StoryEditor
Producenci
31.08.2020 00:00

Fryzjerzy Davines sadzą drzewa  

Fryzjerzy Davines po raz kolejny zasadzą drzewa w Borach Tucholskich. Społeczność skupiona wokół włoskiej marki mobilizuje swoje siły w związku z 5. edycją akcji Dzień Zrównoważonego Piękna. Davines zachęca do udziału w inicjatywie każdego, kto chce sprawić, by Polska była jeszcze bardziej zielona.

27 września fryzjerzy zaprzyjaźnieni z Davines, producentem kosmetyków do  włosów, ponownie odwiedzą Bory Tucholskie, gdzie 3 lata temu nawałnica zniszczyła drzewostan na przestrzeni większej niż powierzchnia Warszawy. Wiatr zrujnował siedlisko zwierząt, także chronionych. Tym razem społeczność Davines wzbogaci sadzonkami tereny Nadleśnictwa Woziwoda. Proekologiczna inicjatywa marki i jej partnerów biznesowych na stale zagościła w kalendarzu firmy – to jeden z elementów idei zrównoważonego rozwoju firmy, która dba o to, by podczas produkcji kosmetyków mieć jak najmniejszy wpływ na naturę, wspiera ochronę bioróżnorodności życia na Ziemi, korzysta z odnawialnych źródeł energii, uczestniczy w projekcie Zero Impact LifeGate. Zgodnie z nim emisja CO2 generowana podczas produkcji opakowań produktów jest rekompensowana poprzez działalność polegającą na sadzeniu i ochronie istniejących lasów w różnych częściach świata.

Nasz projekt zalesiania Polski jest najlepszym dowodem na to, że małe działania mają ogromny wpływ. W ciągu poprzednich edycji Dnia Zrównoważonego Piękna zasadziliśmy ponad 8 300 drzew, które wyprodukowały łącznie 6 000 000 kg tlenu. Te imponujące liczby motywują nas do czynienia jeszcze więcej dobra dla Ziemi – komentuje Tomasz Gałka, prezes Sustainable Beauty, dystrybutora marki Davines w Polsce. Do uczestnictwa w Dniu Zrównoważonego Piękna producent zaprasza każdą osobę, której przyszłość planety nie jest obojętna. Finał akcji zostanie poprzedzony kampanią promocyjną przeprowadzoną w salonach fryzjerskich współpracujących z marką.  

Dzień Zrównoważonego Piękna jest autorską inicjatywą włoskiej firmy Davines. Na świecie odbywa się ona pod nazwą Sustainable Beauty Day i jest organizowana we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Norwegii, Szwecji, Kanadzie i USA. Fundusze zgromadzone w ramach akcji zostały już przeznaczone na zasadzenie drzew w Mozambiku, Brazylii, Indonezji, Włoszech czy na Madagaskarze. Davines od lat angażuje się w ponowne zalesianie zubożałych terenów – przeprowadza również projekt „EtioTrees”, sadząc drzewa w Etiopii dla zachowania zielonego dziedzictwa. Sustainable Beauty, dystrybutor marki w Polsce, od 2016 roku realizuje kampanię Dzień Zrównoważonego Piękna. W poprzednich edycjach udział wzięło ponad 400 przedstawicieli salonów fryzjerskich, którzy wzbogacili polski ekosystem o gatunki drzew rodzimych i zagrożonych wyginięciem. Do tej pory fryzjerzy odwiedzili tereny na Śląsku, Mazowszu i Pomorzu. Partnerem akcji jest Klub Gaja zajmujący się ochroną środowiska naturalnego, organizator Święta Drzewa. Wszyscy chcący dodatkowo wesprzeć inicjatywę mogą przekazać fundusze na poczet Klubu, który zgromadzone środki przeznaczy na rozwój programu ekologicznego.

Davines to włoski producent profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Założona w Parmie w 1983 roku firma obecnie ma swoje oddziały w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu oraz Deventer, a jej kosmetyki są dostępne w 85 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 09:22