StoryEditor
Producenci
16.10.2024 12:35

Delia Cosmetics zakłada dalszy rozwój także poprzez przejęcia

Karol Szmich, prezes zarządu Delia Cosmetics / fot. Delia Cosmetics

Delia Cosmetics zwiększa obroty, inwestuje w technologie, infrastrukturę i magazyny. Prezes firmy Karol Szmich, zakłada jej dalszą ekspansję i rozwój, zarówno organiczny, jak i poprzez przejęcia.

Delia Cosmetics, polski producent kosmetyków, po 9 miesiącach br. zanotował 40 proc. wzrost obrotów.  Firma inwestuje w nowoczesne technologie i infrastrukturę, a w najbliższych miesiącach planuje zakończyć budowę nowego centrum logistycznego w Konstantynowie Łódzkim. Ta rekordowa inwestycja, realizowana w zaledwie rok, to część większej strategii firmy.

Prezes Delia Cosmetics, Karol Szmich podkreśla, że firma jest otwarta na ekspansję – rozwój będzie przebiegał organicznie, jak i poprzez akwizycję innych podmiotów.  

Wywodząca się z woj. łódzkiego Delia Cosmetics prowadzi obecnie modernizację swoich zakładów produkcyjnych w Rzgowie i Konstantynowie Łódzkim. Inwestycje obejmują zakup zaawansowanych urządzeń, takich jak nowoczesne tubiarki i maszyny usprawniające proces automatycznego rozlewania produktów. Nowy park maszynowy pozwoli na produkcję ponad 10 tysięcy jednostek na jednej zmianie.

Firma rozpoczęła również budowę nowego centrum logistycznego, które ma usprawnić procesy logistyczne i przyspieszyć realizację zamówień. Wyposażenie budynku w instalację fotowoltaiczną umożliwi optymalizację kosztów energetycznych, co wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju.

Delia Cosmetics wprowadza także system Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations, który zapewnia integrację wszystkich aplikacji w firmie oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji w optymalizacji procesów na każdym etapie produkcji i zarządzania. W ramach t wdrożenia firma korzysta z platformy Power Platform.

Delia Cosmetics to polska rodzinna firma działająca na rynku od 25 lat. Założył ją dr Józef Szmich i prowadził wraz z żoną Aliną. Od .2018 r. przedsiębiorstwem zarządza syn założycieli Karol Szmich. Karol Szmich jest także przewodniczącym rady nadzorczej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Delia Cosmetics produkuje kosmetyki z kategorii pielęgnacji twarzy i ciała, pielęgnacji i koloryzacji włosów, makijażu oraz koloryzacji i stylizacji brwi, jest liderem w segmencie henny do brwi. Polski producent eksportuje swoje wyroby do 70 krajów na świecie. Delia zajmuje się także produkcją kontraktową. Zatrudnia ponad 300 osób.  

Czytaj także: Delia Cosmetics otwiera kolejne sale dydaktyczne na łódzkich uczelniach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
20.06.2025 18:48
Unijna delegacja zawitała do siedziby firmy Ziaja
Ziaja mat.pras.

Każda Prezydencja w Radzie UE oprócz spotkań formalnych obejmuje także wizyty nieformalne – i nie inaczej jest w przypadku kończącej się powoli Polskiej Prezydencji. Podczas spotkania w Polsce i wizyty na Wybrzeżu eksperci Grupy Roboczej Rady UE ds. konkurencyjności i wzrostu państw Unii Europejskiej odwiedzili siedzibę firmy Ziaja w Kolbudach k. Gdańska. Dyskutowano m.in. o wewnętrznych i zewnętrznych barierach w prowadzeniu handlu.

Dla firmy Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków sp. z o.o., operującej na rynku od ponad 35 lat i dynamicznie rozwijającej działalność eksportową, relacje międzynarodowe są niezwykle istotne. 

Z radością odpowiedzieliśmy na zaproszenie organizatorów i powitaliśmy w progach naszego zakładu ok. 62 osób, w tym attaché krajów członkowskich czy pracowników tzw. PermReps. Nasza nowoczesna siedziba, zlokalizowana na Kaszubach w strefie ekologicznej, z dostępem do własnego ujęcia wody pitnej, przyzakładową oczyszczalnią ścieków spełniającą najwyższe normy i wyposażona w linie produkcyjne najnowszej generacji jest dowodem na to, że firmy z polskim kapitałem są innowacyjne i mogą z powodzeniem konkurować na rynkach międzynarodowych – o ile tylko tworzy im się bezpieczne środowisko biznesowe i regulacyjne – wyjaśniła Lidia Ziaja, Zastępca Dyrektora Handlowego i Kierownik Działu Eksportu w firmie Ziaja.

Goście odwiedzili Wydział Konfekcyjny, gdzie odbywa się wytwarzanie Produktów Kosmetycznych i Laboratorium Fizyko-Chemiczne, gdzie co zostały zaprezentowane najnowsze urządzenia laboratoryjne, a delegaci mieli okazję uczestniczyć w warsztatach pokazowych badania substancji techniką spektroskopii Ramana.

Ponad 1,2 tys. pozycji z portfolio firmy, w którym znajdują się kosmetyki, dermokosmetyki, produkty do pielęgnacji profesjonalnej i farmaceutyki, jest dziś dostępnych na ponad 40 europejskich i pozaeuropejskich rynkach. W sposób naturalny ważnym tematem rozmów przedstawicieli firm, wspieranych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, stały się więc wewnętrzne i zewnętrzne bariery w prowadzeniu handlu, w tym m.in. gold-plating, czyli problem nadimplementacji prawa unijnego przez państwa członkowskie

Aby realnie podnosić konkurencyjność europejskiego, a więc także polskiego przemysłu kosmetycznego, potrzebujemy dialogu i współpracy pomiędzy wszystkimi instytucjami Unii Europejskiej. Tego typu wizyty, o których nie przeczytamy na pierwszych stronach gazet, niejednokrotnie pomagają bardziej w osiągnięciu tego celu niż najbardziej medialne szczyty przywódców państw – wyjaśnia Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.06.2025 10:02
Ben Gorham, założyciel Byredo, odchodzi z firmy. Czy to koniec epoki dla perfumowej niszy?
Ben Gorham, twórca marki Byredomat.prasowe

Ben Gorham, twórca szwedzkiej niszowej marki perfumeryjnej Byredo, opuści firmę pod koniec czerwca. Gorham, który założył Byredo w 2006 roku, stał na czele tej kultowej marki od samego początku. Jego odejście jest związane z przejęciem firmy przez koncern Puig. To kolejna marka niszowych perfum, która w ostatnich latach trafiła w ręce dużego koncernu - wcześniej taki los spotkał m.in. Toma Forda, Annick Goutal, L‘Artisan Parfumeur czy Juliette Has a Gun.

Umowa pomiędzy Byredo a Puig, podpisana w 2022, zakłada, że Ben ​​Gorham zachowa kreatywne przywództwo do czerwca 2025. Odejście twórcy marki nastąpi zatem dwa lata po tym, jak hiszpański koncern w pełni przejął na własność markę perfumeryjną, mającą siedzibę w Sztokholmie. Wówczas wycena Byredo przekraczała 1 mld euro. Odejście Gorhama z Byredo kończy pełne przejęcie i integrację marki przez Puig.

Doświadczenie Puig w dziedzinie beauty oraz fashion będzie miało kluczowe znaczenie dla przyszłego wzrostu marki i pomoże Byredo uwolnić jej potencjał w wielu kategoriach – komentuje Ben Gorham. – Jestem dumny z tego, co udało nam się osiągnąć w ciągu 20 lat i jestem pewien doskonałej przyszłości Byredo. Marka ma silną tożsamość, którą teraz powierzam całkowicie Puig, gdy ja rozważam nowe  możliwości – dodaje twórca Byredo.

Jak podkreślił z kolei Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig, trzyletnia współpraca z “tak wybitnym założycielem marki” była dla niego wielkim zaszczytem, a nawiązanie partnerstwa z Benem Gorhamem stanowi powód do dumy.

Jako Puig mamy ugruntowaną pozycję w przejmowaniu dziedzictwa założyciela marki, przy zachowaniu szacunku dla jej korzeni, pielęgnowaniu i wspieraniu kolejnego rozdziału jej rozwoju – zapewnia prezes Puig. – Ben wykonał niezwykłą pracę, tworząc wyjątkową i szczególną markę Byredo, a my będziemy ciężko pracować, aby chronić jej tożsamość, jednocześnie uwalniając jej ogromny potencjał na przyszłość – dodaje Marc Puig.

Marka Byredo została założona w Sztokholmie w 2006 roku, tworząc przez ten czas szereg kultowych, niepowtarzalnych kompozycji zapachowych, zamkniętych w charakterystycznych i niepowtarzalnych flakonach – by wymienić takie bestsellery marki jak Gypsy Water, Bal d‘Afrique, Blanche, Bibliothèque czy Rose Of No Man‘s Land

Byredo poza perfumami ma w ofercie również zapachy do domu (świece, patyczki zapachowe), kosmetyki do pielęgnacji ciała (balsamy, kremy do rąk, żele do kąpieli), artykuły do domu, wyroby skórzane i akcesoria. Ostatnio Byredo poinformowało m.in. o poszerzeniu linii produktów do makijażu o szminki w wersji refill.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. czerwiec 2025 16:38