StoryEditor
Producenci
15.06.2021 00:00

L‘Oréal stawia na ekologię i solidarność społeczną. Został za to nagrodzony

Fabryka L’Oréal Warsaw Plant otrzymała globalną nagrodę Global Water Intelligence Awards. Stacja Recyklingu Wody została uznana za „Projekt Przemysłowy Roku”, jako najbardziej imponujące osiągnięcie techniczne i środowiskowe w dziedzinie wody przemysłowej i ścieków. Działania CSR koncernu docenił także tygodnik "Polityka".

Lokalnie, dobre praktyki L'Oréal w obszarze zrównoważonego rozwoju i zaangażowania społecznego zostały docenione w X edycji Listków CSR tygodnika „Polityka”. Za działania na rzecz efektywnego zarządzania wpływem na otoczenie, firmie przyznano Biały Listek CSR oraz wyróżnienie za wdrożony w czasie pandemii program solidarnościowy.

W odpowiedzi na coraz częstsze okresy suszy nawiedzające Polskę, podwarszawski zakład L’Oréal zdecydował się na inwestycję pozwalającą na zmniejszenie zużycia wody o połowę i ponowne jej wykorzystanie. Stację Recyklingu Wody L'Oréal Warsaw Plant i jej wykonawcę uhonorowano światową nagrodą Global Water Awards w kategorii „Projekt Przemysłowy Roku”

Celem globalnych nagród Global Water Intelligence, przyznawanych od 2006 roku, jest docenienie najważniejszych osiągnięć w międzynarodowym przemyśle wodnym podzielonym na kilka kategorii. Nagrodzone zostają firmy, podejmujące inicjatywy w sektorach wodnym, wodno-ściekowym oraz odsalania wody, dzięki którym branża sprawnie się rozwija poprzez poprawę wyników operacyjnych, wdrażanie innowacyjnych technologii oraz zrównoważony model finansowy.

Zdaniem organizatorów konkursu, oddana do użytku w 2020 roku instalacja stanowi najbardziej imponujące osiągnięcie techniczne i środowiskowe w dziedzinie wody przemysłowej i ścieków. Wyprodukowana czysta woda jest ponownie wykorzystywana w procesach produkcyjnych. Nagrodzony projekt Stacji Recyklingu Wody, inspirowany koncepcją „Water Loop factory”, będącej częścią strategii zrównoważonego rozwoju Grupy L’Oréal, udowadnia, że ślad środowiskowy związany z produkcją kosmetyków może być znacząco zmniejszony.

Ewa Urbaniak, dyrektorka fabryki L’Oréal Warsaw Plant komentuje:

- W L’Oréal jesteśmy zobowiązani do prowadzenia działań w zgodzie ze środowiskiem, w którym żyjemy oraz do spełniania potrzeb naszej planety. W naszej fabryce przyjęliśmy koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. Każdego miesiąca powtórnie wykorzystujemy 3500 m3 wody (7.000.000 półlitrowych butelek wody) do naszych procesów produkcyjnych. Jesteśmy dumni, że wyznaczamy nowe standardy I inspirujemy świat do rozwiązywania problemów, związanych z wodą. L’Oréal Warsaw Plant pomaga nam w oszczędzaniu wyjątkowego zasobu, jakim jest woda.

L'Oréal Polska otrzymała także Biały Listek CSR tygodnika „Polityka”, wyróżnienie przyznane za wdrażanie najistotniejszych kategorii zarządczych rekomendowanych przez normę ISO 26000 oraz ciągłe doskonalenie swoich działań na rzecz efektywnego zarządzania wpływem na otoczenie. Już po raz dziesiąty tygodnik „Polityka” we współpracy z firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu przeanalizował działania firm wspierające zrównoważony rozwój i zaangażowanie społeczne.

W tegorocznej edycji Listków CSR po raz pierwszy w historii ustanowiono dodatkową kategorię dla inicjatyw służących przeciwdziałaniu ekonomicznym i społecznym skutkom pandemii, czyli związane z Celami SDGs 3, 8 i 10. Wyróżnienie otrzymał Program Solidarnościowy na rzecz walki z koronawirusem realizowany przez L'Oréal w Polsce. Firma wspierała personel medyczny, partnerów biznesowych, pracowników i społeczność lokalną między innymi przekazując bezpłatnie żele do sanityzacji rąk i produkty pielęgnacyjne, a także organizując szkolenia i elastycznie zarządzając płatnościami.

Jak podkreśla Niels Westerbye Juhl, dyrektor generalny L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, pandemia była dla wszystkich próbą odpowiedzialności i pokazała znaczenie roli biznesu w walce ze skutkami kryzysu.

- W L'Oréal bardzo szybko wdrożyliśmy program solidarnościowy i nieśliśmy pomoc różnym grupom interesariuszy. W fabryce L’Oréal Warsaw Plant już w marcu ubiegłego roku rozpoczęliśmy produkcję żeli do sanityzacji rąk. Dzięki elastyczności, doświadczeniu i zaangażowaniu zespołu szybko dostosowaliśmy linie produkcyjne i wyprodukowaliśmy miliony opakowań żelu. Ponadto, jako wieloletni partner ok. 7000 fryzjerów i salonów fryzjerskich wspieraliśmy tę ogromną grupę, która nagle znalazła się w dramatycznej sytuacji i nadal odczuwa skutki pandemii. Już w marcu ub.r. zamroziliśmy płatności należne od salonów i fryzjerów współpracujących z markami w Polsce oraz od dystrybutorów – mówi prezes.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
30.06.2025 20:00
Brazylijski gigant. Dwie duże marki kosmetyczne łączą się, zdobywając ponad połowę lokalnego rynku
IG lolacosmetics

Brazylijskie marki kosmetyczne Skala i Lola From Rio tworzą produkty, przeznaczone przede wszystkim do pielęgnacji włosów kręconych. Teraz obydwie te firmy połączyły się, tworząc grupę będącą potęgą na rynku. Transakcja odbywa się pod okiem firmy inwestycyjnej Advent International, która nabyła 50 proc. udziałów w Skali w 2024 roku. Rynek kosmetyczny w Brazylii cechuje się od lat dużym potencjałem i dynamiką rozwoju.

Skala, znana z przystępnych cenowo produktów, posiada ponad 18 proc. brazylijskiego rynku kremów do pielęgnacji włosów, co czyni ją liderem wolumenu sprzedaży w tym segmencie. Marka jest dostępna w większości (76 proc.) punktów sprzedaży detalicznej w całym kraju i osiągnęła średni roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 30 proc. w ciągu ostatnich ośmiu lat. Ponad 20 proc. jej przychodów pochodzi z rynków międzynarodowych. Marka jest też coraz mocniej obecna na rynku w Stanach Zjednoczonych.

Lola i Skala = silna grupa

Lola From Rio była w Brazylii jednym z pionierów wegańskiej pielęgnacji włosów. Marka, powstała w 2011 roku, zwiększyła swoją sprzedaż ponad sześciokrotnie w ciągu ostatnich sześciu lat. Kosmetyki Loli są sprzedawane online oraz w domach towarowych, aptekach i perfumeriach. Lola rozszerzyła również swoją działalność i poza produktami do pielęgnacji włosów oferuje również kosmetyki pielęgnacyjne do ciała.

Dzięki połączeniu obydwu marek, ich łączny obrót wyniesie ok. 307 mln euro. Grupa docierać będzie do 54 proc. brazylijskich gospodarstw domowych, a globalnie produkty będą dystrybuowane w ponad 80 krajach. Co ważne, Skala i Lola From Rio będą nadal działać niezależnie, w dotychczasowych siedzibach – wspólne będa natomiast zakłady produkcyjne, kanały dystrybucji oraz inwestycje, ponoszone na innowacje.

Zobacz też: Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…

Rynek brazylijski rośnie w siłę, inkluzywność, innowacje i kosmetyki wegańskie odgrywają ważną rolę

Rynek kosmetyczny w Brazylii odnotowuje w ostatnich latach dynamiczny rozwój, stając się jednym z kluczowych graczy na arenie globalnej.

Brazylia konsekwentnie utrzymuje pozycję jednego z największych rynków kosmetycznych na świecie, plasując się w czołówce, zaraz po Stanach Zjednoczonych, Chinach i Japonii.

Kluczowe trendy i czynniki wpływające na rozwój to między innymi:

  • Silny wzrost pomimo wyzwań: mimo globalnych kryzysów rynek brazylijski wykazuje dużą odporność. Np. w 2020 roku sektor higieny osobistej, perfum i kosmetyków zamknął rok ze wzrostem o 5,8 proc. - znacznie powyżej prognoz. 
  • Wysokie wydatki na kosmetyki: Brazylia jest trzecim krajem na świecie, gdzie najwięcej wydaje się na kosmetyki. Jest to również trzeci kraj pod względem liczby wprowadzanych na rynek nowych produktów.
  • Dominacja producentów krajowych: Około 90 proc. kosmetyków i perfum kupowanych na rynku brazylijskim to towary produkowane przez brazylijskich producentów. Najwięksi gracze to Natura & Co i Grupo Boticário, które są globalnie rozpoznawalnymi firmami. W ostatnich latach globalnie popularna stała się marka Sol de Janeiro.

Trendy konsumenckie, przekładające się na rozwój rynku kosmetycznego w Brazylii:

  • Pielęgnacja skóry: odnotowuje dwucyfrowy wzrost (na czele: maski do twarzy i peelingi)
  • Kosmetyki naturalne i wegańskie: rynek ten dynamicznie rośnie
  • Inkluzywność: brazylijskie marki kosmetyczne odpowiadają na potrzeby inkluzywności, oferując produkty zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, oraz uwzględniając różnorodność odcieni skóry i typów włosów
  • Lokalne składniki i zrównoważony rozwój: konsumenci doceniają produkty wykorzystujące lokalne zasoby naturalne i te, które są produkowane w sposób zrównoważony
  • Innowacyjność w pielęgnacji włosów i kolor: Brazylijczycy przykładają dużą wagę do pielęgnacji włosów i są otwarci na innowacyjne rozwiązania. Rynek kolorowych kosmetyków, łatwych w aplikacji, również zyskuje na znaczeniu.
  • Potencjał eksportowy i importowy: Brazylia jest atrakcyjnym rynkiem dla eksporterów kosmetyków, choć polityka protekcjonistyczna rządu może stanowić pewne wyzwania. Głównymi importerami do Brazylii są Francja i Chiny. Najczęściej importowane są produkty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kremy/produkty do opalania i zapachy.

Prognozy (kosmetyczne) dla Brazylii

Prognozuje się, że brazylijski sektor kosmetyczny i pielęgnacji osobistej będzie nadal dynamicznie rósł. Niektóre źródła wskazują na tempo wzrostu CAGR na poziomie 7,3 proc. w ciągu najbliższych kilku lat, a w latach 2024-2028 Brazylia ma charakteryzować się najwyższą dynamiką wzrostu na świecie (około 34 proc. wzrostu wartości rynku w stosunku do 2023 roku).

Brazylijski rynek kosmetyczny to sektor bardzo żywy, mocno rozwijający się, napędzany przez silną kulturę dbania o wygląd, a także przez innowacyjność lokalnych firm oraz rosnące zainteresowanie konsumentów produktami naturalnymi, inkluzywnymi i zrównoważonymi.

Zobacz też: Givaudan przejmuje większościowy udział w brazylijskim Vollmens Fragrances

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.06.2025 16:27
Ukraina wystawia na sprzedaż zakład chemii gospodarczej i kosmetyków Vinnytsiapobutkhim
Fabryka jest na sprzedaż do 12 sierpnia.Vinnytsiapobutkhim

Fundusz Mienia Państwowego Ukrainy ogłosił przetarg na sprzedaż 100 proc. udziałów w firmie Vinnytsiapobutkhim – producencie kosmetyków i chemii gospodarczej z siedzibą w Winnicy. Aukcja odbędzie się online 13 sierpnia, a cena wywoławcza została ustalona na poziomie 301,4 mln hrywien, czyli około 7,4 mln dolarów amerykańskich (bez podatku VAT). Zgłoszenia będą przyjmowane do 12 sierpnia.

13 sierpnia 2025 r. odbędzie się internetowa aukcja prywatyzacyjna, podczas której Fundusz Mienia Państwowego Ukrainy wystawi na sprzedaż 100% udziałów w firmie Vinnytsiapobutkhim – producencie kosmetyków i chemii gospodarczej. Cena wywoławcza została ustalona na poziomie 301,4 mln hrywien, co odpowiada około 7,4 mln dolarów amerykańskich (bez VAT). Zgłoszenia będą przyjmowane do 12 sierpnia.

Vinnytsiapobutkhim to w pełni funkcjonujące przedsiębiorstwo z istniejącą infrastrukturą, personelem oraz rozwiniętymi procesami produkcyjnymi. Jak podkreślił Fundusz, nabywca otrzyma firmę gotową do dalszego skalowania, modernizacji lub integracji z własnym modelem biznesowym. Warunki prywatyzacji zakładają jednak konieczność wypełnienia określonych zobowiązań społecznych i inwestycyjnych przez nowego właściciela.

Środki pozyskane ze sprzedaży zostaną przekazane do Funduszu Likwidacji Skutków Agresji Zbrojnej, który finansuje odbudowę kraju po rosyjskiej inwazji. Decyzję o włączeniu fabryki do listy kluczowych aktywów przeznaczonych do prywatyzacji Rada Ministrów Ukrainy podjęła w lutym 2025 r. Sama firma została znacjonalizowana w lipcu 2024 r., ponieważ wcześniej była wykorzystywana przez rosyjską spółkę Neva Cosmetics, należącą do oligarchów Wiktora Kononowa i Wołodymyra Plesowskiego.

Zakład w Winnicy dysponuje 12 liniami produkcyjnymi i miesięczną zdolnością wytwórczą na poziomie 6–7 tys. ton proszku do prania. W przeszłości produkowano tam artykuły pod markami Ushasty Nyan, Sarma, Mr. Chister, Lotus i Max. Po zajęciu aktywów w 2022 r. zostały one przekazane do Agencji ds. Poszukiwania i Zarządzania Aktywami (ARMA), a po przeprowadzeniu konkursu zarządcą zakładu została firma Krytex-Service.

Krytex-Service to jeden z największych ukraińskich dystrybutorów chemii gospodarczej i kosmetyków, działający na rynku od ponad 15 lat. Należy do Rusłana Szostaka i Walerego Kiptyka – właścicieli sieci detalicznych Eva i Varus. Przedsiębiorstwo współpracuje z globalnymi producentami takimi jak L’Oréal, Henkel, Unilever, Beiersdorf, Johnson & Johnson, BIC, GlaxoSmithKline i Schwarzkopf.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. czerwiec 2025 23:26