StoryEditor
Producenci
16.10.2024 12:35

Delia Cosmetics zakłada dalszy rozwój także poprzez przejęcia

Karol Szmich, prezes zarządu Delia Cosmetics / fot. Delia Cosmetics

Delia Cosmetics zwiększa obroty, inwestuje w technologie, infrastrukturę i magazyny. Prezes firmy Karol Szmich, zakłada jej dalszą ekspansję i rozwój, zarówno organiczny, jak i poprzez przejęcia.

Delia Cosmetics, polski producent kosmetyków, po 9 miesiącach br. zanotował 40 proc. wzrost obrotów.  Firma inwestuje w nowoczesne technologie i infrastrukturę, a w najbliższych miesiącach planuje zakończyć budowę nowego centrum logistycznego w Konstantynowie Łódzkim. Ta rekordowa inwestycja, realizowana w zaledwie rok, to część większej strategii firmy.

Prezes Delia Cosmetics, Karol Szmich podkreśla, że firma jest otwarta na ekspansję – rozwój będzie przebiegał organicznie, jak i poprzez akwizycję innych podmiotów.  

Wywodząca się z woj. łódzkiego Delia Cosmetics prowadzi obecnie modernizację swoich zakładów produkcyjnych w Rzgowie i Konstantynowie Łódzkim. Inwestycje obejmują zakup zaawansowanych urządzeń, takich jak nowoczesne tubiarki i maszyny usprawniające proces automatycznego rozlewania produktów. Nowy park maszynowy pozwoli na produkcję ponad 10 tysięcy jednostek na jednej zmianie.

Firma rozpoczęła również budowę nowego centrum logistycznego, które ma usprawnić procesy logistyczne i przyspieszyć realizację zamówień. Wyposażenie budynku w instalację fotowoltaiczną umożliwi optymalizację kosztów energetycznych, co wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju.

Delia Cosmetics wprowadza także system Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations, który zapewnia integrację wszystkich aplikacji w firmie oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji w optymalizacji procesów na każdym etapie produkcji i zarządzania. W ramach t wdrożenia firma korzysta z platformy Power Platform.

Delia Cosmetics to polska rodzinna firma działająca na rynku od 25 lat. Założył ją dr Józef Szmich i prowadził wraz z żoną Aliną. Od .2018 r. przedsiębiorstwem zarządza syn założycieli Karol Szmich. Karol Szmich jest także przewodniczącym rady nadzorczej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Delia Cosmetics produkuje kosmetyki z kategorii pielęgnacji twarzy i ciała, pielęgnacji i koloryzacji włosów, makijażu oraz koloryzacji i stylizacji brwi, jest liderem w segmencie henny do brwi. Polski producent eksportuje swoje wyroby do 70 krajów na świecie. Delia zajmuje się także produkcją kontraktową. Zatrudnia ponad 300 osób.  

Czytaj także: Delia Cosmetics otwiera kolejne sale dydaktyczne na łódzkich uczelniach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 16:02