StoryEditor
Sieci i centra handlowe
02.08.2023 12:55

Woolworth chce mieć 400 sklepów w Polsce. Niebawem otworzy w Opolu czwarty

Docelowo Woolworth chce mieć 400 sklepów w Polsce. Obecnie szuka atrakcyjnych lokalizacji / mat. prasowe
Niemiecka sieć Woolworth otworzy sklep w parku handlowym Ozimska Park w Opolu. To czwarty w Polsce szyld sieci, która w Niemczech ma już ponad 600 dyskontów i domów towarowych. Oferuje w nich różnorodny asortyment, w tym kosmetyki. Docelowo Woolworth chce mieć 5 tys. lokalizacji w całej Europie, w tym 400 w Polsce. Obecnie sieć szuka atrakcyjnych lokalizacji.

​Woolworth to sieć dyskontów, która jeszcze do niedawna funkcjonowała tylko na niemieckim rynku. Obecnie ma tam ponad 600 sklepów zlokalizowanych w centrach miast, galeriach handlowych i sklepach specjalistycznych. Jednak od tego roku realizuje ekspansję także w Polce. Pierwszy dyskont otworzyła u nas 8 maja w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska. Do tej pory kolejne szyldy sieci zawisły w poznańskiej Galerii Pestka oraz warszawskim Forcie Wola.

Niebawem kolejny zobaczą odwiedzający Ozimska Park​ w Opolu. Woolworth dołączył do jego najemców, którymi są także drogeria Rosmann czy Kaufland. Otwarcie parku handlowego zaplanowano na listopada tego roku. Obecnie trwa jeszcze rewitalizacja obiektu, który powstaje w miejscy dawnej Galerii Ozimskiej, której głównym najemcą był hipermarket Tesco. Ozimska Park​ ma być nowoczesnym konceptem z szeroką ofertą handlową.

Woolworth ma w swoim asortymencie różnorodne produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Ich wolumen to średnio od 8 do 12 tys. artykułów.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Są wśród nich także kosmetyki, choć jak sprawdziliśmy na przykładzie oferty w Wola Park, ich oferta jest raczej skromna.  

 

Zobacz: Pierwszy Woolworth w Warszawie z bardzo skromną ofertą kosmetyczną

 

Radoslav Straka, dyrektor ds. sprzedaży w Woolworth Polska przed otwarciem pierwszego dyskontu w Polce mówił:

Jesteśmy dumni, że będziemy mogli przenieść naszą odnoszącą sukcesy koncepcję sprzedaży detalicznej z Niemiec na polski rynek, który uznajemy za bardzo perspektywiczny biznesowo. Nie możemy się doczekać, aby zainspirować Polaków szerokim asortymentem, oferując bardzo dobre jakościowo produkty w uczciwych cenach, co jest szczególnie istotne w czasach wysokiej inflacji.

.

 

Z zapowiedzi zarządzających marką Woolworth zamiezczonych na polskiej stronie firmy wynika, że w perspektywie średnio-terminowej chce ona stworzyć sieć 5 tys. domów i punktów handlowych w Europie. Otwieranych ma być od 15 do 20 sklepów rocznie. Na terenie Polski w planach jest uruchomienie 400 sklepów o powierzchni sprzedaży od 500 do 2 tys. m kw.

Obecnie sieć szuka lokalizacji w wysokouczęszczanych strefach ruchu pieszego, w handlowych strefach w centrach miast i dzielnic, centrach handlowo-usługowych oraz w atrakcyjnych sklepach specjalistycznych. Ważna jest jednak dobra dostępność obiektów oraz wystarczająca liczba miejsc parkingowych, a także prężnie działające środowisko handlowe z dostawcami żywności, drogeriami i markami odzieżowymi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.12.2025 23:25
Rituals w formacie premium działa już w warszawskiej Arkadii [FOTORELACJA]
622306
/ Marzena Szulc
622308
/ Marzena Szulc
622297
/ Marzena Szulc
622298
/ Marzena Szulc
622306
622308
622297
622298
Gallery

W środę 3 grudnia marka Rituals ponownie otworzyła swój sklep w Westfield Arkadia w Warszawie. Przebudowa trwała kilka miesięcy. Jest to pierwszy butik marki w Polsce w formacie premium– przestrzeń zaprojektowano z myślą o komforcie klientów oraz szerszym asortymencie. Czym jeszcze wyróżnia się ten sklep?

Tylko w tym sklepie dostępna jest stacjonarnie kolekcja Amsterdam o zapachu holenderskiego tulipana i yuzu. Z okazji otwarcia na odwiedzających czekało wiele niespodzianek i wyjątkowych ofert – pierwszych 200 klientów otrzymało limitowane torby, stworzone specjalnie na tę okazję z upominkami od marki. Dodatkowo przez pierwsze pięć dni od otwarcia klienci będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty na kultowe pianki pod prysznic – idealny prezent na nadchodzące święta.

Tylko w dzień otwarcia klienci mogli skorzystać z wyjątkowej niespodzianki – możliwości personalizacji zakupionych produktów za pomocą kaligrafii. 

image
Marzena Szulc

Powiększony sklep Rituals w Westfield Arkadia to miejsce, w którym codzienne czynności zmieniają się w chwile relaksu, a zakupy stają się inspirującym doświadczeniem. To idealny moment, by odkryć odświeżone wnętrze i wprowadzić do swojej codzienności odrobinę harmonii – przekonuje Rituals. 

Amsterdam Collection dostępna w sklepie Rituals w Westfield Arkadia to wyjątkowa kolekcja, która powstała we współpracy ze słynnym Rijksmuseum w Amsterdamie i stanowi hołd dla historii Holandii – kraju, z którego wywodzi się marka Rituals.

image
Marzena Szulc
Połączenie holenderskiego tulipana i yuzu oddaje klimat zwiedzania tego miasta. Design opakowań inspirowany jest słynną niebieską ceramiką z Delft, ozdobioną motywami azjatyckich kwiatów i ptaków. Fani marki znajdą w kolekcji ulubione produkty takie jak pianka pod prysznic, krem do ciała, mgiełkę, czy peeling, a entuzjaści produktów do domu – patyczki zapachowe, świece, zapachy do domu i do samochodu. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.11.2025 14:05
MRiRW rekomenduje Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie Carrefour Polska
(fot. Robert Way/Shutterstock)Robert Way/Shutterstock

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oficjalnie zarekomendowało Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie francuskiej sieci Carrefour, wskazując, że krok ten ma wzmocnić krajowy sektor rolno-spożywczy. Według resortu przejęcie jednego z największych detalistów w Polsce jest elementem szerszej strategii budowy zintegrowanych łańcuchów dostaw, które mają poprawić pozycję polskich rolników i ułatwić konsumentom dostęp do krajowej żywności. Rekomendacja została przekazana mediom za pośrednictwem PAP Biznes.

Resort podkreśla, że KGS, obejmując kontrolę nad siecią, mogłaby otworzyć polskim produktom znacznie szerszy dostęp do półek sklepowych. Obecnie rynek handlu detalicznego pozostaje w dużej mierze zdominowany przez zagraniczne dyskonty oraz marki własne, które ograniczają ekspozycję lokalnych producentów. Ministerstwo wskazuje, że tworzenie państwowych, zorganizowanych kanałów sprzedaży mogłoby zwiększyć udział polskich upraw i gospodarstw w dystrybucji żywności.

Wśród kluczowych argumentów MRiRW znalazły się trzy główne obszary. Po pierwsze, przejęcie miałoby poprawić konkurencyjność rolników poprzez budowę spójnych struktur „od pola do sklepu”. Po drugie, resort ostrzega, że brak narodowych kanałów handlowych osłabia stabilność gospodarki rolnej, zwiększając ryzyko wahań cen oraz destabilizacji rynku. Po trzecie, utworzenie „Polskiej Sieci Sklepów” na bazie Carrefoura pozwoliłoby na skuteczniejszą kontrolę krajowego sektora dystrybucji oraz lepsze zabezpieczenie interesów producentów.

Rekomendacja MRiRW jest kolejnym etapem działań państwa na rzecz poprawy stabilności finansowej produkcji rolnej. Resort od miesięcy podkreśla konieczność budowania narzędzi, które zapewnią polskim gospodarstwom przewidywalność cen oraz możliwość sprzedaży w zorganizowanych kanałach, zwłaszcza na końcowym etapie obrotu detalicznego.

Carrefour Polska to jedna z największych sieci handlowych w kraju, obejmująca ponad 900 sklepów działających w sześciu formatach – od hipermarketów i supermarketów po sklepy osiedlowe, hurtowo-dyskontowe i specjalistyczne – oraz kanał e-commerce. Firma zarządza również 20 centrami handlowymi o łącznej powierzchni ponad 230 tys. m² GLA oraz siecią 40 stacji paliw. Globalnie Carrefour posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach, co czyni go jednym z największych graczy branży spożywczej na świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. grudzień 2025 09:44