REKLAMAHeinz Glas_banner glowny_czerwiec-sierpień 2020
Epidemia zmusiła konsumentów do pozostania w domach i mimo wzrostu zainteresowania ofertą e-sklepów gospodarstwa domowe wydały mniej

Epidemia zmusiła konsumentów do pozostania w domach i mimo wzrostu zainteresowania ofertą e-sklepów gospodarstwa domowe wydały mniej (fot. pixabay)

W marcu sprzedaż detaliczna realnie zmalała o 9 proc. rok do roku. To najwięcej od co najmniej 2006 r. Nie pomogły więc rosnące wyniki sprzedaży w e-commerce.

REKLAMA

W czasach pandemii jedno się nie zmieniło – konsumenci nadal lubią kupować. Musieli jednak dostosować się do sytuacji, wiec przenieśli zakupy do sieci. Rosną zyski właścicieli sklepów internetowych. Potwierdzają to ich właściciele. Dominika Zapłata, członek zarządu Allegro przyznała w rozmowie z "Rzeczpospolitą", że ruch na platformie w marcu wzrósł o 20 proc., ale są kategorie, w których obroty sprzedawców w ciągu roku wzrosły aż o kilka tysięcy procent. Rekordowym zainteresowaniem cieszyły się produkty związane z obecną sytuacją, takie jak maski (o ponad 7 tys. procent) czy kosmetyki i środki czystości.

O tym, że handel na jakiś czas przeniesie się do sieci, świadczy nie tylko aktywność kupujących, ale i sprzedających. W ciągu ostatnich czterech tygodni na platformie zarejestrowało się dwukrotnie więcej nowych firm niż przed pandemią.

Również z badania DHL Express Poland wynika, że dwie trzecie ankietowanych europejskich firm postanowiło zaoferować klientom alternatywną możliwość dostarczania produktów. W 78 proc. przypadków chodziło o rozpoczęcie sprzedaży online – czytamy na money.pl

Równocześnie portal zwraca uwagę, że dobre wyniki e-handlu nie zmieniają faktu, że sprzedaż detaliczna traci. I to wyraźnie, bo w marcu realnie zmalała o 9 proc. rok do roku, najbardziej od co najmniej 2006 r.

Epidemia zmusza nas do pozostania w domach, a to oznacza, że gospodarstwa domowe mniej wydają. Nie zadziała więc naturalny stabilizator polskiej gospodarki, który uchronił nas od recesji w 2008 roku czy w czasie wojen handlowych – zauważył w rozmowie z "RZ" Rafał Benecki, główny ekonomista ING Banku Śląskiego.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony