StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.01.2023 00:00

Właściciele Rossmanna i Hebe oraz Sephora na liście największych światowych detalistów

Właściclel Rossmanna, chińska firma A.S. Watson Group prowadzi na całym świecie ponad 16 tys. sklepów detalicznych pod różnymi markamifot. shutterstock
A.S. Watson Group, będący m.in. właścicielem Rossmanna, Jeronimo Martins, który w Polsce  ma sklepy Biedronka i drogerie Hebe, a także Sephora – to firmy blisko związane z branżą kosmetyczną, ujęte w zestawieniu największych światowych detalistów 2022 roku.

TOP 50 największych światowych detalistów to coroczny ranking publikowany przez NRF (National Retail Federation – największe na świecie stowarzyszenie handlu detalicznego). W ankiecie zastosowano system, w którym punkty są przyznawane firmom na podstawie ich międzynarodowych przychodów, udziału we franchisingu i sojuszach poza ich lokalnym regionem oraz ich zdolności do sprzedaży za pośrednictwem internetowych platform handlowych.

Pierwsze trzy miejsca rankingu zajmują firmy: Walmart, Amazon i Schwartz (m.in. Kaufland i Lidl). Jednak już na 17. pozycji znalazła się chińska firma A.S. Watson Group, czyli właściciel Rossmanna. Firma prowadzi ponad 16 tys. sklepów detalicznych na całym świecie, oferujących szeroką gamę produktów zdrowotnych i kosmetycznych, luksusowych perfumerii i kosmetyków, żywności, elektroniki i wina. Oprócz tego zajmuje się również produkcją i dystrybucją napojów – od wody i soków owocowych po napoje bezalkoholowe i produkty herbaciane.

Oprócz sieci Rossmann, A.S. Watson ma w swoim portfolio takie marki jak Superdrug (który z ponad 800 sklepami – w tym 200 aptekami – jest drugim co do wielkości sprzedawcą produktów kosmetycznych i zdrowotnych w Wielkiej Brytanii) czy Watsons (8 tys. sklepów z produktami zdrowotnymi i kosmetycznymi oraz ponad 1,5 tys. aptek na 15 rynkach azjatyckich i europejskich). Warto tez wspomnieć o ponad 1,2 tys. drogeriach Kruidvat w Holandii i Belgii, prawie 200 sklepach  z kosmetykami Trekpleister w Holandii, 500 drogeriach Savers w Anglii, Irlandii Północnej, Szkocji i Walii oraz 140 sklepach Drogas w krajach bałtyckich. 

W ubiegłorocznym rankingu A.S. Watson Group plasowała się na 25. pozycji. W górę przesunął się też portugalski Jeronimo Martins – z 26 na 24. miejsce. W Polsce firma jest właścicielem dwóch sieci – dyskontowej Biedronki i drogerii Hebe.

Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych działających na polskim rynku. Obecnie ma 315 sklepów. 30 z nich to otwarcia w 2022 r. (przy 6 zamknięciach w sumie ubiegły rok to 24 nowe lokalizacje netto). 

Czytaj też: Hebe potwierdza dobry kurs. Dwucyfrowy wzrost w 2022 r. i 315 drogerii

Jeronimo Martins jest też liderem dystrybucji żywności w Portugalii, gdzie ma sklepy Pingo Doce i Recheio, których w sumie jest 507. 

32. pozycja w rankingu NRF to Sephora (rok wcześniej – 33), francuska sieć sklepów specjalizujących się w sprzedaży perfum i kosmetyków. Jest własnością koncernu LVMH, a swoje perfumerie ma poza Francją, także w Monako, Chinach i Stanach Zjednoczonych, ta także w Czechach, Grecji, Hiszpanii, Kanadzie, Luksemburgu, Portugalii, Rumunii, na Słowacji, we Włoszech oraz w Polsce.

Czytaj też: Sephora jest najbardziej angażująca marką kosmetyczną w polskim internecie

TOP 50 największych światowych detalistów zamyka Zalando, które to samo miejsce zajmowało również przed rokiem.

Czytaj też: Zalando notuje wzrost w trzecim kwartale z liczbą ponad 50 milionów aktywnych klientów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
08.12.2023 15:30
Sieć Dealz zrealizowała plan na ten rok – ma już 300 sklepów w Polsce
Dealz to takze oferta Dla ciała i Dla Urody oraz oprodukty do prania i sprzątania   Dealz
Dealz otworzył dwa nowe sklepy – pierwszy w Gostyninie oraz trzeci w Bytomiu. Tym samym sieć ma już 300 placówek w Polsce. Udało jej się więc zrealizowac plan rozwoju na ten rok.

Najnowsze dwa sklepy Dealz ruszyły w Gostyninie oraz w Bytomiu. Pierwszy został otwarty w Parku Handlowym Centrum, a drogi w Parku Handlowym Stary Stadion. Bytomski sklep jest trzecim z szyldem Dealz w mieście, a zarazem 300. w Polsce. Tym samym sieć zrealizowała plan rozwoju założony na ten rok.

 

Czytaj też: Dealz przyspiesza ekspansję na polskim rynku. Sieć otworzyła 11 sklepów w ciągu jednego dnia

 

W całym 2023 roku siec Dealz otworzyła ponad 100 sklepów. Ich szyldy znajdują się w ponad 200 miastach w Polsce. W asortymencie każdego sklepu Dealz znajduje się ponad 3 tys. artykułów z 18 różnych kategorii, w tym kosmetyki i detergenty.

 

Czytaj też: Kosmetyki w Dealz – „Wielkie marki, mini ceny” [FOTOREPORTAŻ]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.12.2023 13:28
Karolina Stylizacje, Skin Ekspertki, Zuzanna Tonicka i Marta Manowska promują kosmetyki Be Beauty Biedronki
Be Beauty - jedna z kosmetycznych marek własnych Biedronki.
Popularne influencerki z branży beauty Karolina Stylizacje, Skin Ekspertki, Zuzanna Tonicka oraz dziennikarka Marta Manowska promują kosmetyki Biedronki – Be Beauty – w najnowszej kampanii na platformach społecznościowych.

Be Beauty to kosmetyczna marka własna Biedronki, która obejmuje kosmetyki do demakijażu, pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. W najnowszej kampanii promocyjnej prezenterka telewizyjna Marta Manowska pokazuje swoją rutynę wieczornej pielęgnacji przy wykorzystaniu produktów tej marki. Poza nią do kampanii zostały zaangażowanie influencerki z branży beauty: Karolina Stylizacje, Skin Ekspertki oraz Zuzanna Tonicka. Twórczynie przedstawiły trzystopniowy proces pielęgnacji, w każdym z nich skupiając się na innym etapie.

Działania obejmują popularne platformy społecznościowe: YouTube, TikTok, Instagram i Facebook. A za akcję odpowiada Lifetube – lider rynku influencer marketingu i ekonomii twórców. W ramach współpracy firma była odpowiedzialna za wybór i współpracę z twórczyniami, biorącymi udział w kampanii, a także za jej przeprowadzenie oraz koordynację. Za zakup mediów do kampanii płatnej odpowiadała agencja  Wavemaker.

Celem kampanii promującej kosmetyki bebeauty jest podniesienie świadomości marki oraz pokazanie zalet i wysokiej jakości kosmetyków. Reklamy promują prosty schemat wieczornej rutyny pielęgnacyjnej. Grupą docelową marki bebeauty są zarówno młode, jak i starsze konsumentki, dla których ważna jest prostota i minimalizm przekazu. Z tego względu kampania skupiała się na przedstawieniu schematu wieczornej rutyny, który jest czymś w rodzaju pielęgnacyjnego ABC – kompleksowego minimum niezbędnego do osiągnięcia zadowalających efektów.

Biedronka oferuje około tysiąca wyrobów marek własnych, które odpowiadają za około 40 proc. całości sprzedaży. Kosmetyczna marka własna Biedronki to Be Beauty, a gama produktów obejmuje kosmetyki do makijażu, demakijażu, pielęgnacji twarzy, ciała i włosów.

Czytaj także: Co znajdziemy na drogeryjnych półkach Biedronki? [FOTOREPORTAŻ]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2023 13:36