REKLAMATestowane przez WK

KONSUMENT i TRENDY

RAPORTY I ANALIZY

 

25 sierpnia 2022, 12:27



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹

(fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)

Co czwarty konsument przyznaje, że bardziej liczy się dla niego cena niż jakość produktu. Polacy coraz aktywniej poszukują promocji i porównują ceny w różnych sklepach – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

REKLAMATestowane przez WK Colorus dezodroanty Ecosoft

W branży kosmetycznej promocje mają charakter permanentny. Wielu miało nadzieję, że głębokie obniżki, które utrudniają zarządzanie firmą i marką oraz wpływają na rentowność firm, staną się przeszłością, bo dziś każdy przedsiębiorca pilnuje zyskowności biznesu. Kolejne badania pokazują jednak, że tak się prawdopodobnie nie stanie.

Zrealizowane w czerwcu br. przez ARC Rynek i Opinia badanie pokazuje, że 39 proc. Polaków robiąc zakupy spożywczo-przemysłowe bardzo aktywnie poszukuje promocji, a 31 proc. porównuje ceny w różnych sklepach. 27 proc. respondentów przyznaje, że kupuje mniej, a co piąty (19 proc.) rzadziej chodzi na zakupy.

– W dobie ciągle wzrastających cen produktów konsumenci wyraźnie szukają możliwości zaoszczędzenia. Jedną z najczęściej stosowanych przez nich praktyk jest wybieranie produktów, które są aktualnie w promocji. Mniejsza jest skłonność konsumentów do wybierania sklepów, w których aktualnie są promocje – raczej koncentrują się oni na ofercie promocyjnej placówek, w których zazwyczaj robią zakupy – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia. – Na dłuższą metę wybieranie głównie produktów, które są w promocji, nie jest dobrym zjawiskiem, a bazowanie marketerów na samych promocjach może być na dłuższą metę zgubną praktyką. Konsument kupujący tylko artykuły w promocji odzwyczaja się od zwykłych relacji z marką. Promocja powinna być czymś wyjątkowym, czasowym, okazjonalnym, nie zaś stałą praktyką. Na pewno ciekawa strategią do rozważenia jest np. stworzenie osobnej linii produktów z niższą ceną, dostosowaną do obecnych oczekiwań przynajmniej części konsumentów – podkreśla dr Czarnecki.

Tylko 18 proc. badanych przyznało, że inflacja w żaden sposób nie zmieniła ich zwyczajów zakupowych – kupują to, co dotychczas i w tych samych sklepach, w których kupowali. Co dziesiąty badany (11 proc.) twierdzi, że bardzo lubi sklep, w którym robi zakupu i nawet jeżeli w innym będą lepsze promocje, nie zmieni swoich zwyczajów.   

Badanie zostało zrealizowane od 1 do 8 czerwca 2022 przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI – ankiety online na reprezentatywnej próbie 1031 respondentów w wieku 18-65 lat.

Czytaj także: Polacy boją się kryzysu. Zmieniają swoje zwyczaje zakupowe [RAPORT]

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony