
Autorzy raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” zadali pytanie, jakie produkty kupujemy w zagranicznych sklepach internetowych.
Respondenci wskazali, że podobnie jak w przypadku polskich e-sklepów, poza odzieżą i akcesoriami, najczęściej zamawiane są kosmetyki i perfumy oraz książki i filmy. Inaczej wyglądał ten ranking jeszcze rok temu. W 2017 roku najpopularniejszymi produktami kupowanymi w zagranicznych e-sklepach były odzież, gry komputerowe i obuwie (odpowiednio 38 proc., 28 proc. oraz 23 proc.).
Dziennik „Rzeczpospolita” podaje z kolei, że według ekspertów w najbliższym czasie udział dużych platform w rynku e-commerce wzrośnie nawet do 60 proc. W tym czasie mniejsze sklepy internetowe zwiększą swój udział zaledwie o 1 pkt proc.
Można to już zaobserwować w Polsce. Platformy sprzedażowe zyskują coraz większą popularność. Przykładowo, na liście najbardziej rozpoznawalnych e-sklepów Polacy wymieniają Allegro (72 proc.), OLX (33 proc.) i Ceneo (12 proc.).