StoryEditor
Sieci i centra handlowe
02.08.2023 12:55

Woolworth chce mieć 400 sklepów w Polsce. Niebawem otworzy w Opolu czwarty

Docelowo Woolworth chce mieć 400 sklepów w Polsce. Obecnie szuka atrakcyjnych lokalizacji / mat. prasowe
Niemiecka sieć Woolworth otworzy sklep w parku handlowym Ozimska Park w Opolu. To czwarty w Polsce szyld sieci, która w Niemczech ma już ponad 600 dyskontów i domów towarowych. Oferuje w nich różnorodny asortyment, w tym kosmetyki. Docelowo Woolworth chce mieć 5 tys. lokalizacji w całej Europie, w tym 400 w Polsce. Obecnie sieć szuka atrakcyjnych lokalizacji.

​Woolworth to sieć dyskontów, która jeszcze do niedawna funkcjonowała tylko na niemieckim rynku. Obecnie ma tam ponad 600 sklepów zlokalizowanych w centrach miast, galeriach handlowych i sklepach specjalistycznych. Jednak od tego roku realizuje ekspansję także w Polce. Pierwszy dyskont otworzyła u nas 8 maja w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska. Do tej pory kolejne szyldy sieci zawisły w poznańskiej Galerii Pestka oraz warszawskim Forcie Wola.

Niebawem kolejny zobaczą odwiedzający Ozimska Park​ w Opolu. Woolworth dołączył do jego najemców, którymi są także drogeria Rosmann czy Kaufland. Otwarcie parku handlowego zaplanowano na listopada tego roku. Obecnie trwa jeszcze rewitalizacja obiektu, który powstaje w miejscy dawnej Galerii Ozimskiej, której głównym najemcą był hipermarket Tesco. Ozimska Park​ ma być nowoczesnym konceptem z szeroką ofertą handlową.

Woolworth ma w swoim asortymencie różnorodne produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Ich wolumen to średnio od 8 do 12 tys. artykułów.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Są wśród nich także kosmetyki, choć jak sprawdziliśmy na przykładzie oferty w Wola Park, ich oferta jest raczej skromna.  

 

Zobacz: Pierwszy Woolworth w Warszawie z bardzo skromną ofertą kosmetyczną

 

Radoslav Straka, dyrektor ds. sprzedaży w Woolworth Polska przed otwarciem pierwszego dyskontu w Polce mówił:

Jesteśmy dumni, że będziemy mogli przenieść naszą odnoszącą sukcesy koncepcję sprzedaży detalicznej z Niemiec na polski rynek, który uznajemy za bardzo perspektywiczny biznesowo. Nie możemy się doczekać, aby zainspirować Polaków szerokim asortymentem, oferując bardzo dobre jakościowo produkty w uczciwych cenach, co jest szczególnie istotne w czasach wysokiej inflacji.

.

 

Z zapowiedzi zarządzających marką Woolworth zamiezczonych na polskiej stronie firmy wynika, że w perspektywie średnio-terminowej chce ona stworzyć sieć 5 tys. domów i punktów handlowych w Europie. Otwieranych ma być od 15 do 20 sklepów rocznie. Na terenie Polski w planach jest uruchomienie 400 sklepów o powierzchni sprzedaży od 500 do 2 tys. m kw.

Obecnie sieć szuka lokalizacji w wysokouczęszczanych strefach ruchu pieszego, w handlowych strefach w centrach miast i dzielnic, centrach handlowo-usługowych oraz w atrakcyjnych sklepach specjalistycznych. Ważna jest jednak dobra dostępność obiektów oraz wystarczająca liczba miejsc parkingowych, a także prężnie działające środowisko handlowe z dostawcami żywności, drogeriami i markami odzieżowymi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.11.2025 16:37
Zmiany w zarządzie Victoria’s Secret? Przewodnicząca rady nadzorczej "pozbawiona obiektywizmu".
Gigant bieliźniany gorączkowo poszukuje sposobów na przetrwanie rewolucji kulturowej wewnątrz i na zewnątrz firmy.Lagardère Travel Retail

Australijska grupa inwestycyjna BBRC International, posiadająca blisko 12,9 proc. akcji Victoria’s Secret, wezwała do usunięcia z funkcji przewodniczącej rady nadzorczej Donny James oraz domaga się miejsca w zarządzie dla swojego założyciela, Bretta Blundy’ego. W liście skierowanym do spółki BBRC wyraziła zaniepokojenie ładem korporacyjnym i strategią firmy, określając James jako „zbyt długo zasiadającą” i pozbawioną obiektywizmu.

Victoria’s Secret poinformowała, że analizuje kandydaturę Blundy’ego, podkreślając jednocześnie, iż jego udział w radzie może wiązać się z potencjalnym konfliktem interesów. W reakcji na ujawnienie listu akcje spółki spadły o ok. 3 proc. w notowaniach przed sesją giełdową, a w godzinach popołudniowych zniżkowały o kolejne 1,5 proc.. Według danych LSEG BBRC jest drugim największym udziałowcem amerykańskiego producenta bielizny, który od 2021 r. funkcjonuje jako niezależna spółka po wydzieleniu z L Brands.

Blundy, australijski miliarder i założyciel BBRC, argumentuje, że jego obecność w radzie „wypełniłaby kluczowe luki i zwiększyła zaufanie rynku”. Ostrzegł jednocześnie, że jeśli zarząd nie zmieni swojego stanowiska, BBRC zamierza podjąć działania w celu wymiany części dyrektorów podczas przyszłorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy – „jeśli nie wcześniej”.

Victoria’s Secret przyznała, że jest „rozczarowana” brakiem odpowiedzi Blundy’ego na pytania dotyczące jego kandydatury, ale zapewniła o kontynuowaniu rozmów z BBRC w sprawie jego postulatów. W maju 2025 r., po zwiększeniu udziałów przez BBRC, spółka wprowadziła tzw. „shareholder rights plan”, mający chronić przed wrogim przejęciem. W czerwcu z kolei fundusz Barington Capital Group z Nowego Jorku również wezwał firmę do zmian w składzie rady i zniesienia planu ochrony akcjonariuszy.

Spór z BBRC to kolejny sygnał presji, jakiej Victoria’s Secret poddawana jest ze strony inwestorów po spadku wartości akcji od momentu debiutu giełdowego w 2021 r. Firma, której kapitalizacja wynosi obecnie ok. 1,8 mld USD, od dwóch lat zmaga się z osłabioną sprzedażą i próbami redefinicji wizerunku marki. Konflikt z największymi udziałowcami może zadecydować o dalszym kierunku zmian w strategii i strukturze zarządu spółki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. listopad 2025 00:35