StoryEditor
Producenci
04.04.2020 00:00

Jarosław Topolski, Elfa Pharm: Nie zakładam czarnego scenariusza w dłuższej perspektywie

– W naszym asortymencie przeważają kosmetyki popularne, w związku z tym nie zakładam czarnego scenariusza w dłuższej perspektywie. Jednak niewątpliwie obecna sytuacja dotknie również nas. Wzrost kursu euro, spadek obrotów, spadek zamożności konsumentów czy zatory płatnicze to problemy, z którymi będziemy musieli się zmierzyć – mówi Jarosław Topolski, prezes zarządu firmy Elfa-Pharm.

Wszystkie nasze fabryki oraz magazyny działają normalnie z zaostrzonym reżimem higienicznym. Pracownicy magazynu i biura obsługi klienta zostali podzieleni na dwie grupy pracujące co drugi tydzień. Oczywiście wprowadziliśmy kontrolę stanu zdrowia przed podjęciem codziennej pracy, pracownicy są też wyposażeni w maseczki i rękawiczki. Pomieszczenia są odkażanie. Firma jest zamknięta dla osób z zewnątrz. Dział handlowy pracuje zdalnie, zamówienia są zbierane telefonicznie i mailowo.

Następują zmiany w produkcji. W ciągu trzech tygodni wprowadzamy kilkunastoproduktową linię środków i kosmetyków antybakteryjnych i biobójczych. W całym asortymencie jest przesunięcie w kierunku kosmetyków do higieny podstawowej oraz pielęgnacji skóry, takich jak np. kremy na zniszczone częstym myciem czy dezynfekcją ręce.

Obecnie wszystkie kanały sprzedaży, w których działamy, funkcjonują. Pierwszy kwartał był  dla nas  bardzo dobry, jednak w kwietniu spodziewamy się znacznego spadku sprzedaży, rzędu 30-40 proc. Będzie to spowodowane utrudnieniami w prowadzeniu sprzedaży, wycofaniem się sieci z uzgodnionych akcji promocyjnych, zatorami płatniczymi, które prawdopodobnie wystąpią, oraz wstrzymaniem niektórych wdrożeń. Już spadła wartość zamówień, szczególnie z farmacji, z uwagi na mniejszy ruch oraz sprzedaż prowadzoną w wielu aptekach tylko przez okienko.

Póki co nie dokonaliśmy redukcji ani zatrudnienia, ani wynagrodzeń. Uważamy, że zespół jest najważniejszy i naszą rolą jest przeprowadzić go przez trudny okres w jak najlepszej kondycji. Zresztą nasi pracownicy deklarują ewentualną pomoc dla firmy, nawet gotowość do rezygnacji z wynagrodzenia, np. przez miesiąc. Na razie ograniczyliśmy się do wykorzystania zaległych urlopów oraz większość zespołu sama postanowiła wybrać część bieżących urlopów.

W naszym asortymencie przeważają kosmetyki popularne, w związku z tym nie zakładam czarnego scenariusza w dłuższej perspektywie. Jednak niewątpliwie obecna sytuacja dotknie również nas. Wzrost kursu euro, spadek obrotów, spadek zamożności konsumentów czy zatory płatnicze to problemy, z którymi będziemy musieli się zmierzyć.

Staramy się jednak patrzeć z optymizmem w przyszłość, choć niestety nie liczymy na jakąkolwiek pomoc władz.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.10.2025 21:45
Burmistrz Krotoszyna w siedzibie Opcji Natury – laureatki pięciu Pereł Rynku 2025
Opcja Natura /IG

Natalia Robakowska, burmistrz Krotoszyna, była gościem w siedzibie firmy kosmetycznej Opcja Natura. Okazją było przyznanie krotoszyńskiej, rodzinnej manufakturze kosmetyków naturalnych Srebrnej Perły Rynku Kosmetycznego przez Wydawnictwo Gospodarcze i Wiadomości Kosmetyczne.

Opcja Natura zdobyła w tym roku w sumie aż pięć Pereł Rynku za swoje produkty, wytwarzane w rodzinnym Krotoszynie.

W Opcji Natura stawiamy na autentyczność, prostotę i rzemiosło. To dla nas ogromna radość i wyróżnienie, że możemy dzielić ten moment właśnie tutaj, w miejscu, w którym wszystko się zaczęło” – pisze marka we wpisie na swoim koncie instagramowym, podkreślając swój silny związek z rodzinnym miastem.

Opcja Natura równa się Krotoszyn. To tu narodziły się nasze pomysły, wartości i działania. To tu, lokalnie, codziennie tworzymy, rozwijamy się i współpracujemy. Wierzymy, że najlepsze rzeczy powstają z potrzeby serca – a sercem Opcji Natury zawsze był Krotoszyn” – deklaruje firma.

Dziękujemy pani burmistrz za obecność, dobre słowo i wsparcie. To spotkanie to dla nas potwierdzenie, że lokalność ma wielką moc. Bo kochamy działać lokalnie. Naturalnie. Razem." – deklaruje Agata Suliga, właścicielka i twórczyni marki. 

image

Rozdaliśmy Perły Rynku 2025! Do jakich firm i za jakie nowości produktowe trafiły statuetki? [GALERIA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.10.2025 16:49
Kim Kardashian zamyka SKKN by Kim – czas na SKIMS Beauty
Kim Kardashian zmienia strategię swojego imperium.Shutterstock

Po nieco ponad trzech latach działalności marka SKKN by Kim oficjalnie zakończyła sprzedaż. 29 czerwca 2025 roku zniknęła z rynku, niemal bez żadnego komunikatu – nawet profil na Instagramie nie poinformował obserwatorów o zamknięciu. To kolejny kosmetyczny projekt Kim Kardashian, który nie przetrwał próby czasu – wcześniej, w 2021 roku, zakończyło działalność KKW Beauty. SKKN by Kim, uruchomione w 2022 roku, nie zdobyło jednak masowej popularności.

Wysokie ceny i brak bestselleru sprawiły, że marka nie przyciągnęła szerokiej grupy klientów. Kompletny, dziewięcioetapowy zestaw pielęgnacyjny kosztował ponad 600 dolarów, co dla wielu okazało się barierą nie do pokonania. W ciągu trzech lat na rynku SKKN by Kim nie wypuściło żadnego hero productu, który mógłby stać się rozpoznawalnym symbolem brandu. Krytycy wskazywali też na podobieństwo kosmetyków do istniejących już produktów innych firm.

Decyzja o zamknięciu wpisuje się w szerszą strategię konsolidacyjną. W marcu 2025 roku SKIMS – odnosząca ogromne sukcesy marka odzieżowa Kardashian, wyceniana na 4 mld dolarów – przejęła większościowy pakiet udziałów w SKKN oraz dodatkowe 20 proc. należące wcześniej do Coty. W tym samym czasie pojawił się pierwszy sygnał, że szykowane jest „nowe otwarcie” pod szyldem SKIMS. To właśnie wtedy na Instagramie SKKN pojawiła się zapowiedź, że marka „przygotowuje się do ponownego startu”.

Zamknięcie SKKN nie oznacza jednak wycofania się Kim Kardashian z branży beauty. Wszystko wskazuje na to, że w 2026 roku zadebiutuje SKIMS Beauty, które ma połączyć modę, pielęgnację i kosmetyki kolorowe w ramach jednej marki. Przedsmakiem tego kierunku była premiera opaski modelującej Seamless Sculpt Face Wrap – pierwszego produktu beauty sygnowanego przez SKIMS, który wywołał szeroką dyskusję w branży. W ten sposób Kim Kardashian buduje spójne imperium, w którym SKIMS stanie się marką obejmującą nie tylko ubrania, ale także produkty kosmetyczne nowej generacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. październik 2025 22:15