StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.09.2022 00:00

Biedronka ze strefą kosmetyczną w Elektrowni Powiśle

Biedronka otworzyła swój sklep w formacie ultra mini w designerskiej galerii handlowej Elektrownia Powiśle w Warszawie. Częścią placówki jest elegancka strefa kosmetyczna.

Biedronka – największa dyskontowa sieć w Polsce – prowadzi obecnie około 100 sklepów w małym formacie nazywanym ultra mini. Sieć odświeżyła ten format, otwierając sklep w warszawskiej Elektrowni Powiśle, designerskim centrum handlowym w Warszawie.

Elektrownia Powiśle działa od 2020 r. w odrestaurowanych budynkach starej kotłowni i maszynowi. Do tej pory nie miała typowego supermarketu. Działał tu natomiast targ żywności Plonoteka. Obecnie Biedronka zajęła ok. 6  tys. mkw. powierzchni, oferuje 2,3 tys. pozycji asortymentowych.

Czytaj także: Marka Bell wspólnie z GenZie stworzyła kolekcję kosmetyków dla sieci Biedronka

Sklep został zaprojektowany w najnowszym formacie 3.0, wykorzystującym ekologiczne rozwiązania, takie jak oświetlenie LED czy urządzenia chłodnicze, w których zastosowano przyjazny dla środowiska naturalny gaz CO2. Cała powierzchnia placówki została rozplanowana tak, aby było przyjemnie i przestronnie, a we wnętrzu zachowano elementy dawnej elektrowni.

W nowej Biedronce nie mogło zabraknąć elegancko zaaranżowanej przestrzeni beauty. Działy z poszczególnymi kategoriami produktów zostały wyraźnie oznaczone i podzielone na strefę damską i męską. Oprócz podstawowych kosmetyków higienicznych i pielęgnacyjnych jest również strefa piękna z kosmetykami do makijażu. Oddzielnie wyeksponowano artykuły kosmetyczne i higieniczne oraz żywność dla dzieci.

Czytaj więcej o kosmetykach w Biedronce: Co znajdziemy na drogeryjnych półkach Biedronki? [REPORTAŻ]

Według danych PMR, dyskonty spożywcze są  motorem napędowym sprzedaży kosmetyków w kanałach innych niż wyspecjalizowane w  sprzedaży tego asortymentu. Właśnie w nich, według prognoz PMR, popyt na kosmetyki będzie rósł (w przeciwieństwie do hipermarketów i supermarketów). Wiodącym kanałem sprzedaży dla kosmetyków pozostają drogerie z 40 proc. udziałem w rynku.  

Czytaj więcej: Karolina Szałas, PMR: Sprzedaż kosmetyków w dyskontach spożywczych będzie nadal rosła

Biedronka jest obecna na polskim rynku od 27 lat. Jest największą siecią detaliczną w Polsce. Na koniec drugiego kwartału 2022 miała 3283 sklepy zlokalizowane w ponad 1100 miejscowościach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.07.2025 15:25
Victoria’s Secret otworzy nowy sklep w Galerii Krakowskiej
Victoria‘s Secret od lat oferuje bogaty wybór produktów kosmetycznych.Marzena Szulc

8 sierpnia 2025 roku Victoria’s Secret zadebiutuje ze swoim najnowszym sklepem w Krakowie. Punkt sprzedaży zlokalizowany będzie na poziomie zero Galerii Krakowskiej, największego centrum handlowego w stolicy Małopolski.

W krakowskim salonie klienci znajdą szeroką ofertę kultowych biustonoszy, fig, piżam oraz kosmetyków, w tym bestsellerowych zapachów. Sklep będzie również oferował odzież domową i akcesoria, odpowiadając na potrzeby klientek w różnych kategoriach produktowych. Nowością, na którą zwraca uwagę marka, będzie możliwość skorzystania z bezpłatnej usługi brafittingu. Profesjonalne, indywidualne konsultacje w zakresie doboru biustonosza będą dostępne bez konieczności wcześniejszej rezerwacji. To element, który ma podkreślić prokonsumenckie podejście Victoria’s Secret i zwiększyć komfort zakupów.

Dodatkową atrakcją będzie uruchomienie kiosku pop-up, który pojawi się już 26 lipca w Galerii Krakowskiej. Na dwa tygodnie przed otwarciem głównego sklepu klienci będą mogli zapoznać się z wybranymi kolekcjami, przetestować zapachy oraz skorzystać z darmowych konsultacji brafittingowych. To działanie ma na celu zbudowanie zaangażowania jeszcze przed oficjalnym otwarciem salonu.

W pierwszym kwartale 2025 roku Victoria’s Secret osiągnęło przychód netto w wysokości 1,35 miliarda dolarów, co nieznacznie przekroczyło jej prognozy (1,30–1,33 miliarda dolarów), ale było porównywalne z wynikiem 1,36 miliarda  dolarów rok wcześniej. Ponadto, spółka ujawniła, że w roku fiskalnym 2025 liczy się z kosztem taryf celnych rzędu 50 milionów dolarów, co negatywnie wpływa na marże i wymusza ograniczenie promocji. Na scenie korporacyjnej spółka wprowadziła tzw. „poison pill” w odpowiedzi na rosnące udziały inwestora Bretta Blundy‘ego (ok. 13  proc.), co miało na celu ochronę przed wrogim przejęciem i stabilizację akcji. Pomimo spadku kursu akcji o ponad 50 proc. w 2025 roku, zarząd podtrzymuje przewidywania sprzedaży na poziomie 6,2–6,3 miliarda dolarów oraz prognozuje skorygowany zysk operacyjny od 270 do 320 milionów dolarów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.07.2025 16:18
Nowe centrum handlowe na Siekierkach: rusza budowa Placu Wiślanego
Nowe centrum handlowe to kolejna szansa na ekspansję dla sieci beauty.Mallson Property Group

Już w najbliższych tygodniach ruszy budowa Placu Wiślanego – nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej zlokalizowanej na warszawskich Siekierkach, przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ulicy Batalionu AK „Bałtyk”. Otwarcie zaplanowano na przełom 2026 i 2027 roku. Inwestycję realizuje APM Development, firma działająca w branży nieruchomości od 2003 roku. Nowy obiekt ma stać się istotnym punktem codziennych zakupów i spotkań dla dynamicznie rozwijającej się okolicy.

Plac Wiślany powstanie w formule convenience i obejmie market spożywczy oraz około 30 sklepów, lokali gastronomicznych i punktów usługowych. W planach są m.in. restauracje, kawiarnie, bank, kantor, pralnia, salony beauty, a także infrastruktura wspierająca komfort mieszkańców – przestronne pasaże, dostęp do światła dziennego i rozbudowane udogodnienia dla pieszych. Pod obiektem zaplanowano parking podziemny, a w jego sąsiedztwie znajdą się stojaki rowerowe i przystanki komunikacji miejskiej.

Integralną częścią inwestycji będzie także skwer parkowy, który powstanie naprzeciwko centrum handlowego, również przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ul. Batalionu AK „Bałtyk”. Przestrzeń ta ma oferować dużą ilość zieleni, ławki i elementy rekreacyjne dla dzieci, tworząc miejsce odpoczynku dla mieszkańców okolicznych osiedli.

Według APM Development, inwestycja odpowiada na rosnące potrzeby mieszkańców Siekierek, gdzie od lat powstają nowe osiedla mieszkaniowe. – Wraz ze wzrostem liczby mieszkańców pojawiła się pilna potrzeba stworzenia miejsca codziennej wygody – mówi przedstawiciel firmy. Plac Wiślany ma wypełnić tę lukę, oferując nie tylko przestrzeń zakupową, ale również miejsce spotkań i rekreacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 21:40