StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.02.2025 15:06

Sinsay debiutuje w Kosowie – ekspansja LPP na Bałkanach

Polska grupa odzieżowa LPP kontynuuje intensywną ekspansję, wchodząc na rynek Kosowa z marką Sinsay. To już 41. kraj, w którym obecne są brandy spółki. Nowy sklep został otwarty na początku lutego w centrum handlowym Central Park w Prisztinie, zaledwie 5 minut od ścisłego centrum miasta. LPP planuje otwarcie trzech lokalizacji w Kosowie w tym miesiącu, w tym dwóch w stolicy. Dodatkowo, do drugiego kwartału 2025 roku firma chce uruchomić sprzedaż internetową na tym rynku.

Ekspansja w Kosowie jest częścią szerszej strategii LPP na 2025 rok, w ramach której spółka planuje otworzyć 1500 sklepów Sinsay oraz 100 salonów pozostałych marek. Dzięki temu polski gigant odzieżowy zamierza podwoić sprzedaż w ciągu dwóch lat w porównaniu do 2023 roku. Planowane inwestycje w rozwój sieci sprzedaży, zarówno stacjonarnej, jak i online, mają wynieść rekordowe 2,3 miliarda złotych. Rozbudowa infrastruktury handlowej obejmie nie tylko Bałkany, ale także inne regiony, umacniając pozycję LPP na globalnym rynku.

Sinsay w Kosowie oferuje szeroki asortyment, obejmujący odzież damską, męską i dziecięcą, a także akcesoria i elementy wyposażenia wnętrz, w tym produkty licencyjne, szczególnie popularnymi wśród najmłodszych. Strategia LPP zakłada osiągnięcie dwucyfrowej liczby sklepów Sinsay w Kosowie już w pierwszym roku działalności. W kolejnych etapach możliwe jest także wprowadzenie innych marek należących do spółki.

Sinsay od lat rozwija segment kosmetyków, oferując produkty w modelu private label, które powstają we współpracy z polskimi producentami, takimi jak Verona Products Professional. Dzięki temu marka dostarcza szeroki wybór kosmetyków do makijażu i pielęgnacji w przystępnych cenach, co czyni ją szczególnie popularną wśród młodszej grupy konsumentek. Dynamiczny rozwój tej kategorii sprawił, że Sinsay stał się istotnym graczem na rynku beauty dla wymienionej kohorty, przyciągając klientki poszukujące modnych, ale jednocześnie przystępnych cenowo rozwiązań. Oferta obejmuje zarówno podstawowe produkty do codziennego użytku, jak i kosmetyki inspirowane najnowszymi trendami, co wpisuje się w oczekiwania młodego pokolenia konsumentek.

Czytaj także: Klienci Sinsay proszeni są o zaprzestanie korzystania z produktów kosmetycznych i ich zwrot — zobacz, o które kosmetyki chodzi

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 11:23
Pepco ogłasza upadłość niemieckiej spółki i zamyka 28 sklepów
Na zdj. sklep Pepco w niemieckim Gelsenkirchen.Solarisys/Shutterstock

Pepco ogłosiło upadłość swojej niemieckiej spółki i rozpoczęło proces głębokiej restrukturyzacji działalności na tamtejszym rynku. Z 64 sklepów funkcjonujących w Niemczech aż 28 zostanie zamkniętych do końca stycznia 2026 roku, a zwolnienia obejmą 165 z około 500 pracowników. Decyzja jest konsekwencją rosnących strat finansowych i silnej konkurencji ze strony takich sieci, jak Action i Tedi, które zdominowały niemiecki segment tanich artykułów codziennego użytku.

Niemiecka spółka Pepco Germany złożyła w sądzie w Berlinie wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego. Od lipca 2025 roku działała w trybie ochronnym, w ramach którego przygotowano plan naprawczy. Pomimo trudnej sytuacji, wszystkie sklepy sieci pozostają tymczasowo otwarte, jednak część z nich lada moment rozpocznie wyprzedaże likwidacyjne. Jak informuje serwis HNA.de, promocje ruszą jeszcze w październiku, choć firma nie ujawniła pełnej listy lokalizacji przeznaczonych do zamknięcia. Wiadomo natomiast, że sklepy w Oberhausen i Stuttgarcie mają kontynuować działalność.

„Sieć Pepco w Niemczech od początku borykała się z wyzwaniami. Od wejścia na rynek w 2022 roku przynosi straty, dlatego zdecydowaliśmy się na głęboką restrukturyzację” – przekazało Pepco w komunikacie. Na stanowisko Chief Restructuring Officera powołano Christiana Stofflera, który odpowiada za nadzorowanie procesu naprawczego. Jak zaznaczył Stoffler, planowana reorganizacja ma doprowadzić do stworzenia „bardziej efektywnej i odpornej struktury operacyjnej”, co ma umożliwić utrzymanie działalności w Niemczech w ograniczonej, ale rentownej formie.

Po zakończeniu procesu restrukturyzacji Pepco planuje pozostawić 36 sklepów w Niemczech – uznanych za najbardziej rentowne. W komunikacie firmy podkreślono, że „28 sklepów zostanie zamkniętych do końca stycznia 2026 roku z powodu braku perspektyw ekonomicznych po zakończeniu standardowych wyprzedaży likwidacyjnych”. Restrukturyzacja obejmuje również redukcję zaplecza administracyjnego, co ma przełożyć się na „szczuplejszą i bardziej odporną strukturę operacyjną”.

Obecnie Pepco działa w 18 krajach Europy i zarządza siecią 4000 sklepów. Jeszcze w 2023 roku firma zapowiadała ambitną ekspansję na rynek niemiecki – nawet do 2000 placówek. Jednak silna pozycja lokalnych konkurentów i wysokie koszty operacyjne sprawiły, że ten plan stał się nierealny. Restrukturyzacja ma pozwolić Pepco utrzymać obecność w Niemczech, ale w mocno ograniczonym wymiarze, koncentrując się wyłącznie na rentownych lokalizacjach i większej efektywności działania.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. październik 2025 03:51