REKLAMA

HANDEL I DYSTRYBUCJA

Rynek

HANDEL

E-COMMERCE

 

30 sierpnia 2019, 11:05



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Handel transgraniczny wygenerował 95 mld euro sprzedaży w Europie w 2018 roku - tylko połowa odbyła się na europejskich witrynach

Handel transgraniczny wygenerował 95 mld euro sprzedaży w Europie w 2018 roku - tylko połowa odbyła się na europejskich witrynach (fot. Fotolia)

Zalando, Fruugo, Asos, Farfetch i Carrefour to najbardziej aktywni uczestnicy rynku europejskiego w handlu transgranicznym. Europejscy gracze stanowią jednak tylko 21 proc. handlu przy sprzedaży transgranicznej wynoszącej 9 mld euro w 2018 - podaje fashionnetwork.com.

REKLAMA

CBCommerce stworzył ranking grupujący sprzedaż transgraniczną pod względem wskaźnika wydajności, liczby objętych nią krajów i wizyt z innych krajów. I tak na pierwszym miejscu znalazł się niemiecki Zalando, wyprzedzając brytyjski Fruugo i jego rodaków Asosa i Farfetcha oraz francuskiego Carrefoura zajmującego piąte miejsce.

Badanie przeprowadzone przez CBCommerce jest okazją do podsumowania ograniczonej roli rynków europejskich w handlu transgranicznym na ich własnym kontynencie. Według raportu, handel transgraniczny wygenerował w ubiegłym roku 95 mld euro sprzedaży w Europie - w tym sprzedaż w 55 proc. dokonała się na europejskich witrynach, w porównaniu do 45 proc. w przypadku graczy spoza Europy.

To oznacza  9 mld euro sprzedaży transgranicznej wygenerowanej przez rynki z Unii Europejskiej, w porównaniu z 33 mld euro dla rynków pochodzących z rynku międzynarodowego.

- Rynki z siedzibą w Europie mogą również doświadczyć znacznego wzrostu, szacowanego na ponad 50 proc. w 2020 roku lub w wysokości 15 mld euro, wspieranego przez trzy filary - przewiduje CBCommerce.

W przypadku specjalizacji transgranicznej oczekuje się, że w przyszłym roku na głównych rynkach europejskich nastąpi znaczący wzrost organiczny, zwłaszcza że zewnętrzni sprzedawcy już stanowią połowę ich sprzedaży transgranicznej.

Jeśli chodzi o podmioty europejskie, których działalność koncentruje się w dużej mierze na terytorium krajowym, powinny one przyczynić się do wzrostu europejskiego rozwoju handlu transgranicznego poprzez odpowiednie czynniki wzrostu na innych obszarach niż rodzimy rynek. Tak byłoby w przypadku brytyjskiego Flubit, niemieckiego Otto i Reala, portugalskiego Worten oraz francuskiego Rakuten France, La Redoute i Cdiscount.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony