27 czerwca 2022
Sieć DP Drogerie Polskie obchodzi w tym roku 12-lecie istnienia. To jedna z najdłużej działających na rynku drogeryjnych sieci franczyzowych, która zrzesza blisko 300...
24 czerwca 2022
23 czerwca 2022
22 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
OnlyBio zaprezontowała innowacyjną aplikację mobilną, która umożliwia zbudowanie i zaplanowanie indywidualnego programu pielęgnacji włosów. OnlyBio Stories to...
Ostatnie wyniki badania NPD pokazują, że kobiety, przynajmniej te w Stanach Zjednoczonych wróciły do swoich dawnych nawyków związanych z makijażem – a nawet...
31 maja 2022
– Francuska grupa kosmetyczna L'Oréal jak dotąd nie widzi żadnego wpływu inflacji na zakupy produktów kosmetycznych – powiedział wczoraj...
30 maja 2022
18 maja 2022
4 maja 2022
2 maja 2022
STREFA URODY
Zapachy
TRENDY
18 stycznia 2019, 12:17
wiadomoscikosmetyczne.pl
Sztuczna inteligencja oferuje nowe możliwości tworzenia zapachu (fot. adobe stock)
Kompozycji perfum – umiejętności, która zabiera twórcom zapachów dziesięć i więcej lat, można się szybciej i dokładniej nauczyć dzięki sztucznej inteligencji – uważa Richard Goodwin, naukowiec pracujący nad projektem IBM badającym w jaki sposób korzystać z niej w odniesieniu do produktu, w szczególności perfum.
Richard Goodwin wraz ze swoim zespołem badawczym w IBM i globalnym producentem zapachów Symrise, stworzył system AI, który może nauczyć się formuł, surowców i archiwalnych danych o sukcesach i trendach w branży, przynosząc perfumiarzom inteligentnych praktykantów w postaci maszyn.
Taka praktyka pomoże im zaoszczędzić czas i pozwoli na doskonalenie zapachu, zamiast szukać nowych kombinacji.
Projekt powstał na podstawie wcześniejszych badań przeprowadzonych przez firmy, które wykorzystywały sztuczną inteligencję do łączenia smaków i tworzenia receptur w połączeniu z najnowszym "Sztuczna inteligencja badań nad składem produktu".
W rezultacie powstał nowy system wykorzystujący zaawansowane algorytmy przez maszyny, które przeglądają ogromne bazy danych wzorów i materiałów i rozpoznają wzorce i nowe mieszanki. System ten, zwany Philyra, jest używany do "projektowania zupełnie nowych formuł zapachów przez badanie całego krajobrazu kombinacji zapachów i odkrycie białych obszarów na światowym rynku zapachów."
Taka metoda może być stosowana w różnych kategoriach zapachów – od perfum, przez pielęgnację urody i domu. Wszystkie te kategorie wymagają bardzo specyficznych nut zapachowych opartych na różnych rodzinach zapachów (takich jak kwiatowe, owocowe lub piżmowe), szczególnie perfumy, które są uważane za dzieła sztuki.
Algorytmy stosowane przez Philyrę obejmują cztery główne kategorie: uzupełnienia i substytuty surowców, dawkowanie surowca, reakcje człowieka i poziom nowości kompozycji. Biorąc pod uwagę każdą z nich, Philyra z powodzeniem zaprojektowała dwa zapachy, które mają wejść na rynek w tym roku. Jednak przed ich debiutem, początkowe receptury zostały zmienione przez mistrza perfum, aby podkreślić pewne nuty i przedłużyć trwałość.
Po udoskonaleniu algorytmów używanych do tworzenia perfum, Philyra może zostać zmodyfikowana do innych, mniej luksusowych kategorii zapachowych, takich jak detergenty do prania, szampony lub w zasadzie każdy inny produkt kosmetyczny lub czyszczący, którego używamy.
Zapach jest zintegrowany z praktycznie każdym aspektem ludzkiego życia. Perfumiarze mają w archiwum setki lat zapachów, które mogą przeglądać. Przy współpracy z maszyną, będą mogli skupić się na sztuce i ludzkim doświadczeniu z zapachem zamiast próbować znaleźć nową kompozycję.
The Fragrance Foundation po raz 30 wręczyła światowe nagrody perfumeryjne. Po trzech latach,
Dior, będący własnością LVMH, wznowił swoją reklamę perfum Sauvage z
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022
22 kwietnia 2022