Biznes
Klarna, globalna sieć płatności i asystent zakupowy oparty na sztucznej inteligencji, zacieśnia współpracę z Booksy.

Biznes Booksy i Klarna wchodzą w sojusz; nowa funkcjonalność dla polskich użytkowników Klarna, globalna sieć płatności, rozszerza swoją współpracę z Booksy, udostępniając polskim użytkownikom dwie nowe formy płatności: „Zapłać za 30 dni” oraz „Zapłać w 3 ratach 0 proc.”. Nowe rozwiązania są obsługiwane przez system Booksy Pay, który został niedawno zintegrowany z platformą rezerwacyjną. Dzięki temu użytkownicy mogą elastyczniej zarządzać swoimi wydatkami na usługi beauty i wellness. 24.10.2025

Spór sądowy dotyczył sprzedaży kosmetyków marki Dior przez sieć Empik

Prawo Dior vs Empik: Sąd Najwyższy o granicach sprzedaży luksusowych kosmetyków poza autoryzowaną siecią Sąd Najwyższy w wyroku z 3 lipca 2025 r. (sygn. II CSKP 275/23) rozstrzygnął spór, dotyczący sprzedaży perfum i kosmetyków Dior przez sieć Empik, czyli poza selektywną siecią dystrybucji tej marki. Sąd uznał, że sprzedaż oryginalnych produktów luksusowych marek poza oficjalnymi kanałami nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji ani naruszenia praw do znaków towarowych, o ile towary zostały legalnie wprowadzone do obrotu w UE. 24.10.2025

Francuscy przemysłowcy kosmetyczni wystąpili do wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Stéphane‘a Séjourné z pytaniami i obawami.

Prawo Francuski przemysł kosmetyczny apeluje do Komisji Europejskiej o wzmocnienie konkurencyjności sektora 15 października, podczas targów Cosmetic 360 w Paryżu, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Stéphane Séjourné spotkał się z przedstawicielami francuskiego przemysłu kosmetycznego. Inicjatorami rozmów były klaster Cosmetic Valley oraz Francuska Federacja Przedsiębiorstw Branży Kosmetycznej (FEBEA). Celem spotkania było omówienie rosnących wyzwań stojących przed europejskim sektorem kosmetycznym i przedstawienie pakietu ... 21.10.2025

Kampania ma na celu zdemaskowanie wpuszczających konsumentki i konsumentów w maliny claimów.

Biznes The Ordinary demaskuje język marketingu beauty kampanią „The Periodic Fable” Marka The Ordinary rozpoczęła nową kampanię społeczną zatytułowaną „The Periodic Fable”, której celem jest zwrócenie uwagi na wprowadzające w błąd trendy i zwroty marketingowe powszechne w branży kosmetycznej. Firma podkreśla, że przemysł beauty to potężny biznes, w którym język często służy nie informowaniu, lecz przekonywaniu konsumentów do zakupu kolejnych produktów. W dobie mediów społecznościowych, gdzie ... 21.10.2025

W 2021 roku TPO poddano klasyfikacji zharmonizowanej zgodnie z rozporządzeniem CLP (Classification, Labelling and Packaging)

Surowce Komisja Europejska odpowiada na Q&A, dotyczące TPO Komisja Europejska rozwiewa wątpliwości zarówno konsumentów, jak i profesjonalistów w branży kosmetycznej dotyczące stosowania popularnego składnika w produktach do paznokci TPO (Trimethylbenzoyl Diphenylphospine Oxide. W celu ułatwienia interpretacji przepisów i bezpieczeństwa stosowania, opublikowała specjalny dokument w formie Pytań i Odpowiedzi (Questions and Answers), wyjaśniający najczęściej pojawiające się wątpliwości. 20.10.2025

Platforma umożliwia od teraz wygodne płatności.

Biznes Booksy wprowadza Booksy Pay – nową funkcję płatności bezgotówkowych Booksy, lider rezerwacji online w sektorze beauty i wellness, wprowadza nową funkcję płatności w aplikacji – Booksy Pay. Rozwiązanie umożliwia klientom opłacenie wizyty przed, w trakcie lub po jej zakończeniu, a także szybkie dodanie napiwku jednym kliknięciem. To element strategii firmy, której celem jest stworzenie pełnego, zintegrowanego ekosystemu usług – od rezerwacji po płatność. W 2026 roku funkcja ma zostać ... 20.10.2025

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH 

Perfumerie LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia. 15.10.2025

Jak dobrze wyposażyć salon fryzjerski, w jakie elementy warto zainwestować? Artykuł sponsorowany

Salony beauty Jak dobrze wyposażyć salon fryzjerski, w jakie elementy warto zainwestować? Prowadzenie salonu fryzjerskiego to zadanie nie dla każdego. Liczy się nie tylko talent i umiejętności w strzyżeniu czy koloryzacjach, bo ważna jest także kwestia odpowiedniego przygotowania przestrzeni. Dobrze dobrane wyposażenie wpływa nie tylko na komfort pracy, ale również i na to, jak klienci postrzegają miejsce i czy chętnie do niego wracają po kolejne metamorfozy. Dziś, kiedy konkurencja w branży fryzjerskiej jest ogromna, ... 15.10.2025

2025.09.16 Warszawa, n/z Adam Kołodziejczyk prezes drogerii Natura fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl

Drogerie Adam Kołodziejczyk, Natura: Konkurencja na polskim rynku drogeryjnym jest mocna [FBK 2025] Polski rynek drogeryjny należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie. Funkcjonują na nim niemal wszyscy najwięksi gracze europejscy, a jego atrakcyjność przyciąga kolejnych. Rossmann skutecznie zbudował dominującą pozycję, podczas gdy sieci takie jak DM dopiero rozwijają swoją obecność i szukają sposobu na zdobycie udziałów rynkowych – mówi Adam Kołodziejczyk, prezes drogerii Natura i gość Forum Branży Kosmetycznej ... 14.10.2025

Trzy znane marki dosięgła unijna sprawiedliwość.

Prawo Gucci, Chloé i Loewe ukarane przez Komisję Europejską za naruszanie zasad konkurencji Komisja Europejska nałożyła łączne kary finansowe w wysokości 157 mln euro na trzy luksusowe domy mody – Gucci, Chloé i Loewe – za praktyki cenowe naruszające unijne prawo konkurencji. Dochodzenie wykazało, że firmy ingerowały w politykę cenową swoich niezależnych sprzedawców detalicznych, ograniczając im możliwość samodzielnego ustalania cen produktów oferowanych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W ocenie ... 14.10.2025

Klarna to globalna sieć płatności i asystent zakupowy oparty na sztucznej inteligencji.

Wyposażenie i technologie Klarna i Google Cloud łączą siły: sztuczna inteligencja w służbie personalizacji zakupów Klarna oraz Google Cloud ogłosiły strategiczne partnerstwo oparte na sztucznej inteligencji, które ma na celu przyspieszenie innowacji, rozwój kreatywności i dostarczanie nowych produktów dla ponad 114 mln klientów fintechu na całym świecie. Współpraca ma wzmocnić możliwości technologiczne Klarny w zakresie personalizacji doświadczeń zakupowych, tworzenia treści wizualnych oraz bezpieczeństwa transakcji. 14.10.2025

24. październik 2025 17:04