StoryEditor
Producenci
16.07.2021 00:00

Głos branży kosmetycznej wybrzmi w tym roku na forum toksykologów

W tym roku po raz pierwszy w historii odbywających się raz na trzy lata konferencji szkoleniowo-naukowych Polskiego Towarzystwa Toksykologicznego zorganizowane zostaną warsztaty dotyczące toksykologii kosmetycznej. Współczesne wyzwania i problemy w ocenie bezpieczeństwa produktów kosmetycznych przybliżą uczestnikom dr inż. Iwona Białas oraz dr Kamil Jurkowski, jedni z nielicznych safety assessorów w gronie ekspertów PTTOX.

– Zależy nam, aby głos branży kosmetycznej wybrzmiewał na forum PTTOX równie silnie, jak innych sektorów. Chcemy rozmawiać o wyzwaniach, z jakimi mierzy się przemysł, szukać rozwiązań na styku nauki i biznesu. Wierzymy, że może to przynieść dobre rezultaty dla wszystkich stron – podkreśla dr inż. Iwona Białas.

Celem organizowanych 15 września 2021 r. warsztatów jest budowa relacji i wymiana wiedzy pomiędzy środowiskiem naukowym, a przemysłem kosmetycznym. Safety assessorzy wraz z uczestnikami warsztatów będą przyglądać się aktualnym wyzwaniom i problemom w ocenie bezpieczeństwa produktów kosmetycznych.

Zastanowią się też nad miejscem oceny bezpieczeństwa w toksykologicznej ocenie ryzyka zdrowotnego (od klasycznego paradygmatu klasycznej toksykologicznej oceny ryzyka zdrowotnego do oceny ryzyka nowej generacji – NGRA). Podczas spotkania główny nacisk zostanie położony na zagadnienia praktyczne, które nie tylko wpisują się w aktualne wymogi czy trendy, ale również stanowią zagadnienia problematyczne w codziennej pracy.

 Chcemy by zaproponowane przez nas warsztaty były pierwszym krokiem do wypracowania platformy wymiany doświadczeń, związanych z praktycznymi problemami oceny ryzyka dla kosmetyków. Wymiana doświadczeń i warsztaty mogą w przyszłości zaowocować np. opracowaniem kursów szkoleniowych dla safety assessorów organizowanych w ramach inicjatywy Polskiego Towarzystwa Toksykologicznego – podkreśla dr Kamil Jurowski.

Warsztaty będą prowadzone w blokach tematycznych. Dr Kamil Jurowski poruszy m.in. kwestie metod alternatywnych. Przyjrzy się zmianom w kierunku nowej toksykologii regulacyjnej. Omówi także koncepcje TTC i iTTC w ocenie bezpieczeństwa produktów kosmetycznych oraz wyjaśni różnice pomiędzy marginesem bezpieczeństwa, a marginesem narażenia wewnętrznego (MOIE).

 Z kolei dr inż. Iwona Białas oceni, co najnowsza aktualizacja wytycznych Komitetu SCCS zmienia w praktycznym podejściu do dossier składników kosmetycznych. Opowie o ocenie narażenia inhalacyjnego dla kosmetyków i alternatywnych koncepcjach oceny potencjału uczulającego substancji. Przyjrzy się także wyzwaniom oceny bezpieczeństwa kosmetyków dla dzieci poniżej 3 roku życia.

Udział w warsztatach jest bezpłatny dla uczestników konferencji. Wszelkie szczegóły znaleźć można na stronie Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego – organizatora tej edycji konferencji. Rejestracja możliwa jest do końca wakacji, a spotkania będą odbywać się w formule online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:02