StoryEditor
Producenci
01.12.2016 00:00

Niepołomice nowym otwarciem dla JFenzi

O 40 proc. wzrosły rok do roku obroty firmy JFenzi Perfume specjalizującej się w produkcji zapachów. Firma kupiła w tym roku nowy zakład w podkrakowskich Niepołomicach, gdzie ma do dyspozycji 1700 mkw. powierzchni na biura, hale produkcyjne i magazynowe.

Nowa siedziba i zakład produkcyjny JFenzi Perfume znajduje się przy ul. Wimmera w przemysłowej części położonych 20 km od Krakowa Niepołomic. Zakład wcześniej należał do Spółdzielni Pracy Erdal, znanej z produkcji past do butów, która w 2014 r. ogłosiła upadłość. Właścicielom przedsiębiorstwa JFenzi udało się kupić obiekt, wyremontować i zagospodarować go na własne potrzeby. W październiku przenieśli tu firmę. Na 1700 mkw. mieści się produkcja, magazyny i biura. JFenzi zamierza wykorzystać potencjał nowego miejsca i zwiększyć produkcję.

Wzrost sprzedaży w kraju i za granicą

JFenzi znane jest przede wszystkim z produkcji wód perfumowanych. W ofercie ma także odświeżające mgiełki do ciała i świece zapachowe. Obecnie w firmie pracuje 45 osób, ale przedsiębiorstwo zwiększa zatrudnienie. Przybyli już pracownicy z Niepołomic. – Jeszcze przed przeprowadzką zatrudnialiśmy ludzi stąd, wiedząc, że wkrótce będziemy w Niepołomicach. W Krakowie przeszkoliliśmy nowych pracowników, by tu od razu mogli zacząć pracę – opowiada Agnieszka Lewocka, współwłaścicielka i dyrektor generalny firmy JFenzi.  – Spotkaliśmy się także z wielką przychylnością gminy Niepołomice i wielu instytucji, z którymi zetknęliśmy się przy załatwianiu formalności związanych z kupnem zakładu. Uwierzono nam, że mamy pomysł na biznes, że udźwigniemy koszty tej inwestycji i że będziemy nadal rozwijać firmę. I tak jest. W Polsce sprzedaż wzrosła nam o 40 proc. rok do roku. Po ubiegłorocznych targach Cosmoprof w Bolonii pozyskaliśmy nowych klientów z zagranicy. W tym roku również będziemy mieć stoisko na tych targach – mówi Agnieszka Lewocka. Zagraniczni kontrahenci kupują zapachy z oferty JFenzi, pojawiły się także pytania o produkcję marek własnych. – Do tej pory, ze względu na warunki lokalowe i kłopoty z pozyskaniem pracowników do działu produkcji, nie podejmowaliśmy się takich zleceń. Teraz sytuacja się zmieniła, mamy nowoczesny zakład i chętnych do pracy z Niepołomic, myślę, że będziemy w stanie je zrealizować. W pierwszej kolejności skupiamy się jednak na zaspokojeniu potrzeb naszych obecnych odbiorców. A popyt na nasze produkty jest tak duży, że nigdy nie martwimy się o stoki magazynowe – tłumaczy Agnieszka Lewocka.

Przejście na bezpośrednią dystrybucję

W kraju JFenzi zmieniło sposób dystrybucji. Towar jest dostarczany bezpośrednio do sklepów, z pominięciem hurtowni. – Zyskaliśmy na tym, mamy zdecydowanie lepsze dotarcie niż przez dystrybutorów, u których nasze produkty były jednymi z wielu innych w ofercie  – zapewnia Agnieszka Lewocka. – Najbardziej zaskoczyło nas to, że w detalu są pieniądze. Nie mamy problemów terminowymi płatnościami. 70 proc. towaru nasi przedstawiciele handlowi sprzedają za gotówkę – podkreśla. 

Firma poprawiła jakość kompozycji zapachowych, zainwestowała w lepsze opakowania, ciągle wprowadza nowości, ulepsza produkty pod wpływem opinii z rynku. – Zmienił się stosunek ceny do jakości naszych produktów i w tym upatrujemy sukcesu – mówi Tomasz Lewocki, współwłaściciel JFenzi. – Z całą pewnością będziemy nadal rozwijać firmę, wprowadzać kolejne nowości i rozszerzać asortyment także o nowe kategorie produktów – zapowiada Agnieszka Lewocka.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 14:33
P&G sygnalizuje głęboki spadek sprzedaży kategorii w USA przed okresem świątecznym
Katherine Welles

Procter & Gamble ostrzega, że sprzedaż w kluczowych kategoriach, w których firma konkuruje na rynku amerykańskim, znacząco spadła w październiku i według najnowszych szacunków powtórzy ten trend również w listopadzie. Dane te wskazują na wyraźne osłabienie wydatków konsumenckich w okresie poprzedzającym sezon świąteczny, który zwykle wzmacnia wyniki branży FMCG.

Podczas konferencji Morgan Stanley dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, poinformował, że sprzedaż kategorii w USA obniżyła się zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości. Podkreślił, że jest to „najbardziej zmienny” rynek, z jakim firma miała do czynienia od lat. Do głównych czynników osłabienia zaliczył większą ostrożność konsumentów, zaostrzenie konkurencji oraz niespodziewane czynniki makroekonomiczne.

Schulten wskazał zwłaszcza na skutki czasowego wstrzymania pracy administracji federalnej oraz zakłócenia w działaniu programu SNAP, który wspiera miliony gospodarstw domowych o niższych dochodach. Według P&G czynniki te przełożyły się na ograniczoną skłonność Amerykanów do zakupów produktów codziennego użytku. Firma prognozuje, że największe obciążenie pojawi się w bieżącym kwartale, choć wpływ na wyniki całego roku powinien być łagodniejszy.

Po ujawnieniu danych akcje P&G oraz kilku innych dużych spółek z sektora FMCG odnotowały spadki, co odzwierciedla rosnącą niepewność inwestorów wobec popytu na produkty rynku masowego. Jednocześnie Schulten potwierdził, że firma pozostaje zainteresowana przejęciami typu bolt-on. Za przykład udanej transakcji wskazał markę Native, a wśród priorytetów wymienił dalsze skalowanie mniejszych marek z segmentu zdrowia i urody o przychodach na poziomie 50–150 mln dolarów.

Aktualizacja P&G podkreśla narastającą presję na poziomie całych kategorii w amerykańskim rynku masowym, szczególnie w segmencie beauty, personal care i produktów gospodarstwa domowego. W obliczu słabnącej siły nabywczej konsumentów firmy działające w modelu wartościowym muszą liczyć się z bardziej wymagającym otoczeniem popytowym w najbliższych miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 12:05
Shiseido reorganizuje globalne struktury: konsolidacja funkcji, nowe działy i zmiany personalne od 2026 roku
Produkty kosmetyczne Shiseido prezentowane w GF Centre Court, Mid Valley Megamall, w Kualalumpur.Sorbis

Shiseido ogłosiło kompleksową reorganizację swojej globalnej struktury, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku. Zmiany obejmują zarówno konsolidację kluczowych funkcji – od zrównoważonego rozwoju po obszary cyfrowe i kreatywne – jak i szeroką przebudowę kadry kierowniczej. Celem jest zwiększenie efektywności operacyjnej i uspójnienie procesów w ponadnarodowej organizacji.

Jednym z najważniejszych elementów jest integracja funkcji związanych ze zrównoważonym rozwojem. Firma powoła nowy Sustainability Strategy Acceleration Office w ramach Corporate Transformation Acceleration Department. W związku z tym rozwiązane zostaną dwa dotychczasowe działy: Sustainability Strategy Acceleration Department oraz DE&I Department. To przesunięcie oznacza centralizację prac nad strategią ESG w jednym ośrodku odpowiedzialnym za przyspieszanie realizacji celów środowiskowych i społecznych.

Równolegle Shiseido łączy wszystkie globalne funkcje kreatywne. Nowo utworzona Art & Creation Division zintegruje działalność Beauty Creation Center, Shiseido Creative Co., Ltd. oraz Art & Heritage Department. Funkcje kreatywne zostaną przeniesione do nowego Creation Department, natomiast Art & Heritage Department zostanie przekształcony w Corporate Value Creation Office. Dzięki temu cała twórcza działalność firmy – od projektowania po dziedzictwo marki – znajdzie się pod jednym kierownictwem, co ma usprawnić procesy i zwiększyć spójność komunikacji wizualnej.

image

Shiseido traci na giełdzie po chińskim ostrzeżeniu przed podróżami do Japonii

Znaczące zmiany dotyczą również obszaru cyfrowego. Shiseido utworzy Global Digital Division, która skonsoliduje dotychczas rozproszone funkcje IT i digital, w tym te realizowane przez Shiseido Interactive Beauty Co., Ltd. Wraz z wejściem kluczowego systemu FOCUS w fazę dostarczania wyników firma rozwiąże Business Transformation Department, zastępując go dwoma nowymi jednostkami: Global Business Engagement Department oraz Global Enterprise Application Department. Ponadto Digital Transformation Office zostanie przekształcone w Global Digital Platform Department, odpowiedzialny równocześnie za rozwój wewnętrznych kompetencji cyfrowych i transformację nakierowaną na konsumenta.

Reorganizacji towarzyszą liczne zmiany personalne, obejmujące obszary zarządzania ryzykiem, relacji z kadrą wykonawczą, globalnego zaangażowania biznesowego, aplikacji korporacyjnych, nadzoru cyfrowego, rozwoju platform digital, bezpieczeństwa IT oraz kierownictwa kreatywnego. Zmiany te są bezpośrednio powiązane z nową strukturą organizacyjną i mają zapewnić jej sprawne wdrożenie.

Według Shiseido reorganizacja ma wzmocnić efektywność operacyjną firmy, przyspieszyć globalną integrację cyfrową, wzmocnić nadzór nad strategią zrównoważonego rozwoju oraz scentralizować kreatywność jako kluczowy element budowania wartości marki. Firma podkreśla, że zmiany są częścią długoterminowej strategii mającej zwiększyć konkurencyjność i usprawnić współpracę między rynkami na całym świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. grudzień 2025 04:59