StoryEditor
Producenci
13.10.2021 00:00

P&G ma nowego członka zarządu. Został nim Christopher Kempczinski, prezes McDonald’s

Firma Procter & Gamble Company ogłosiła, że podczas dorocznego zgromadzenia akcjonariuszy Christopher Kempczinski, prezes i dyrektor generalny McDonald‘s Corporation, został wybrany do rady dyrektorów. Dołączył do 11 innych członków rady dyrektorów.

Zarząd P&G składa się obecnie z 12 dyrektorów, którzy wnoszą do firmy różnorodne umiejętności i doświadczenia. Są to: B. Marc Allen, Angela F. Braly, Amy L. Chang, Józefa Jimeneza, Krzysztof Kempcziński, Debra L. Lee, Terry J. Lundgren, Christine M. McCarthy, Jon Moeller, David S. Taylor, Margaret C. Whitman, Patricia A. Woertz

Najnowszy członek zarządu P&G, Christopher Kempczinski, od 2019 roku pełni funkcję prezesa i dyrektora generalnego McDonald’s Corporation, gdzie odpowiada za kierowanie strategią rozwoju.

– Chris wnosi do zarządu P&G znaczące doświadczenie w obszarze konsumenckim i detalicznym, co da nam nowe spojrzenie na strategię, marketing i perspektywy budowania marki w P&G – powiedział David Taylor, prezes i dyrektor generalny P&G.

Przypominał, że umiejętności przywódcze pozwoliły prezesowi McDonald’s przeprowadzić firmę przez wyzwania związane z pandemią.

Christopher Kempczinski, zanim objął stanowisko prezesa i dyrektora generalnego McDonald's Corporation, pełnił w latach 2017-2019 funkcję prezesa McDonald's USA, nadzorując działalność około 14 tys. restauracji w całych Stanach Zjednoczonych. W latach 2015-2016 był natomiast wiceprezesem wykonawczym ds. strategii, rozwoju biznesu i innowacji.

Ma ponad 25-letnie doświadczenie w pracy w czołowych globalnych firmach konsumenckich. Karierę rozpoczął w zarządzaniu marką w firmie Procter & Gamble, a przed dołączeniem do McDonald's piastował kilka stanowisk kierowniczych w PepsiCo i The KraftHeinz Company, gdzie był wiceprezesem wykonawczym ds. inicjatyw wzrostu i prezesem Kraft International.

Oprócz pełnienia funkcji w radzie dyrektorów McDonald's, jest także powiernikiem organizacji charytatywnej Ronald McDonald House. Ma tytuł licencjata z Duke University i M.B.A z Harvard Business School.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 12:27
Financial Times: Kering rozpoczyna program restrukturyzacji, by uniezależnić się od Gucci
Edwin Chen via Unsplash

Kering przygotowuje się do jednej z największych reorganizacji w swojej historii. W wewnętrznym memorandum z października prezes Luca de Meo zapowiedział konieczność zmniejszenia zależności od marki Gucci oraz ograniczenia globalnej sieci sklepów. Decyzja wynika z pogarszających się wyników finansowych i potrzeby szybkiego ustabilizowania działalności grupy.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 r. sprzedaż Kering spadła o 12 proc. w ujęciu like-for-like, osiągając 11 mld euro. Jednocześnie rosnące koszty operacyjne oraz intensywne inwestycje obniżyły rentowność i zwiększyły poziom zadłużenia netto. Największym wyzwaniem pozostaje Gucci, które odpowiada za około połowę przychodów grupy oraz dwie trzecie jej zysków, lecz wciąż notuje osłabienie wyników spowodowane nadmierną ekspozycją na rynek chiński oraz zmianami w kierownictwie.

Plan restrukturyzacyjny „ReconKering”, rozpisany na 18 miesięcy, obejmuje przegląd cen i portfela produktów w każdej marce, redukcję wydatków marketingowych, czyszczenie zapasów oraz renegocjacje umów najmu. Ważnym elementem jest także zmniejszenie sieci detalicznej, co ma poprawić efektywność operacyjną i ograniczyć koszty stałe. Kering zamierza dokonać tych zmian w sposób zróżnicowany w zależności od specyfiki każdej marki.

W proces włączono globalne firmy doradcze — Bain & Company oraz Boston Consulting Group — które prowadzą przeglądy strategiczne całego portfela. Jako jedna z pierwszych do głębszej restrukturyzacji wskazywana jest marka Alexander McQueen. Informacja o planowanych działaniach nie pozostała bez wpływu na rynek: kurs akcji Kering spadł o 3,2 proc. po ujawnieniu szczegółów programu.

Na tak szerokie zmiany wpływa presja sprzedażowa, która utrzymuje się mimo wcześniejszych prób odbudowy wzrostu. Rosnące koszty oraz dominujący udział Gucci w wynikach finansowych grupy wymuszają działania mające na celu zrównoważenie portfela marek i zmniejszenie ryzyka operacyjnego. Restrukturyzacja ma przywrócić wszystkie brandy do stabilnego wzrostu i ograniczyć nadmierną koncentrację wyników w jednym segmencie działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 13:18