24 maja 2022
Presja cenowa, inflacja, niepewność jutra powoduje wzmocnienie „sprytnych zachowań zakupowych”. To świetny czas dla rozwoju marek własnych – przekonuje Szymon...
23 maja 2022
14 grudnia 2021
Płatności odroczone zachęcają do zakupów w szczególności młodszych klientów, którzy są bardziej wrażliwi na cenę i często oglądają interesujące...
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
17 września 2021
Przed branżą kosmetyczną stoi wiele wyzwań. Kryzys tak naprawdę jeszcze do nas nie dotarł, ale to, że nadejdzie jest pewne, a pytane brzmi kiedy nadejdzie i w jakim stopniu...
19 maja 2022
Klienci funkcjonują w środowisku podlegającym szybkim zmianom i w coraz większym stopniu zajmują ich kwestie zaufania, wartości i uczciwości. Zdaniem 88 proc....
11 maja 2022
18 maja 2022
– Nie postawiliśmy sobie za cel otwarcia konkretnej liczby drogerii w Polsce. Ważna jest dla nas jakość, nie ilość – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl...
4 maja 2022
2 maja 2022
20 kwietnia 2022
11 kwietnia 2022
PRODUCENCI I MARKI
Eksport
WYDARZENIA I PREMIERY
18 stycznia 2022, 13:25
wiadomoscikosmetyczne.pl
Współpraca PAIH, PZPK i ACA otwiera nowe możliwości dla polskich produktów na rynkach Azji Południowo-Wschodniej. Tamtejsi konsumenci już czekają na polskie kosmetyki o unikalnych recepturach. (fot. materiały prasowe)
PAIH, Kosmetyczni.pl i ACA podpisały porozumienie o współpracy, które ma stworzyć nowe możliwości eksportu dla branży kosmetycznej na rynek państw ASEAN. Dziś, 18 stycznia 2022 roku prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Drynda, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego Blanka Chmurzyńska-Brown oraz przewodnicząca ASEAN Cosmetics Association (ACA) Lee Pang podpisali memorandum o współpracy pomiędzy organizacjami.
Współpraca PAIH, PZPK i ACA otwiera nowe możliwości dla polskich produktów na rynkach Azji Południowo-Wschodniej. Tamtejsi konsumenci już czekają na polskie kosmetyki o unikalnych recepturach, wyroby ekologiczne bazujące na składnikach organicznych oraz produkty halal – czytamy w komunikacie.
Azja to największy rynek kosmetyków na świecie generujący ok. 38 proc. przychodów ze światowej sprzedaży. Pandemia COVID-19 wpłynęła na ograniczenie sprzedaży kosmetyków w sklepach stacjonarnych. Organizacje widzą szansę dla polskich producentów w eksporcie do państw regionu ASEAN.
Region ASEAN – warto wiedziećKraje Azji Południowo-Wschodniej wraz ze wzrostem populacji oraz zamożności obywateli stają się głównym motorem napędzającym sprzedaż kosmetyków i produktów do higieny osobistej w regionie Azji i Pacyfiku. W 2019 roku sektor ten osiągnął w ASEAN wartość 5,9 mld dolarów. Zgodnie z prognozami, do 2027 roku jego wartość wyniesie 8,4 mld dolarów.
W Azji Południowo-Wschodniej uwidaczniają się ponadto nowe trendy, a wraz z rozwojem gospodarki zmianom ulegają preferencje zakupowe klientów. Pomimo silnej obecności na rynku uznanych marek kosmetycznych, coraz większą popularność zyskują marki niszowe, ale nowatorskie. Klienci poszukują kosmetyków przyjaznych środowisku, w tym bazujących na składnikach organicznych. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się produkty przeznaczone do pielęgnacji skóry i włosów, a także dla dzieci. Silny wzrost sprzedaży odnotowują kosmetyki z certyfikatem halal, chroniące przed słońcem oraz kosmetyki dla mężczyzn.
Mimo stabilnego rozwoju sektora kosmetycznego, wejście na rynki Azji Południowo-Wschodniej wymaga odpowiedniego przygotowania oraz długofalowej strategii ekspansji, w tym znaczących nakładów na promocję marki i produktów. Wyzwaniem dla polskich kosmetyków jest m.in. silna konkurencja ze strony lokalnych, azjatyckich marek, w tym przede wszystkim japońskich i koreańskich producentów.
Szanse polskich firm na tamtejszym rynku wzmacnia jednak dynamiczny rozwój handlu elektronicznego w regionie. Sprzedaż internetowa staje się głównym kanałem dystrybucji produktów kosmetycznych – już teraz produkty z segmentu beauty są najczęściej kupowanym rodzajem produktów w kanałach e-commerce. Polskie marki kosmetyczne z sukcesami rozwijają sprzedaż w Azji, w tym Azji Płd.-Wsch., chociażby w Wietnamie, Malezji, Singapurze czy na Filipinach.
Przeczytaj również: Polskie firmy kosmetyczne mają ogromny potencjał eksportowy. Podsumowanie Regional Cosmetics Forum PAIH
W związku z agresją Rosji na Ukrainę Polska Agencja Inwestycji i Handlu powołała
Jeszcze w 2020 roku Ukraina i Rosja znajdowały się w gronie 10 największych importerów
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
10 lutego 2022
zdjęć: 9
22 kwietnia 2022
12 kwietnia 2022