StoryEditor
Eksport
29.03.2019 00:00

Nowa generacja Chińczyków inspiruje biznes kosmetyczny

Motorem napędowym rynku kosmetycznego w Chinach są potrzeby młodych ludzi, w tym trend wellness i  barwnego wyrażania siebie oraz troska o ekologię.

Ostatnie wydarzenie kosmetyczne w Chinach czyli China’s Personal Care and Homecare Ingredients (PCHi) 2019, które odbyło się przed miesiącem w Guangzhou pokazało, czego konsumenci w Chinach szukają w produktach do pielęgnacji ciała i urody.

Młodzi Chińczycy przede wszystkim wybierają produkty przyjazne dla środowiska. Starają się także prowadzić wygodny styl życia, chętnie przyjmują zmiany i lubią próbować nowych rzeczy. Badania z różnych segmentów kosmetycznych, a zwłaszcza kosmetyków kolorowych, pokazują, że Chinki bardzo lubią różnorodność. Młode pokolenie szuka sposobu wyrażenia siebie, a kolor reprezentuje ich styl życia. 

Poza tym młodzi lubią powracać też do klasyki. Zapotrzebowanie na skuteczność i szybkość działania tego pokolenia wpływa również na kategorię pielęgnacji skóry. Z kolei grupa wiekowa 40-50-latków w Chinach szuka produktów przeciwstarzeniowych i wybielających.

Zdaniem Zhigang Miao, szefa działu specjalizacji przemysłowej i konsumenckiej w Clariant China, w porównaniu z rynkami zachodnimi, na rynku chińskim ludzie są bardziej skłonni spróbować czegoś z nową koncepcją lub deklaracją.

- Młodsza grupa wiekowa w Chinach jest gotowa zapłacić za prawdziwą funkcjonalność. Nie są lojalni wobec marki - nawet międzynarodowej. Kupują produkty ze względu na deklaracje, funkcję, koncepcję, a jeśli działają, kupią je też następnym razem – powiedział Zhigang Miao.

Młodsze pokolenie podejmuje przyjazne dla środowiska wybory produktów beauty, ponadto „ekologizacja” chińskiego rynku kosmetyków nie stoi w sprzeczności z ogólnym światowym popytem na produkty wysokiej jakości.

- „Zielone” kosmetyki stają się w Chinach coraz modniejsze, co obserwuję w ciągu 25 lat działalności w tym biznesie. Uważamy, że jest to trend, który już nas nie opuści - dodał William Luo, dyrektor sprzedaży, kierownik produktu chińskiego dystrybutora BioHope.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 13:38
Argentyna znosi cła eksportowe na ponad 4 tysiące wyrobów, w tym kosmetyki
Decyzja ma przynieść korzyści dla około 3 580 firm, co stanowi prawie 40 proc. wszystkich eksporterów w kraju.Wiadomości Kosmetyczne

Argentyński rząd ogłosił zniesienie ceł eksportowych na 4 411 produktów przemysłowych, w tym kosmetyki i artykuły higieny osobistej. Decyzja została podjęta w ramach szerszej strategii mającej na celu zwiększenie eksportu towarów przetworzonych i wzmocnienie pozycji krajowego przemysłu na rynkach międzynarodowych. Jak poinformował minister gospodarki Luis Caputo, zmiany obowiązują natychmiastowo.

Zniesione opłaty celne w wysokości od 3 proc. do 4,5 proc. obejmowały produkty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki, preparaty higieniczne, opakowania szklane, pompki, komponenty plastikowe, środki owadobójcze i inne wyroby przemysłowe. Nowe przepisy mają bezpośrednio wpłynąć na około 3 580 firm, co stanowi niemal 40 proc. wszystkich eksporterów działających w kraju.

Według danych rządowych, cła zniesiono w odniesieniu do produktów, których eksport w 2024 roku osiągnął wartość blisko 3,8 miliarda dolarów amerykańskich. Choć sektorów takich jak przemysł żelaza, aluminium czy petrochemiczny zmiany te nie dotyczą, znaczące ułatwienia w handlu uzyskali producenci kosmetyków oraz preparatów farmaceutycznych.

image

Prime Day traci na znaczeniu: sprzedawcy ograniczają udział z powodu ceł

Zniesienie opłat celnych jest odpowiedzią na postulaty małych i średnich eksporterów oraz wynika, jak podkreśla rząd, z poprawy sytuacji fiskalnej kraju. Celem jest zwiększenie konkurencyjności argentyńskiego przemysłu na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w segmentach produktów przetworzonych. Dla globalnych marek kosmetycznych oznacza to możliwość tańszego zaopatrzenia się w komponenty i produkty z regionu Ameryki Łacińskiej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. maj 2025 17:49