StoryEditor
Producenci
15.09.2020 00:00

Specjalne wydanie Wiadomości Kosmetycznych z okazji 15-lecia rankingu Perły Rynku Kosmetycznego

Innowacjom na rynku kosmetycznym poświęciliśmy sierpniowe wydanie "Wiadomości Kosmetycznych". To specjalny numer, który ukazał się z okazji 15. edycji rankingu Perły Rynku Kosmetycznego. 

Co roku o tej porze świętujemy sukces nowości, które zasłużyły na miano Perły Rynku Kosmetycznego. Nie inaczej jest i tym razem. Ponad 100 nowości w ponad 30 kategoriach stanęło do rywalizacji o ten tytuł. Oceniali je rynkowi praktycy – menedżerowie odpowiedzialni za asortyment w sieciach drogeryjnych, perfumeryjnych, aptecznych. – Nie byliśmy bardziej surowi niż w poprzednich latach, wyłuskiwaliśmy produkty wpisujące się w trendy, wyróżniające się na tle innych, z przemyślaną strategią marketingową – mówią jurorzy. Ekologia, natura, weganizm – to hasła, które przewijają się w rozmowach z jurorami o tym, co jest dziś ważne. Widać znaczenie tych zjawisk w ocenach produktów – ich składu, działania, ale także opakowaniach – te nabrały szczególnego znaczenia, nie tylko ze względu na swoją estetykę, ale także surowce wykorzystane w produkcji. Koronawirus pozostawił swój ślad o tyle, że uwagę jurorów przykuwały także produkty ze składnikami o działaniu antybakteryjnym, prozdrowotnym, nie było to jednak dominujące kryterium.

Zobacz fotorelację z rozdania Pereł Rynku Kosmetycznego

Czy stosunek do innowacji kosmetycznych zmienił się w związku z ostatnimi wydarzeniami na świecie? Na pewno nie na tyle, żeby zaniechać wdrożeń. Wprost przeciwnie. – Firmy, które zainwestowały w badania i rozwój w trudnych czasach, wychodziły z kryzysów wzmocnione – przekonują eksperci Nielsena. I wielu producentów dokładnie taką taktykę stosuje. Premiery nowych produktów jedynie przesunęły się w czasie. Również handel nie wzbrania się przed nowościami. W naszej redakcyjnej sondzie 100 proc. respondentów zadeklarowało, że będą wprowadzać nowości, tyle że w nieco ograniczonym zakresie. Większość skupi się na wybranych kategoriach, z których prym wiedzie pielęgnacji twarzy. 90 proc. detalistów uważa, że nowości są motorem napędowym sprzedaży i urozmaicają asortyment.

Czy łatwo jest przebić się z nowościami na rynku kosmetycznym? Bardzo trudno. Tylko 10 proc. przeżywa rok. Jak osiągnąć sukces? Rozkochać w marce i produktach konsumentów. A najpierw mieć innowacyjny pomysł i kapitał na jego realizację, plan na dystrybucję i na działania marketingowe. Czego unikać? Sztampy i naciągania faktów oraz… fake influencerów. Czego przestrzegać? Prawa, bo niewiedza kosztuje. Co pielęgnować? Wyjątkowość i różnorodność. O tym wszystkim piszemy w sierpniowym wydaniu "Wiadomości Kosmetycznych", wspierani treścią przez ekspertów w branży i marketingu. 

Pełne wydanie "Wiadomości Kosmetycznych" można bezpłatnie pobrać na swój komputer lub urządzenie mobilne i czytać w dowolnym momencie w wersji online. Pobierz bezpłatnie wydanie "WK".

Życzymy owocnej lektury! 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 05:46