REKLAMABanner Główny_Dexpol_listopad-grudzień 2020

KONSUMENT i TRENDY

FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ

 

19 listopada 2020, 10:58



Magdalena Stosio-Róg

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Magdalena Piwkowska, Trend and Content Development Associate, Nielsen Polska

Magdalena Piwkowska, Trend and Content Development Associate, Nielsen Polska (fot. Wiadomości Kosmetyczne)

Polacy planują oszczędzać na kosmetykach, ale jednocześnie wciąż oczekują nowości – takie wnioski płyną z danych Nielsena przedstawionych podczas prezentacji na trwającym właśnie VIII Forum Branży Kosmetycznej.

REKLAMAPharmena Belka w artykułach

Pandemia sprawiła, że kosmetyki nie były w ostatnich miesiącach naszych zakupowym priorytetem. Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Magdalenę Piwkowską, Trend and Content Development Associate w Nielsen Polska, ich sprzedaż w okresie styczeń – wrzesień 2020 vs styczeń – wrzesień 2019 spadła o 3 proc. Co więcej, prawie połowa Polaków zamierza na kosmetykach oszczędzać. 

Jak podkreśliła Magdalena Piwkowska, nie oznacza to jednak końca ery nowości, które dotąd mocno napędzały kosmetyczny rynek. Trzeba jednak pamiętać, że otwartość na innowacje jest ściśle skorelowana z tym, jak konsumenci oceniają swoją sytuacją finansową. Co ciekawe, najmniejszą chęcią sięgania po nowinki wcale nie wykazują się ci, którzy przewidują, że ich sytuacja ekonomiczna będzie niezbyt dobra lub wręcz zła, ale konsumenci uważający ją za nieprzewidywalną. 

W ocenie Magdaleny Piwkowskiej nie jest to dla branży kosmetycznej łatwy moment, bo nowości na rynek wprowadza się obecnie trudniej. W wielu kategoriach konsumenci wciąć ich jednak oczekują. Dotyczy to m.in. szamponów i odżywek do włosów.

Ekspertka podkreśliła też, że największe szanse na rynkowy sukces mają obecnie nowinki, które „towarzyszą konsumentom w zmianie” to znaczy odpowiadają na wyzwania, jakie niesie pandemia (przykładem mogą tu być kosmetyki do domowej koloryzacji włosów czy też pomagające się zrelaksować i zredukować stres) oraz te, które są z jednej strony dobre dla użytkownika, a z drugiej dla planety. Do tych ostatnich należą produkty wegańskie. 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony