StoryEditor
Eksport
22.02.2021 00:00

Indigo Nails poszerza dystrybucję lakierów o Hiszpanię

Łódzka spółka Indigo Nails Lab podpisała roczny kontrakt na dystrybucję produktów na rynku hiszpańskim, a jej kosmetyki są dzięki temu dostępne m.in. w Walencji, Cordobie, Maladze i Sevilli. 

Wejście Indigo Nails na rynek hiszpański to spory sukces, biorąc pod uwagę dużą lokalną konkurencję. Hiszpania jest jednym z czołowych producentów i eksporterów kosmetyków na świecie i piątym co do wielkości rynkiem kosmetycznym w Unii Europejskiej. Działa tu ok. 400 firm kosmetycznych. 

Podobnie, jak w Polsce sektor opiera się głównie na małych i średnich przedsiębiorstwach – stanowią one aż 84 proc. wszystkich firm kosmetycznych. W ubiegłym roku hiszpański eksport osiągnął poziom 4,72 mld euro z czego ponad połowa trafia do krajów Unii Europejskiej, głównie Niemiec, Francji i Portugalii. 

W tym samym okresie import kosmetyków wyniósł 3,34 mld euro w przeważającej większości z Francji, Włoch, Irlandii i Niemiec. O sile hiszpańskiej branży kosmetycznej świadczy fakt, że od 2006 r. sektor może się pochwalić dodatnim saldem wymiany handlowej z zagranicą. Wydatki na kosmetyki w ubiegłym roku wzrosły o 2,6 proc r/r osiągając poziom 8,2 mld euro, dając wynik 170 euro na osobę, przy średniej europejskiej wynoszącej 140 euro. 

Indigo Nails Lab produkuje i dystrybuuje lakiery hybrydowe, akcesoria do pielęgnacji paznokci oraz kosmetyki z branży Home SPA (balsamy, kremy, peelingi). Firma prowadzi również sieć salonów firmowych i centrów szkoleniowych. Obecnie jest ich ponad 100 na całym świecie. 

– Hiszpania jest dla nas istotnym kierunkiem – traktujemy ją jako bramę do ekspansji Ameryki Centralnej i Południowej. W tym celu tworzymy narzędzia promocyjne dedykowane dla klientek hiszpańskojęzycznych – kanał edukacyjny na serwisie YouTube prowadzony w języku hiszpańskim, którego celem będzie popularyzowanie produktów naszej marki. Jesteśmy mocno sfokusowani na to, aby zaznaczyć naszą obecność na półwyspie Iberyjskim oraz w krajach latynoskich – powiedziała Magdalena Malaczyńska, wiceprezes Indigo Nails. 

Produkty Indigo dostępne są w 44 krajach na świecie: w całej Europie, Południowej Afryce, Australii, USA, ZEA, a wkrótce lista państw zostanie rozszerzona także o Amerykę Łacińską. 

Roczny kontrakt na dystrybucję produktów Indigo Nails na rynku hiszpańskim to efekt zorganizowanej pod koniec 2019 roku przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu misji przyjazdowej hiszpańskich dystrybutorów do Polski i ich udziału w Forum Branży Kosmetycznej 2019, zorganizowanym przez „Wiadomosci Kosmetyczne”.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
25.11.2025 14:28
Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa
Canva

Chiński organ National Medical Products Administration (NMPA) opublikowała zaktualizowane wytyczne, których celem jest unowocześnienie regulacji kosmetycznych oraz podniesienie konkurencyjności krajowego sektora beauty. Dokument stanowi jeden z kluczowych elementów działań regulacyjnych na lata 2025–2027 i wpisuje się w szerszą strategię budowania silnej pozycji Chin jako globalnego lidera w branży kosmetycznej.

Jednym z najważniejszych rozwiązań jest wprowadzenie systemu „natychmiastowego przeglądu po złożeniu” dla produktów deklarujących nowe właściwości lub innowacyjne działania. Mechanizm ten może znacząco skrócić czas wprowadzania nowości rynkowych, szczególnie w kategoriach opartych na zaawansowanych technologiach i badaniach klinicznych. Równocześnie NMPA zniosła obowiązek przedstawiania zagranicznych wyników sprzedaży przez importerów kosmetyków, co upraszcza proces rejestracji i może zwiększyć liczbę marek zagranicznych zainteresowanych wejściem na rynek Chin.

Wytyczne podkreślają również konieczność rozwoju badań i rozwiązań odpowiadających na potrzeby starzejącej się populacji. Wspieranie produktów przeznaczonych dla osób dojrzałych to element szerszej koncepcji rozwoju tzw. srebrnej gospodarki, która w najbliższych latach ma stać się jednym z priorytetowych obszarów inwestycji w zakresie kosmetologii i dermokosmetyków. Regulacje promują także cyfryzację nadzoru nad produktami, m.in. poprzez szybsze wdrażanie elektronicznych etykiet o lepszej czytelności i dostępności.

image

Maja Justyna, PAIH: Wchodząc na rynki azjatyckie, trzeba być cierpliwym [FBK2025]

Nowe wytyczne towarzyszą trzyletniemu programowi wzmacniania zarządzania jakością produkcji, obejmującemu zarówno producentów rodzimych, jak i firmy zagraniczne działające w Chinach. W 2024 roku wartość chińskiego rynku kosmetycznego przekroczyła 1,07 bln juanów (ok. 151,6 mld dolarów), notując wzrost o 2,8 proc. rok do roku. Według szacunków w kraju działa ponad 20 tys. przedsiębiorstw z sektora beauty, co podkreśla skalę rynku i potrzebę standaryzacji procesów.

Reformy NMPA mają na celu przyspieszenie innowacji, podniesienie standardów jakości i umocnienie pozycji Chin jako najbardziej wpływowego rynku kosmetycznego na świecie. W obliczu dynamicznej konkurencji oraz rosnących oczekiwań konsumentów kraj ten dąży do utrzymania przewagi, stawiając jednocześnie na rozwój technologii, usprawnienie nadzoru regulacyjnego i otwarcie na globalne innowacje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
07.10.2025 12:01
Ukraina wprowadza elektroniczny system rejestracji kosmetyków zgodny ze standardami UE
Ukraiński rynek kosmetyczny czeka mały przewrót.DALL-E

W Ukrainie w najbliższym czasie zacznie funkcjonować nowy system elektronicznego powiadamiania o produktach kosmetycznych. Zgodnie z zapowiedziami władz, narzędzie to ma wprowadzić pełną transparentność w zakresie składu i bezpieczeństwa kosmetyków dostępnych na rynku. Nowe rozwiązanie obejmie zarówno producentów krajowych, jak i importerów, którzy będą zobowiązani do rejestracji każdego produktu przed jego wprowadzeniem do sprzedaży.

Jak podkreślił Ołeksandr Yemets, szef Państwowego Przedsiębiorstwa ds. Zdrowia Elektronicznego, system ten jest jednym z elementów integracji europejskiej i stanowi krok w kierunku harmonizacji przepisów z prawodawstwem Unii Europejskiej. „System elektronicznego powiadamiania o produktach kosmetycznych jest wymogiem integracji europejskiej i krokiem w kierunku budowy przejrzystego i bezpiecznego rynku kosmetyków na Ukrainie zgodnie z normami europejskimi. Ułatwi to ukraińskim producentom wejście na rynek UE, ponieważ będą one ujednolicone z wymogami wspólnoty” – powiedział Yemets w rozmowie z portalem Ukrinform.

Dotychczas na Ukrainie brakowało jednolitej bazy danych obejmującej wszystkie kosmetyki obecne w sprzedaży. Produkty takie jak kremy, szampony czy szminki trafiały na półki sklepowe bez centralnej rejestracji, co znacząco utrudniało nadzór nad ich jakością i bezpieczeństwem. W efekcie organy kontrolne nie miały dostępu do pełnych informacji o składzie produktów ani o ich pochodzeniu, co utrudniało reakcję w przypadku wykrycia nieprawidłowości.

Nowy system ma to zmienić – każdy kosmetyk będzie musiał zostać zgłoszony w formie tzw. elektronicznego paszportu produktu. W jego ramach producenci i importerzy wprowadzą szczegółowe dane dotyczące składu, przeznaczenia, miejsca produkcji oraz danych kontaktowych podmiotu odpowiedzialnego. Tylko produkty zarejestrowane w systemie będą mogły legalnie trafić do sprzedaży.

W przyszłości system zostanie również zintegrowany z bazami danych instytucji medycznych, które uzyskają dostęp do informacji o potencjalnie alergennych lub ryzykownych składnikach. Ma to umożliwić szybsze reagowanie w przypadku wystąpienia niepożądanych reakcji u konsumentów. Ukraina liczy, że wdrożenie systemu zwiększy bezpieczeństwo produktów kosmetycznych na rynku krajowym i przyspieszy integrację sektora z rynkiem unijnym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 03:01