25 maja 2022
Rozdaliśmy nagrody w kolejnej edycji rankingu Drogeria Roku. Ponad 30-osobowe jury złożone z menedżerów reprezentujących firmy kosmetyczne wskazało zwycięzców w 8...
24 maja 2022
23 maja 2022
14 grudnia 2021
Płatności odroczone zachęcają do zakupów w szczególności młodszych klientów, którzy są bardziej wrażliwi na cenę i często oglądają interesujące...
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
17 września 2021
26 maja 2022
Uważam, że rozpoczynający się kryzys, ten trudny czas, który jest wciąż przed nami, spowolni wprowadzanie na rynek nowych marek i produktów. Producenci będą...
Gdy pytamy klientów, co kieruje ich decyzjami zakupowymi, to na pierwszym miejscu pojawia się cena, a na drugim i trzecim promocje i wyprzedaże. Jednak już z obserwacji...
19 maja 2022
11 maja 2022
18 maja 2022
– Nie postawiliśmy sobie za cel otwarcia konkretnej liczby drogerii w Polsce. Ważna jest dla nas jakość, nie ilość – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl...
4 maja 2022
2 maja 2022
20 kwietnia 2022
11 kwietnia 2022
KONSUMENT i TRENDY
RAPORTY I ANALIZY
FINANSE
2 maja 2022, 13:06
wiadomoscikosmetyczne.pl
Rosną ceny wielu produktów, w tym kosmetyków i chemii gospodarczej. (fot. Shutterstock)
Inflacja przekracza już 12,3 proc. i wiele wskazuje na to, że to wcale nie koniec inflacyjnego galopu. Przedsiębiorcy są sytuacją mocno zaniepokojeni, bo wzrost kosztów prowadzenia działalności w bezpośredni sposób przekłada się na ceny produktów i usług.
Liczba 12,3 proc. to statystyka. Rzeczywistość w niektórych branżach przekracza nawet 20-30 proc. To przekłada się na sytuację przedsiębiorców oraz na to, ile kosztują ich finalne produkty i usługi.
Jak mówi Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie Hanna Mojsiuk dochodzimy do smutnego momentu, w którym nowe statystyki dotyczące inflacji przestają robić na nas wrażenie.
– Trochę jak w momencie, gdy prezentowane były statystyki covidowe – widzimy dane, które wyraźnie pokazują, że wzrost cen wymknął się spod kontroli, a jedyne co możemy robić jako przedsiębiorcy i konsumenci to patrzeć, płacić i zastanawiać się: w jaką stronę ta cała sytuacja zmierza? – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Izby.
Czytaj także: NielsenIQ: 71 proc. polskich konsumentów zamierza oszczędzać na kosmetykach
Ceny dóbr i usług były w kwietniu średnio o 12,3 proc. wyższe niż rok wcześniej - wynika ze wstępnych wyliczeń opublikowanych przez GUS. Mimo różnych działań rządu i NBP drożyzna nie odpuszcza, a wręcz przybiera na sile.
– Inflacja ma gigantyczny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorców. Zaniepokojony konsument, to klient, który nie podejmuje szybkich decyzji zakupowych. Wielu przedsiębiorców zwraca nam uwagę, że nigdy wcześniej Polacy nie byli tak ostrożni i tak oszczędni jeżeli chodzi o zakupy, a to zapewne dopiero początek. Jestem pewna, że inflacyjna galopada nie zatrzyma się szybko – dodaje Prezes Hanna Mojsiuk.
Czytaj także: Ceny chemii gospodarczej poszły w górę o prawie 5 proc.
Pogorszyło się zdrowie psychiczne prawie 40 proc. Polaków. Blisko połowa z nich uważa,
W przestrzeni publicznej coraz częściej pojawiają się pytania, czy wojna Rosji z Ukrainą
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
10 lutego 2022
zdjęć: 9
22 kwietnia 2022