StoryEditor
E-commerce
29.07.2020 00:00

Platformy e-commerce: Allegro dominuje, straciła Doz.pl

W kategorii e-commerce w Polsce króluje Allegro, które notuje ponad dwa razy więcej odsłon niż kolejne dziewięć witryn łącznie. W czerwcu znaczące spadki zanotowały apteka internetowa Doz.pl i Empik.com – czytamy na portalu Wirtualnemedia.pl.

Allegro zwyciężyło we wszystkich statystykach. Przeglądarkową wersją platformy w czerwcu br. odwiedziło 17,58 mln internautów co oznacza 64,6 proc. zasięgu, wykonując 1,42 mld odsłon, każdy średnio 80,6 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Największą przewagę nad konkurentami ma pod względem odsłon. Pozostałe dziewięć czołowych witryn e-commerce miało łącznie 641,42 mln zł, na Aliexpress.com przeciętna liczba odsłon na użytkownika wyniosła 20,4, a na Empik.com - 18,1. W czerwcu br. aplikacja Allegro miała 4,72 mln użytkowników, podczas gdy aplikacja OLX.pl - 4,04 mln. Empik.com miał 4,4 mln użytkowników i 79,49 mln odsłon, w e-sklepie odzieżowych Zalando.pl 3,55 mln internautów wykonało 38,92 mln odsłon, a apteka internetowa Doz.pl zanotowała 3,48 mln odwiedzających i 25,98 mln odsłon. 

W zeszłym miesiącu dziesięć najpopularniejszych serwisów e-commerce zanotowało łącznie 69,04 mln użytkowników (oczywiście bez uwzględnienia współodwiedzalności) i 2,06 mld odsłon. W porównaniu z czerwcem ub.r. liczba odwiedzających zwiększyła się o 8,25 mln (13,6 proc.), a liczba odsłon o 362,47 mln (21,4 proc.).

Allegro zdobyło 960,6 tys. użytkowników (5,8 proc.) i 334,06 mln odsłon (30,8 proc.) Za to Doz.pl stracił 588,3 tys. odwiedzających (14,5 proc.) i 16,85 mln odsłon (39,3 proc.). Witryna zyskała ogromną odwiedzalność w marcu i kwietniu, kiedy z powodu epidemii koronawirusa obowiązywały ścisłe ograniczenia handlu stacjonarnego, a z drugiej ogromnie wzrosło zapotrzebowanie na środki ochrony, w tym płyny do dezynfekcji, maseczki i rękawiczki. 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 19:44