StoryEditor
Handel
26.11.2024 16:26

Światowa Federacja Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej: USA króluje w rankingach przychodów w sektorze MLM

Według raportu Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA), globalne przychody z sektora sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego w 2023 roku wyniosły 167,69 miliardów dolarów. Co istotne, aż 91,75 proc. tej kwoty, czyli 153,86 miliardów dolarów, zostało wygenerowane w zaledwie 21 krajach. W skali światowej, spośród 102,9 milionów partnerów handlowych, aż 82,18 proc. (84,58 milionów osób) działało właśnie w tych krajach.

Na czele rankingu znalazły się Stany Zjednoczone z przychodami w wysokości 36,66 miliarda dolarów, co stanowi 21,86 proc. całej sprzedaży globalnej. Rynek amerykański charakteryzuje się również największą liczbą dystrybutorów – 12,99 miliona osób. Drugie miejsce zajmują Niemcy z przychodami na poziomie 19,761 miliarda dolarów (11,78 proc. globalnego udziału) oraz 881 772 partnerami handlowymi. Trzecia w rankingu Korea Południowa osiągnęła sprzedaż 16,298 miliarda dolarów (9,72 proc.) przy zaangażowaniu 6,87 miliona dystrybutorów.

W Azji wyróżniają się Chiny (15,043 miliarda dolarów), Japonia (10,63 miliarda dolarów) oraz Malezja (9,503 miliarda dolarów). W szczególności Malezja, z ponad 8 milionami partnerów handlowych, posiada jedną z największych na świecie baz dystrybutorów. W Europie, oprócz Niemiec, znaczącą rolę odgrywają Francja (4,706 miliarda dolarów) oraz rynek brytyjski, który choć nie znalazł się w TOP 10, pozostaje ważnym ośrodkiem rozwoju sektora.

W Ameryce Łacińskiej liderem jest Brazylia z przychodami 7,962 miliarda dolarów oraz 3,19 milionami dystrybutorów. Drugie miejsce zajmuje Meksyk, który wygenerował 6,874 miliarda dolarów przy 3,88 milionach aktywnych partnerów. Oba kraje odgrywają kluczową rolę w rozwoju sektora, szczególnie w branży kosmetycznej i wellness.

Dane pokazują, że sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy są silnie skoncentrowane w wiodących gospodarkach, które odpowiadają za niemal całą globalną sprzedaż. Stany Zjednoczone, Niemcy i Korea wyznaczają trendy i stanowią kluczowe rynki zarówno dla lokalnych, jak i międzynarodowych firm. Rosnące znaczenie Azji, dynamiczny rozwój Ameryki Łacińskiej oraz stabilność europejskich rynków wskazują, że sektor ten pozostaje jednym z najbardziej różnorodnych pod względem geograficznym i kulturowym.

Branża kosmetyczna zajmuje czołowe miejsce w sektorze sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego, generując znaczną część globalnych przychodów. Produkty z kategorii beauty, takie jak kosmetyki pielęgnacyjne, makijaż oraz suplementy diety wspierające zdrowie i urodę, cieszą się niezmienną popularnością wśród konsumentów. Wśród wiodących firm w tej branży znajdują się Amway, Avon, Mary Kay, Oriflame, Kyäni oraz Nu Skin. Dzięki dynamicznemu rozwojowi sektora beauty, sprzedaż bezpośrednia w tej kategorii pozostaje jednym z najważniejszych motorów wzrostu rynku DS/MLM.

Czytaj także: Oriflame odnotowuje spadek sprzedaży w trzecim kwartale 2024 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:58
Forbes: Rossmann ponownie w topie najlepszych pracodawców na świecie
Sklep sieci drogerii RossmannShutterstock

Sieć drogerii Rossmann została ponownie uznana przez amerykański magazyn Forbes za jednego z najlepszych pracodawców na świecie. Firma od kilku lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingach, plasując się na czołowych miejscach zarówno w rodzimych Niemczech, jak i poza granicami kraju. O wynikach zadecydowały głosy pracowników.

Według opublikowanego w październiku rankingu za rok 2025, Rossmann utrzymuje swoją pozycję w czołówce. Ponownie zostaje numerem 1 w Niemczech w kategorii „Handel detaliczny i hurtowy”. W międzynarodowym zestawieniu branżowym Rossmann zajmuje 4. miejsce, co plasuje tę sieć w topie światowych pracodawców w sektorze handlu detalicznego. 

W ogólnym rankingu wszystkich firm, Rossmann zajmuje 9. miejsce w Niemczech i 58. miejsce na świecie.

Jesteśmy dumni, że w tym roku ponownie zostaliśmy uznani przez magazyn Forbes za najlepszego pracodawcę w niemieckim handlu detalicznym. Nasza ponowna pozycja w czołówce firm świadczy o silnej społeczności i zaangażowaniu naszych pracowników, zarówno wobec siebie nawzajem, jak i wobec naszych klientów

 – skomentował Stefan Sander, dyrektor ds. kadr w Dirk Rossmann GmbH.

image

Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000! [FOTORELACJA]

Ranking opiera się na badaniu jakości pracodawców, przeprowadzonym przez Forbes we współpracy z firmą Statista. Ponad 300 tys. pracowników zostało anonimowo zapytanych o to, czy poleciliby swojego pracodawcę. Ocenie poddano również dodatkowe kryteria, takie jak wizerunek, rozwój talentów, równość i odpowiedzialność społeczna.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:39
YouGov: Drogeria DM najpopularniejszą marką wśród niemieckich konsumentów
Drogerie DM okazały się najpopularniejszą marką w ocenie niemieckich konsumentów, wysoko oceniono m.in. stosunek jakości do cenyMarzena Szulc

Sieć drogeryjna DM jest najpopularniejszą marką w Niemczech – jak wynika z najnowszego badania “Marka Roku”, przeprowadzonego przez instytut badań rynkowych YouGov i dziennik ekonomiczny Handelsblatt. W badaniu wzięło udział ponad milion konsumentów, oceniano m.in. stosunek jakości do ceny.

YouGov poprosił milion badanych o ocenę 970 marek w 32 kategoriach w okresie od września 2024 do sierpnia 2025. Respondenci zostali poproszeni między innymi o ocenę jakości oraz stosunku jakości do ceny każdej z badanych marek. Zostali też zapytani o to, jak bardzo dane marki są skłonni polecić innym osobom.

W efekcie najpopularniejszą marką w Niemczech z wynikiem 50,5 okazały się drogerie DM. Dla porównania, “wiodący producent samochodów” uzyskał 25 punktów. DM wyprzedziło w badaniu kolejne firmy handlowe aż o 10 punktów. 

image
Marzena Szulc

Pierwsze miejsce, zajęte w rankingu „Marki Roku”, stanowi  kontynuację serii czołowych miejsc w innych zestawieniach, zajmowanych przez sieć drogeryjną DM w tym roku. 

W opublikowanym we wrześniu badaniu konsumenckim „Kundenmonitor” DM zajęło pierwsze miejsce w kategorii drogerii, jak również pierwsze miejsce wśród sklepów stacjonarnych w Niemczech. W styczniu badanie zlecone przez magazyn Stern (i przeprowadzone przez instytut badań rynku Statista) uznało DM za najpopularniejszego pracodawcę w Niemczech we wszystkich branżach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. październik 2025 21:30