StoryEditor
Producenci
16.10.2024 12:35

Delia Cosmetics zakłada dalszy rozwój także poprzez przejęcia

Karol Szmich, prezes zarządu Delia Cosmetics / fot. Delia Cosmetics

Delia Cosmetics zwiększa obroty, inwestuje w technologie, infrastrukturę i magazyny. Prezes firmy Karol Szmich, zakłada jej dalszą ekspansję i rozwój, zarówno organiczny, jak i poprzez przejęcia.

Delia Cosmetics, polski producent kosmetyków, po 9 miesiącach br. zanotował 40 proc. wzrost obrotów.  Firma inwestuje w nowoczesne technologie i infrastrukturę, a w najbliższych miesiącach planuje zakończyć budowę nowego centrum logistycznego w Konstantynowie Łódzkim. Ta rekordowa inwestycja, realizowana w zaledwie rok, to część większej strategii firmy.

Prezes Delia Cosmetics, Karol Szmich podkreśla, że firma jest otwarta na ekspansję – rozwój będzie przebiegał organicznie, jak i poprzez akwizycję innych podmiotów.  

Wywodząca się z woj. łódzkiego Delia Cosmetics prowadzi obecnie modernizację swoich zakładów produkcyjnych w Rzgowie i Konstantynowie Łódzkim. Inwestycje obejmują zakup zaawansowanych urządzeń, takich jak nowoczesne tubiarki i maszyny usprawniające proces automatycznego rozlewania produktów. Nowy park maszynowy pozwoli na produkcję ponad 10 tysięcy jednostek na jednej zmianie.

Firma rozpoczęła również budowę nowego centrum logistycznego, które ma usprawnić procesy logistyczne i przyspieszyć realizację zamówień. Wyposażenie budynku w instalację fotowoltaiczną umożliwi optymalizację kosztów energetycznych, co wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju.

Delia Cosmetics wprowadza także system Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations, który zapewnia integrację wszystkich aplikacji w firmie oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji w optymalizacji procesów na każdym etapie produkcji i zarządzania. W ramach t wdrożenia firma korzysta z platformy Power Platform.

Delia Cosmetics to polska rodzinna firma działająca na rynku od 25 lat. Założył ją dr Józef Szmich i prowadził wraz z żoną Aliną. Od .2018 r. przedsiębiorstwem zarządza syn założycieli Karol Szmich. Karol Szmich jest także przewodniczącym rady nadzorczej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Delia Cosmetics produkuje kosmetyki z kategorii pielęgnacji twarzy i ciała, pielęgnacji i koloryzacji włosów, makijażu oraz koloryzacji i stylizacji brwi, jest liderem w segmencie henny do brwi. Polski producent eksportuje swoje wyroby do 70 krajów na świecie. Delia zajmuje się także produkcją kontraktową. Zatrudnia ponad 300 osób.  

Czytaj także: Delia Cosmetics otwiera kolejne sale dydaktyczne na łódzkich uczelniach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 02:38