StoryEditor
Hurt i dystrybucja
31.03.2023 00:00

Rossmann logistycznie rośnie w siłę. Kolejny magazyn sieci większy o tysiące metrów

Powiększenie magazynu w Pyskowicach to kolejna inwestycja Rossmanna w logistykę / fot. materiały prasowe
Magazyn Rossmanna na Śląsku, w Pyskowicach, zwiększył swoją powierzchnię o 17 tys. mkw. i dysponuje obecnie ponad 43 tys. mkw. Powstały aż 33 dodatkowe doki przeładunkowe, 34 kolejne rzędy regałów tradycyjnych oraz 2 rzędy przepływowych. To kolejna inwestycja w centrum dystrybucyjne po rozbudowie magazynu w Grudziądzu. Czy Rossmann przygotowuje się do walki o kanał e-commerce?

Rossmann kończy zaplanowane inwestycje w magazyny i logistykę sieci. Zaledwie dwa dni temu informowaliśmy o rozbudowanym magazynie sieci w  Grudziądzu, który powiększył się ponad 11 tys. mkw. i w którym wprowadzonych zostało szereg rozwiązań optymalizujących wysyłki i podnoszących komfort pracy pracowników.

Czytaj więcej: Rossmann rozbudował i unowocześnił swoje centrum dystrybucyjne w Grudziądzu

Dziś Rossmann poinformował, że zakończył kolejną inwestycję – magazyn na Śląsku, w Pyskowicach zwiększył swoją powierzchnię o 17 tys. m.kw. i dysponuje obecnie ponad 43 tys. m.kw. Powstały aż 33 dodatkowe doki przeładunkowe, 34 kolejne rzędy regałów tradycyjnych oraz 2 rzędy przepływowych.

Być może inwestycje Rossmanna w logistykę zapowiadają mocne wejście sieci w e-commerce. Obserwatorzy rynku uważają, że sieć nie wykorzystała dotąd swojego potencjału. Z analizy działań innych sieci wynika, że to właśnie zbyt małe i nie dość nowoczesne zaplecze magazynowe wstrzymywało ich ekspansję w kanale online. Czy podobnie będzie w przypadku Rossmanna przekonamy się zapewne już w najbliższym czasie. 

Czytaj także: Rossmann Polska: rekordowe wyniki sprzedaży za 2022 r. i dwucyfrowe wzrosty

Centrum dystrybucyjne Rossmanna w Pyskowicach działa od 2014 roku jako zaplecze logistyczne dla drogerii sieci w Polsce południowej. Ze względu na szybki rozwój sieci (obecnie 1662 sklepy) – w ubiegłym roku zapadła decyzja o jego rozbudowie. Budowa zaczęła się z końcem lutego 2022 r. i  trwała rok (decyzję o pozwoleniu na użytkowanie firma otrzymała 23 lutego 2023 r.).

– Naszym zadaniem jako logistyki jest wspieranie rozwoju firmy. Co za tym idzie, potrzebujemy coraz większych możliwości w zakresie optymalizacji wysyłki towaru do drogerii, tak aby zapewnić najlepszy poziom obsługi naszym klientom. Inwestycja w Pyskowicach na pewno nam to ułatwi. Kolejnym celem była poprawa warunków pracy naszych pracowników. Zależało nam, by pracowało im się łatwiej i zdecydowanie bardziej ergonomicznie – mówi Rafał Makarski, dyrektor Działu Logistyki w Rossmannie.

Pyskowicki magazyn jest manualny, bez automatyki. Hala jest chłodzona, ponieważ coraz więcej artykułów wymaga składowania w temperaturze pokojowej również podczas upałów.

Aby zapewnić w nowej, dobudowanej hali lepsze warunki pracy oraz zmniejszyć zużycie energii zastosowano ogrzewanie podłogowe (posadzka ogrzewana jest ciepłą wodą przepływającą systemem rur znajdujących się pod nią). Zastosowane zostało także oświetlenie led, zużywające w porównaniu z tradycyjnym, znacząco mniej energii.

– To duża inwestycja, nie tylko ze względu na skalę. Dobudowaliśmy i wyposażyliśmy łącznie ponad 18 tys. mkw. powierzchni użytkowej, zastosowaliśmy nowoczesne rozwiązania. Zaspokoiliśmy nasze – wciąż rosnące – potrzeby, a jednocześnie utrzymaliśmy wysokie wymogi bezpieczeństwa pożarowego stawiane przez ubezpieczycieli. Za nami miesiące wytężonej pracy, tym bardziej, że jednocześnie realizowaliśmy bliźniaczą rozbudowę naszego Centrum Dystrybucyjnego w Grudziądzu – mówi Andrzej Podobas, kierownik Działu Inwestycji i Nowych Otwarć w Rossmannie

Firma zainwestowała także w podniesienie komfortu pracy pracowników. Budynek socjalny z szatniami został powiększony o 1009 mkw. i obecnie ma on 2541 mkw.  (dodaliśmy).

–  Pojawiły się  przestronne pomieszczenia socjalne i nowoczesne sale konferencyjne. Równolegle zmodernizowaliśmy i przearanżowaliśmy starszą część magazynowo-socjalną. Zaprojektowaliśmy nowe stanowiska pracy, zakupiliśmy niezbędny sprzęt IT, zainwestowaliśmy w nową infrastrukturę magazynu, która bezpośrednio przekłada się na komfort i bezpieczeństwo pracy. Mamy też coraz większą flotę wózków magazynowych, a starsze modele systematycznie wymieniamy na nowe – dotyczy to również wózków „premium”, czyli z unoszoną kabiną operatora, w które wbudowana jest nawigacja. Poza tym wymieniliśmy większość urządzeń typu skanery, a także bardziej specjalistyczne, jak np. Pick by Voice, czyli taki podręczny sprzęt, który pomaga w skompletowaniu towaru „słuchający” komend głosowych. Innymi słowy, dołożyliśmy wszelkich starań, aby pyskowicki magazyn Rossmanna był miejscem gdzie komfort i bezpieczeństwo idą w parze z wysokimi standardami i nowoczesnymi technologiami – dodaje Marcin Mnich, dyrektor Centrum Dystrybucyjnego w Pyskowicach.

Rossmann, Centrum Dystrybucyjne w Pyskowicach w liczbach:

*) początek rozbudowy: 28.02.2022r.

*) zakończenie: 23.02.2023 (uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie)

*) magazyn rozbudowany o 17.065 m.kw, powierzchnia po rozbudowie 43.281 m.kw

*) budynek socjalno-biurowy rozbudowany o 1.009 m.kw, powierzchnia po rozbudowie 2.541 m.kw

*) dodatkowe 33 doków więcej, w sumie magazyn dysponuje po rozbudowie 73 dokami

*) liczba miejsc paletowych 39,500 (wcześniej 23,500)

*) zatrudnienie ok. 550 osób

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.04.2024 14:10
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.makistock - stock.adobe.com
Notino to jedna z największych sieci sklepów internetowych z asortymentem kosmetycznym, perfumeryjnym, jak również akcesoriami dla dzieci itp. Dążenie do dzielenia się pięknem, wysublimowana oferta produktów w dobrej cenie to wyznaczniki marki i jednocześnie zobowiązanie dotrzymania wysokiej jakości. Nowy magazyn pod Łodzią otwarty przez markę ma sprzyjać jeszcze lepszemu dotarciu do klientów. Czy uda się realizować zamówienia jeszcze szybciej?

Notino, czyli sklep z szerokim asortymentem perfum i kosmetyków w niebywale atrakcyjnej cenie!

Notino, czyli sieć sklepów internetowych z różnorodnym asortymentem produktów, działa na rynku światowym już od 19 lat. Dzięki systematycznemu poszerzaniu swojej oferty, jak również otwarciu nowych magazynów, każdego roku dociera do zdecydowanie większej grupy odbiorców, czyli  konsumentów, sprawiając, że z piękna zamkniętego w produktach Notino może korzystać każdy, kto tylko tego pragnie. W ciągu prawie dwóch dekad działalności Notino udowodniło, że w promowanych działaniach konsumenckich kieruje się zarówno dystrybucją unikalnych produktów, jak również umożliwieniu szerszego dotarcia do globalnych, jak i lokalnych marek. 

Liczba 55 milionów zakupionych produktów w poprzednim roku jest świadectwem tego, że marka świetnie rozpoznaje potrzeby konsumenckie i nie stoi w miejscu.

W asortymencie sklepów Notino znajdziemy perfumy, kosmetyki, ale nie tylko. Kategorie produktów są cyklicznie poszerzane sprawiając, że w ofercie tego sklepu internetowego znajdziesz także zdrową żywność, odżywki, akcesoria dla sportowców, zabawki erotyczne, jak również artykuły higieniczne, czy wszelkiego rodzaju produkty dla niemowląt.

Nowy magazyn Notino pod Łodzią - jeszcze szybsza realizacja zamówień!

Notino, jako nowoczesna sieć sklepów stawia w swoich działaniach na rozwój, czyli poszerzanie swojej oferty, jak również docieranie do kolejnych grup konsumenckich. Zadowolenie z szybkiej realizacji zamówień na pewno im to ułatwi. Dlatego postanowiono wynająć 28 000 mkw. powierzchni magazynowej w MDC2 Łódź South Park.

Magazyn składa się z dwóch budynków dystrybucyjno-logistycznych, a inwestycja zlokalizowana jest w Głuchowie – 19 km na południe od Łodzi, z bezpośrednim dostępem do węzła Tuszyn na autostradzie A1.

Dzięki takiemu centralnemu położeniu magazynów, dotarcie do klientów z różnych części Polski będzie tak łatwe, jak nigdy dotąd. 

W magazynach zlokalizowanych pod Łodzią, Notino planuje dystrybucję zarówno kosmetyków, jak i perfum, czy leków bez recepty. Taka efektywna dystrybucja umożliwi bycie bliżej klientów i spełnienie ich potrzeb zakupowych, bez rezygnacji z jakości usług.

Szybkość dostawy jest kluczowych parametrem obsługi pozakupowej dla sklepów Notino, ponieważ skrócenie czasu dotarcia produktu do klienta ma niebywałe znaczenie przy kolejnych decyzjach zakupowych.

W sklepie internetowym Notiono znajdziesz wszystko, co będzie Ci niezbędne, by poczuć piękno i otaczać się wspaniałymi zapachami. Dostrzegaj, jak wspaniale jest dbać o siebie i móc czerpać, jak najwięcej z zakupów kosmetycznych z szybką realizacją usługi. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
29.03.2024 17:19
Mirosław Dąbrowski rezygnuje z zasiadania w zarządzie Delko SA
Obowiązki Mirosława Dąbrowskiego przejmą pozostali członkowie zarządu DelkoShutterstock
Mirosław Dąbrowski, wiceprezes zarządu i współzałożyciel Delko, zrezygnował z zasiadania w zarządzie spółki. Jego obowiązki przejmują pozostali członkowie zarządu Grupy – poinformowała spółka.

Dziś, 29 marca, zarząd Delko SA otrzymał od wiceprezesa Mirosława Dąbrowskiego oświadczenie  o jego rezygnacji z zarządu spółki z dniem 31 marca 2024 roku. Przyczyną rezygnacji są względy zdrowotne.

Mirosław Dąbrowski pozostanie w strukturach Grupy Delko i  nadal będzie z nią powiązany, pracując na mniej obciążających stanowiskach.

Mirosław Dąbrowski jest jednym ze współzałożycieli spółki Delko SA. W latach: 2000-2002 i 2005-2007 był wiceprezesem zarządu Delko S.A., od 2002 r. do 2007 r. prezesem zarządu Delko Otto Sp. z o.o. W latach: 1995-2000 był członkiem rady nadzorczej Delko S.A., w latach: 2003-2005 przewodniczącym rady nadzorczej spółki. Od 1992 r. jest współwłaścicielem Otto Sp. j. Od 1999 r. prowadzi działalność gospodarczą pod firmą PHU Otto Plus Mirosław Jan Dąbrowski. 

Rezygnacja wiceprezesa Mirosława Dąbrowskiego nie wpływa znacząco na bieżącą działalność, nie zmienia również strategii Grupy. Jego obowiązki przejmują pozostali członkowie zarządu Grupy. Osoby podlegające w strukturze Mirosławowi Dąbrowskiemu będą podlegać Ewie Marcinowskiej, nowemu członkowi zarządu – poinformowała spółka.

Grupa Delko jest jednym z największych dystrybutorów chemii gospodarczej, kosmetyków i artykułów spożywczych w Polsce w kanale detalicznym. Sprzedaje w kanale hurtowym (ponad 70 proc.), detalicznym (30 proc.). Prowadzi sklepy i supermarkety spożywcze oraz franczyzową sieć sklepów przemysłowo-drogeryjnych Blue Stop. Delko SA działa na rynku polskim od 1995 r. Spółkę założyło kilkunastu polskich przedsiębiorców w celu konsolidacji rynku.  Od 2001 r. Delko SA przejęło ponad 20 spółek z branży hurtowej jak i detalicznej. Od 2009 r. spółka jest notowana na GPW w Warszawie.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2024 14:03