz na rynkach europejskich. Do sukcesu firmy przyczyniła się także popularność linii luksusowych oraz edycji limitowanych, które nie tylko zwiększają wartość koszyka zakupowego, ale także przyciągają nowych klientów.

Patrząc w przyszłość, Rituals planuje dalszą ekspansję, szczególnie w Europie. Firma skupia się na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Włochy, a w Wielkiej Brytanii odnotowała wzrost sprzedaży aż o 39 proc. w 2024 roku. W ramach strategii rozwoju globalnego na 2025 rok marka zakłada osiągnięcie obrotów przekraczających 2 miliardy funtów (2,4 miliarda euro) oraz otwarcie ponad 240 nowych sklepów, w tym 37 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Szczególny nacisk położony zostanie również na ekspansję w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 07:34