REKLAMAKongres Rynku FMCG - baner główny (maj 2019)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

Sieci handlowe

 

16 kwietnia 2019, 16:21



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹

(materiały własne)

Według danych firmy Retailytics, do 2023 r. udziały sieci dyskontowych takich jak Biedronka, Lidl, Netto, czy Aldi w polskim rynku detalicznym wzrosną z 30,4 proc. w roku 2018 do 33,2 proc.

REKLAMATrend Safari - belka w artykułach maj 2019

Swoje udziały w rynku detalicznym będą zwiększać także sieci minimarketów, które urosną o niemal 2 proc. z 17 proc. w 2018 r. do 18,9 w roku 2023.

W podobnym tempie będą rosły udziały tzw. supermarketów proximity, które między rokiem 2018 a 2023 urosną o 1,8 proc. z 7 do 8,8 proc. Do tej grupy należą m.in. sklepy takich sieci jak: Dino, Delikatesy Centrum, Stokrotka.

Kiepskie rokowania według ekspertów mają przed sobą małe niezależne sklepy, sieci hipermarketów oraz dużych supermarketów. W ciągu pięciu lat udziały najmniejszych sklepów spadną z 26,2 proc. w do 22,5 proc.

Hipermarkety stracą między 2018 a 2023 r. 2 proc. rynku, a ich udziały spadną do 12,5 proc.

Duże supermarkety stracą 0,8 proc. i w 2023 r. będą odpowiadały za 4,1 proc. rynku detalicznego w Polsce.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony