StoryEditor
E-commerce
25.03.2020 00:00

Koronawirus u pracowników magazynu Amazona w Polsce, USA, Hiszpanii i we Włoszech

U pracowników przynajmniej sześciu centrów dystrybucyjnych firmy Amazon w Stanach Zjednoczonych potwierdzono zakażenie koronawirusem - informuje "Washington Post". Niektórzy pracownicy trafili na kwarantannę, a część z magazynów tymczasowo zamknięto w celu dezynfekcji.

We wtorek "Głos Szczeciński" doniósł, że koronawirusem zakaził się również pracownik magazynu Amazona w Pawlikowicach koło Łodzi. Gigant e-commerce zapewnił o wprowadzeniu dodatkowych środków ostrożności, jednak nie zamknął obiektu.

"Washington Post" wskazuje, że w przypadku USA sprawa dotyczy minimum centrów dystrybucyjnych w Nowym Jorku, Shepherdsville, Jacksonville, Katy, Brownstown i Oklahoma City (każde miasto leży w innym stanie). To dane zebrane przez "WP" na podstawie doniesień lokalnych mediów, a także informacji przekazanych bezpośrednio przez Amazona.

W ostatnich dniach podobne przypadki pojawiły się wśród pracowników centrów Amazona w Hiszpanii oraz we Włoszech. Jak zauważa "Washington Post", od tamtej pory ponad 1,5 tys. pracowników z całego świata podpisało petycję skierowaną do Amazona z żądaniami zwiększenia bezpieczeństwa osób pracujących w magazynach. Amazon posiada na całym świecie 175 magazynów, w tym ponad 110 w Ameryce Północnej, a 6 w Polsce.

Również polscy pracownicy Amazona wraz z Międzyzakładową Organizacją Związkową Amazon Polska zaapelowali do władz polskiego oddziału, by na okres pandemii koronawirusa zamknąć magazyny, a pracownikom wypłacać wynagrodzenie takie, jakie przysługiwałoby im w okresie urlopowym - donosił przed dwoma dniami "Głos Wielkopolski". Pracownicy centrów dystrybucyjnych posunęli się nawet do rozpoczęcia akcji pod hasłem "Kichaj na menedżera".

W stanowisku przesłanym redakcji wiadomoscihandlowe.pl w minioną środę biuro prasowe Amazona zapewniło, że firma "na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo swoich pracowników, partnerów i klientów". Amazon przekazał, iż "wprowadził szereg rozwiązań oraz środków zapobiegawczych we wszystkich obszarach biznesu, aby odpowiednio zarządzać zaistniałą sytuacją".

Co to za działania? Zwiększenie częstotliwości i intensywności sprzątania we wszystkich obiektach, przeprowadzanie większości rozmów rekrutacyjnych online oraz "zobowiązanie wszystkich pracowników do pozostania w domu i zwracania się o pomoc medyczną, jeśli się źle poczują". Ponadto polski oddział Amazona poinformował, iż poprosił wszystkich pracowników o częste mycie rąk.

Przypomnijmy, że amerykański oddział Amazona w odpowiedzi na pandemię koronawirusa poinformował o planach zatrudnienia dodatkowych 100 tys. osób oraz podwyższenia płac. Pensje w USA wzrosły o dwa dolary za godzinę, w Wielkiej Brytanii o dwa funty za godzinę, a w krajach Unii Europejskiej "o około 2 euro za godzinę" - poinformowała spółka. Łączne środki na dodatkowe pensje to ok. 350 mln dolarów.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
24.04.2024 13:00
Na stronie internetowej Dino pojawił się odnośnik do eZebry. Sieć marketów promuje e-drogerię także w swoich gazetkach
Dino przekierowuje do drogerii eZebra ze swojej strony internetowej. Odnośnik pojawił się w menu głównym na stronie internetowej marketdino.plDino
Na stronie Dino na górnej belce pojawił się odnośnik do sklepu eZebra, niezależnej drogerii internetowej. Na początku kwietnia Dino przejęło sporą część udziałów eZebra, stając się kontrolującym udziałowcem. Link kieruje bezpośrednio do internetowej drogerii eZebra, umożliwiając szybki i łatwy dostęp do szerokiego asortymentu kosmetyków, co ma na celu zwiększenie ruchu na stronie eZebra i promowanie jej oferty wśród klientów Dino.

Na stronie głównej Dino Polska pojawił się odnośnik do sklepu eZebra, co jest znaczącym krokiem w integracji obu firm po niedawnym przejęciu eZebra przez Dino. Ten nowy element na stronie jest nie tylko wygodnym udogodnieniem dla klientów poszukujących produktów kosmetycznych online, ale także sygnalizuje zacieśnienie współpracy pomiędzy tymi podmiotami.

image
Dino ze swojej gazetki reklamowej przekierowuje klientów do drogerii eZebra, w której kupiło udziały, Jest to jednak skromny komunikat na ostatniej stronie publikacji
Dino
Sieć marketów zaprasza także klientów do drogerii eZebra wspominając o niej w swojej najnowszej gazetce handlowej. Komunikat jest jednak bardzo skromny, został umieszczony tylko na ostatniej stronie gazetki.

Dino Polska ogłosiło, że 3 kwietnia tego roku sfinalizowało zakup udziałów w internetowej drogerii eZebra, na mocy warunkowej umowy wstępnej zawartej między firmami 17 października 2023 r. W wyniku tej transakcji, Dino Polska nabyło 72,22 proc. udziałów eZebra, a po zwiększeniu kapitału zakładowego firmy, jego udział wzrośnie do 75 proc.

Dino Polska przejmie również kontrolę nad spółkami zależnymi eZebra, w tym 3BOOM sp. z o.o. z Lublina oraz JTG Polska, która dysponuje własnym magazynem i zajmuje się usługami magazynowymi oraz wysyłkowymi. Założyciele eZebra pozostaną na kluczowych stanowiskach kierowniczych i będą nadzorować wdrażanie obecnej strategii rozwoju.

Całkowity koszt zakupionych udziałów wyniósł 63 miliony złotych, przy czym ta kwota może zostać dostosowana w zależności od rzeczywistych danych finansowych ustalonych na dzień finalizacji transakcji. Z tej sumy, 11,5 miliona złotych zostało przekazane do eZebra jako kapitał na pokrycie nowo wyemitowanych udziałów w kapitale zakładowym, wspierając tym samym rozwój firmy. Pozostała kwota, czyli 51,5 miliona złotych, była płatnością za nabycie już istniejących udziałów.

eZebra.pl to największy niezależny polski sklep internetowy specjalizujący się w produktach kosmetycznych, oferujący szeroki asortyment z zakresu pielęgnacji, makijażu, perfum, akcesoriów kosmetycznych oraz produktów do paznokci. Firma współpracuje z około 300 dostawcami i oferuje towary od ponad 1000 marek, co sumuje się do około 40 tysięcy różnych produktów.

Czytaj także: Dino Polska oficjalnie przejęło internetową drogerię eZebra

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
23.04.2024 11:32
Michał Kulbacki, Primavera Parfum: Zwiększamy zasięgi przez platformy marketplace
Michał Kulbacki,e-commerce marketplace manager w Primavera Parfum Groupfot. Sebastian Szulfer
Grupa Primavera Parfum, hub e-commerce dla marek kosmetycznych, rozszerza swoje zasięgi poprzez współpracę z platformami marketplace. Należący do grupy sklep Tagomago.pl pojawił się na platformie Erli.pl oraz w czeskiej wersji Allegro.

Primavera Parfum jest jednym z największych dystrybutorów i sprzedawców e-commerce produktów z kategorii kosmetycznych w Polsce. Działając na wielu płaszczyznach, jako dystrybutor, importer, detalista i dostawca rozwiązań drop shipping, określa swoją działalność jako hub-e-commerce. Do zasobów grupy należą m.in. internetowe sklepy tagomago.pl i perfumeria.pl oraz stacjonarna perfumeria Tagomago, która działa na Mokotowskiej w Warszawie pełniąc rolę butiku pokazowego dla nowych marek.

Czytaj także: Jędrzej Karasek, Primavera Parfum: Koszty działalności zabiją e-commerce w kategorii health & beauty

Jak poinformowała Primavera Parfum, perfumeria Tagomago.pl od niedawna dostępna jest na platformie zakupowej Erli.pl. Uruchomiony cztery lata temu marketplace obecnie znajduje się w gronie największych polskich serwisów sprzedażowych. Według danych Mediapanel w lutym tego roku był siódmym największym graczem na tym rynku z blisko 6,5 milionami użytkowników, dystansując między innym polskiego Amazona.

– Jednym z głównych założeń strategii Primavera Parfum jest rozszerzanie zasięgów naszej oferty na krajowym rynku. Obecność na czołowych platformach zakupowych ułatwia nam realizację tego celu. Dziś poza Erli.pl, asortyment sklepu Tagomago.pl można nabyć między innymi na Allegro czy w serwisie internetowym Empik – informuje Michał Kulbacki, e-commerce marketplace manager w Primavera Parfum Group.

E-sklep Tagomago.pl zostanie także uruchomiony w czeskiej wersji Allegro, która działa od maja zeszłego roku. Obecnie, pod względem wartości sprzedaży, kategoria Uroda stanowi jedynie kilka procent czeskiej odsłony Allegro, ale z uwagi na wczesny etap rozwoju, serwis charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu – uważa Primavera Group.   

– Nie wykluczamy uruchomienia tam stref marek, przenosząc nasze doświadczenie i wiedzę sprzedażową z polskiej wersji, gdzie z powodzeniem prowadzimy dziewięć takich stref dla dużych klientów, m.in. Durex, The Body Shop czy Coty oraz dwóch sklepów własnych – dodaje Kulbacki. – Szczególnie, że Allegro znacznie ułatwiło polskim sprzedawcom proces wprowadzenia produktów i zarządzania sprzedażą w zagranicznej odsłonie platformy.  Posiadacze kont firmowych na Allegro nie muszą zakładać nowego konta czy od początku wystawiać swoich ofert, a zarządzanie sprzedażą odbywa się z poziomu jednego panelu – zauważa.

Pod koniec lutego tego roku Allegro poinformowało o uruchomieniu słowackiej wersji serwisu. Według zapowiedzi Primavera Parfum może to być kolejny kierunek działań dla Tagomago.pl

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2024 21:35