StoryEditor
Eksport
09.03.2023 00:00

KF Niccolum będzie miało nowego właściciela

Dr Izabela Zawisza, twórczyni firmy KF Niccolum i jej była prezes / fot. archiwum wiadomoscikosmetyczne.pl
Kosmetyki Nidiesque Natural i Nuev zostały chwilowo wycofane z rynku. Powodem jest trwający proces sprzedaży jej właściciela – spółki KF Niccolum.

Obecnie spółka KF Niccolum, właściciel marek Nidiesque Natural i Nuev, znajduje się w procesie sprzedaży – poinformowała dr Izabela Zawisza, twórczyni firmy i jej była prezes w wywiadzie dla portalu mamstartup.pl.  Dodała też, że z tego powodu kosmetyki są niedostępne na rynku.

Kilka razy w miesiącu odbieram wiadomości i maile z zapytaniami o ponowną dostępność. Mam nadzieję, że niebawem produkt wróci na rynek w nowej odsłonie i z szerszą dostępnością, dzięki wykorzystaniu sił sprzedażowych nowego właściciela – wyjaśniła dr Izabela Zawisza, twórczyni KF Niccolum dla portalu mamstartup.pl, nie zdradzając nazwy nabywcy.

Była prezes KF Niccolum (Izabela Zawisza zrezygnowała z pełnionej funkcji w 2020 roku, by zając się innym projektem) zdradziła jedynie, że firma, która może przejąć spółkę, od lat stanowi dla niej inspirację i wzorzec sposobu rozwijania biznesu.

Spółka KF Niccolum to firma badawczo-rozwojowa, a zarazem producent innowacyjnych kosmeceutyków chroniących przed alergią kontaktową – kremów barierowych Nidiesque oraz kosmetyków z technologią metal screen Nuev ukierunkowanych na profilaktykę chorób skóry. Obie marki korzystają z substancji bioaktywnych, zaprojektowanych i opatentowanych w Instytucie Biochemii i Biofizyki PAN przez dr Izabelę Zawiszę i prof. Wojciecha Bala.

Czytaj też: Kosmetyki mogą chronić przed alergią na metale

Jak wspomina dr Zawisza, pomysł na biznes narodził się właśnie z potrzeby komercjalizacji patentu, którego naukowczyni jest współautorką. Finansowanie na startup, którego celem była pomoc osobom cierpiącym na alergię niklową, pozyskała w 2015 roku. Najpierw rozwijała firmę jako dyrektor B+R i członek zarządu, a następnie przez dwa lata jako jej prezeska.

Pod sterami dr Zawiszy kosmetyki Nuev powiększyły sieć dystrybucji trafiając na platformy Allegro oraz Amazon we Włoszech i w UK, a także do e-sklepów licznych partnerów. Pojawiły się też w sieci Super-Pharm.

Czytaj też: Nuev rozszerzył dystrybucję o drogerie Super-Pharm

Natomiast marka Nidiesque została wprowadzona do Brazylii, co zapewniło jej sprzedaż w całej Ameryce Południowej.

Warto tez wspomnieć, że wielofunkcyjny krem ochronny do twarzy Nuev otrzymał złoty medal w badaniu PERŁY RYNKU KOSMETYCZNEGO 2019.

Czytaj też: Perły Rynku Kosmetycznego 2019 i Perły Rynku FMCG 2019 rozdane - poznaj laureatów! 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 13:38
Argentyna znosi cła eksportowe na ponad 4 tysiące wyrobów, w tym kosmetyki
Decyzja ma przynieść korzyści dla około 3 580 firm, co stanowi prawie 40 proc. wszystkich eksporterów w kraju.Wiadomości Kosmetyczne

Argentyński rząd ogłosił zniesienie ceł eksportowych na 4 411 produktów przemysłowych, w tym kosmetyki i artykuły higieny osobistej. Decyzja została podjęta w ramach szerszej strategii mającej na celu zwiększenie eksportu towarów przetworzonych i wzmocnienie pozycji krajowego przemysłu na rynkach międzynarodowych. Jak poinformował minister gospodarki Luis Caputo, zmiany obowiązują natychmiastowo.

Zniesione opłaty celne w wysokości od 3 proc. do 4,5 proc. obejmowały produkty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki, preparaty higieniczne, opakowania szklane, pompki, komponenty plastikowe, środki owadobójcze i inne wyroby przemysłowe. Nowe przepisy mają bezpośrednio wpłynąć na około 3 580 firm, co stanowi niemal 40 proc. wszystkich eksporterów działających w kraju.

Według danych rządowych, cła zniesiono w odniesieniu do produktów, których eksport w 2024 roku osiągnął wartość blisko 3,8 miliarda dolarów amerykańskich. Choć sektorów takich jak przemysł żelaza, aluminium czy petrochemiczny zmiany te nie dotyczą, znaczące ułatwienia w handlu uzyskali producenci kosmetyków oraz preparatów farmaceutycznych.

image

Prime Day traci na znaczeniu: sprzedawcy ograniczają udział z powodu ceł

Zniesienie opłat celnych jest odpowiedzią na postulaty małych i średnich eksporterów oraz wynika, jak podkreśla rząd, z poprawy sytuacji fiskalnej kraju. Celem jest zwiększenie konkurencyjności argentyńskiego przemysłu na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w segmentach produktów przetworzonych. Dla globalnych marek kosmetycznych oznacza to możliwość tańszego zaopatrzenia się w komponenty i produkty z regionu Ameryki Łacińskiej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2025 09:26