StoryEditor
Producenci
03.07.2018 00:00

Eko trendy – warto zainwestować w rosnący rynek

Polska branża kosmetyczna jest jedną z większych w Europie. Kilka procent rynku stanowią kosmetyki naturalne powstałe na bazie surowców pochodzących z kontrolowanych upraw organicznych. Firmy działające na tym rynku stawiają na rozwój mocy produkcyjnych i wzmocnienie detalicznej sieci sprzedaży, korzystając często ze wsparcia instytucji finansowych. Czy to się opłaca? Tak – przekonują eksperci ING Banku Śląskiego.

Rozwojowi rynku kosmetycznego sprzyjają trendy. Konsumenci coraz częściej szukają produktów w pełni naturalnych, ekologicznych, produkowanych w sposób zrównoważony. To wymusza na producentach inwestycje związane np. z modernizacją linii technologicznych czy wdrożeniem nowych receptur produktów. Rosnące zapotrzebowanie na dobrej jakości kosmetyki wymaga udoskonalenia procesów produkcyjnych, co wiąże się z nakładami pieniężnymi.

Źródło finansowania działalności przedsiębiorstw

Szczególnie dobrym rozwiązaniem są komercyjne kredyty inwestycyjne ze stałą stopą oprocentowania. Taką formę finansowania dla Przedsiębiorców proponuje ING Bank Śląski. Kredyt komercyjny przeznaczony jest do finansowania dowolnego celu związanego z działalnością gospodarczą, w tym inwestycji w branży kosmetycznej takich jak: zakup maszyn i urządzeń w przedsiębiorstwach produkcyjnych oraz salonach fryzjerskich i kosmetycznych, budowa, rozbudowa i modernizacja budynków i budowli oraz linii technologicznych. Środki mogą być wykorzystane również na spłatę zobowiązań z tytułu dostaw i usług, spłatę kredytów obrotowych/inwestycyjnych w innych bankach lub na konsolidację dotychczasowych zobowiązań firmowych w ING Banku.

Stabilne koszty pożyczki i roczna karencja

Tego typu kredyt nie tylko umożliwia rozwój przedsiębiorstwa. Dzięki stałej stopie oprocentowania kredytobiorca od początku zna całkowity koszt pożyczki, co pozwala mu dokładnie zaplanować budżet inwestycyjny i nie musi się obawiać nagłego wzrostu odsetek.
Stabilne koszty pożyczki i związana z nimi łatwość przewidywania wydatków zapewniają wysoki stopień niezależności od zmiennych warunków rynkowych czy politycznych, np. zmiany stóp procentowych przez NBP. Natomiast dla tych kredytobiorców, którzy w ciągu roku od daty zawarcia umowy mogą się borykać z przejściowymi trudnościami, ING Bank Śląski proponuje możliwość uzgodnienia karencji w spłacie kredytu.  
Korzyści płynące z kredytów inwestycyjnych ze stałą stopą oprocentowania każą przypuszczać, że ich udział w finansowaniu rozwoju przedsiębiorstw w branży kosmetycznej wzrośnie, zwłaszcza w obliczu obniżonych środków na dopłaty w nowym budżecie Unii Europejskiej. Stabilny budżet i łatwość prognozowania wydatków sprzyjają dokonywaniu inwestycji, a jak powszechnie wiadomo, w świecie stałej modernizacji technologii, nadążanie za postępem jest podstawowym warunkiem powodzenia w biznesie.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.10.2025 13:28
LVMH utrzymuje stabilny wzrost w segmencie perfum i kosmetyków
Luksusowy konglomerat opublikował swoje wyniki.Wikimedia Commons

Dywizja Perfumes & Cosmetics koncernu LVMH odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku 2-proc. wzrost organiczny, utrzymując stabilne przychody w ujęciu dziewięciomiesięcznym. Wynik ten wskazuje na odporność segmentu luksusowych perfum i kosmetyków w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz wysokiej konkurencji w globalnym rynku beauty.

Wzrost w trzecim kwartale napędzały nowe premiery produktów i konsekwentnie realizowana strategia selektywnej dystrybucji. Najmocniejszym motorem wzrostu pozostają Parfums Christian Dior, które wprowadziły na rynek udane nowości, takie jak Miss Dior Essence, Dior Homme Parfum czy Rouge Dior On Stage. Flagowy zapach Sauvage utrzymał pozycję najlepiej sprzedającego się męskiego zapachu na świecie, umacniając dominację Diora w segmencie premium.

Drugim filarem wzrostu była marka Guerlain, której kolekcje Aqua Allegoria oraz L’Art & La Matière nadal zyskują popularność, przyciągając klientów poszukujących rzemieślniczych kompozycji zapachowych. Z kolei Parfums Givenchy rozszerzyły swoje portfolio o L’Interdit Parfum — nową, kwiatową odsłonę klasycznego zapachu marki, co pomogło umocnić jej pozycję w segmencie zapachów dla kobiet.

Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, dywizja LVMH utrzymała zrównoważony rozwój dzięki silnej marce, innowacjom produktowym i strategii koncentrującej się na segmencie prestige beauty. Stały popyt na luksusowe zapachy i kosmetyki, wspierany lojalnością klientów do marek Dior i Guerlain, pozwolił zrekompensować spowolnienie na niektórych rynkach.

2-proc. wzrost organiczny w trzecim kwartale potwierdza zdolność LVMH do utrzymania dynamiki w segmencie wysokiej klasy beauty. Koncern kontynuuje strategię opartą na innowacjach, jakości i silnej tożsamości marek, co stanowi fundament długoterminowej odporności biznesu i utrzymania pozycji lidera globalnego rynku luksusu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
15.10.2025 07:53
Unilever zdecydował o sprzedaży marki Kate Somerville. W czyje ręce trafi?
Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem 2025 rokuKate Somerville

Koncern Unilever poinformował o zamiarze sprzedaży marki Kate Somerville firmie Rare Beauty Brands. Kate Somerville to marka specjalizująca się w kosmetykach do pielęgnacji ciała, posiadająca również też obejmuje pielęgnację skóry, pielęgnację ciała oraz specjalistyczny salon piękności w Hollywood – przy Melrose Place.

W miarę jak marka wchodzi w nowy rozdział, uważamy, że jej dalszy wzrost i sukces będą najlepiej wspierane przez nowego właściciela, lepiej dopasowanego do zmieniających się potrzeb marki. Jesteśmy przekonani, że pod kierownictwem Chrisa Hobsona i zespołu Rare Beauty Brands, Kate Somerville ma przed sobą świetną przyszłość – mówi Mary Carmen Gasco-Buisson, dyrektor generalna Unilever Prestige podkreśla

Hobson, prezes i dyrektor generalny Rare Beauty Brands uważa, że akwizycja Kate Somerville stanie się kamieniem milowym dla jego firmy.

Od dawna podziwiamy ducha innowacji marki, jej zaangażowanie w pielęgnację skóry i nastawienie na efekty. To idealnie współgra z naszą misją tworzenia produktów, które zachwycają, społeczności, które wzmacniają, oraz marek, które inspirują – wyjaśnia Hobson. – Wierzymy, że Rare Beauty Brands stanie się idealnym miejscem dla Kate Somerville, z radością witamy jej oddany zespół w naszej rodzinie. Wspólnie mamy szansę na nowe możliwości rozwoju i dotarcia do jeszcze większej liczby konsumentów, zainteresowanych skuteczną i luksusową pielęgnacją skóry.

Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem tego roku (pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych).

image

Selena Gomez zapowiada premierę pierwszych perfum swojej marki Rare Beauty

Unilever to międzynarodowy koncern, zatrudniający globalnie ponad 125 tys. pracowników, którego produkty są dostępne w ponad 190 krajach. W 2024 roku koncern osiągnął obrót na poziomie 60,8 mld euro, z czego 58 proc. przychodów pochodziło z rynków wschodzących.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2025 17:36