StoryEditor

Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Żegnamy nasze dotychczasowe DNA, czyli koncept w którym łączyliśmy drogerię z apteką [FBK 2023]

Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland w rozmowie z Katarzyną Bochner, redaktorką naczelną portalu wiadomoscikosmetyczne.pl podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023.  / Shootit Photography
Rozwój Super-Pharm w dotychczasowej formule uniemożliwiła zmiana prawa farmaceutycznego. Dlatego firma postanowiła przeformatować swój biznes. Pożegnała swoje DNA, czyli koncept w którym łączyła drogerię z apteką. O nowej formule sklepów Skin on Beauty by Super-Pharm opowiedziała Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland podczas Forum Branży Kosmetyczej 2023.

Super-Pharm przyspiesza. Zmienia format sklepów, rozszerza asortyment, wprowadza marketplace. 

– Rok temu zaczęliśmy się zastanawiać kim jesteśmy i co jeszcze możemy osiągnąć. Rozwój w dotychczasowej formule uniemożliwiła nam zmiana prawa farmaceutycznego, a my chcieliśmy podwoić nasze wyniki. Dlatego postanowiliśmy przeformatować nasz biznes. Musieliśmy inaczej zaistnieć dla naszych klientów. Stąd pomysł, by przestać być zwykłym detalistą, a stać się ekspertem branży Health & Beauty, zaspokajać potrzeby konsumentów, ale nie tylko w zakresie samych produktów – mówiła Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland w czasie wywiadu podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023. 

Zmieniać się będą same sklepy. W Super Pharm w Galerii Mokotów już pojawił się shop in shop, w którym można skanować twarz i na tej podstawie opracowywana jest recepta na piękno – pielęgnacja i suplementacja. To jednak tylko początek zmian.

– Żegnamy nasze dotychczasowe DNA – czyli koncept w którym łączyliśmy drogerię z apteką – i otwieramy koncept drogeryjno-perfumeryjny premium. Mniej produktów masowych, a więcej premium i dermokosmetyków – wyjaśniła Monika Kolaszyńska.

Sklepy nazywać się będą Skin on Beauty by Super-Pharm. Pojawi się w nich salon fryzjerski oraz niespotykanie bogata oferta profesjonalnych produktów do włosów. Pierwsze dwa sklepy zostaną otwarte w listopadzie w Warszawie. Poszukiwane są kolejne lokalizacje.

– Wchodzimy też w segment produktów luksusowych. Wszystko razem będzie unikatowym konceptem na rynku europejskim – dodała prezes Super-Pharm.

Super-Pharm zmienia się także w e-commerce.  

 – Na wiosnę nasz e-sklep ruszy z produktami od partnerów hadlowych. Cemy dostarczać klientowi wszysko z branży health & beauty. Marketplace to prosty sposób, aby to zapewnić – wyjaśniła Monika Kolaszyńska.  

Czytaj też: Super-Pharm uruchamia marketplace. Jak rozpocząć współpracę w ramach Super-Pharm Partner?

 

Sprzedaż Super-Pharm rośnie w sklepach stacjonarnych i w e-commerce, zarwno wartościowo, jak i ilościowo.

 – Dlatego patrzę optymistycznie na kolejny rok i prognozuję 4-5 proc. wzrostu w zależności od inflacji – podsumowła prezes Super-Pharm.   

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. Forum organizowane jest przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, wchodzącą w skład Wydawnictwo Gospodarczego, wydawcy biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 paździenika 2024 w warszawskim hotelu Arche Krakowska.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Forum Branży Kosmetycznej 2025: Czas Piękna, Czas zmian
Forum Branży Kosmetycznej 2025: Czas Piękna, Czas zmianwiadomoscikosmetyczne.pl

Już 16 października 2025 roku w Warszawie odbędzie się Forum Branży Kosmetycznej 2025 – jedno z najważniejszych i najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w kalendarzu polskiego sektora beauty. Tegoroczna edycja, organizowana pod hasłem „Czas piękna, czas zmian”, zgromadzi liderów rynku, przedstawicieli największych sieci handlowych, producentów, dystrybutorów, start-upów oraz ekspertów od marketingu, logistyki i legislacji. W obliczu dynamicznych zmian regulacyjnych, presji konsumenckiej i rosnącej roli zrównoważonego rozwoju, uczestnicy spotkania spróbują wspólnie odpowiedzieć na kluczowe pytanie: jak zbudować konkurencyjną, wiarygodną i odporną na kryzysy markę kosmetyczną przyszłości?

W agendzie wydarzenia zaplanowano szereg wystąpień i debat eksperckich, które będą dotyczyć m.in. wpływu unijnych dyrektyw na działalność polskich firm, rosnącego znaczenia ekologii jako siły napędowej innowacji oraz ryzyka związanego z greenwashingiem. Uwagę poświęcono transformacji rynku w kierunku „zielonego ładu” – w tym praktycznemu wdrażaniu strategii ESG, zarządzaniu opakowaniami refillowalnymi oraz nowym technologiom wspierającym transparentność. Uczestnicy zapoznają się także z aktualnymi danymi dotyczącymi kondycji sektora kosmetycznego w Polsce, tempem wzrostu produkcji, dynamiką eksportu oraz kierunkami ekspansji – w szczególności na rynki Bliskiego Wschodu i Azji.

Duży nacisk położono na zmieniające się zachowania konsumentów. W ramach ścieżki dyskusji eksperci i praktycy rynku omówią, jak dialog z coraz bardziej świadomymi klientami wpływa na strategię marek, jak zmieniają się potrzeby poszczególnych grup wiekowych oraz w jaki sposób zbudować lojalność w dobie przeglądarek cenowych i jednorazowych zakupów. Pojawią się także analizy zjawisk takich jak wojna pokoleniowa między zetkami a silversami, rosnące znaczenie social sellingu, a także wpływ influencer marketingu i sztucznej inteligencji na sprzedaż oraz komunikację marek kosmetycznych.

W programie nie zabraknie również rozmów o najbardziej dynamicznych kategoriach produktowych. Szczegółowe analizy dotyczyć będą m.in. kosmetyków do włosów, makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała, dermokosmetyków, kosmetyków dla mężczyzn i dzieci, a także trendu holistycznego podejścia do piękna. Eksperci przyjrzą się również eksplozji popularności suplementów diety, fenomenowi „Ozempic bez Ozempicu”, rynkowi sexual wellness oraz nieustannie rosnącemu segmentowi perfum luksusowych, niszowych i inspirowanych zapachami arabskimi.

Forum będzie też okazją do dyskusji na temat przyszłości handlu i dystrybucji – zarówno w kontekście e-commerce i mediów detalicznych, jak i synergii kanałów sprzedaży. Poruszone zostaną kwestie logistyki, strategii „ASAP delivery” oraz wpływu czasu dostawy na konwersję zakupową. W panelach wystąpią przedstawiciele sieci detalicznych, hurtowników, platform sprzedażowych i firm technologicznych wspierających cyfryzację sektora.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
29.10.2024 12:35
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży Kosmetycznej
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży KosmetycznejMateriał Partnera

Z danych Ministerstwa Zdrowia wynika, że na alergię cierpi około 12 mln Polaków, czyli niemal 30% naszego społeczeństwa. Rosnąca skala alergii skórnej stanowi duże wyzwanie w kontekście nowoczesnej wielowymiarowej pielęgnacji ciała, co też było jednym z tematów tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 24. Października w Warszawie.

Hiperinflacja Hipoalerii. Jak sobie z nią poradzić dziś i w przyszłości? – to tytuł prezentacji, którą z ramienia Europe Distribution Group poprowadził Paweł Pietruszka-Dyrektor Zarządzający EDG oraz Lara Gessler- ambasadorka marki Jelp, która od ubiegłego roku zagościła w rodzinie marek EDG.

Alergie – rosnący problem Polaków

Podczas prezentacji padły odpowiedzi na pytania jak tworzyć produkty do pielęgnacji ciała osób z wrażliwą i alergiczną skórą, a także gdzie tak naprawdę zaczyna się i kończy pielęgnacja naszej skóry? Jak rosnąca skala alergii wpływa na wybory konsumentów, wiedząc, że aż 56% kobiet deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym znajduje się osoba z alergią skórną, a niemal 40% objawów alergii obejmuje dolegliwości skórne, takie jak wysypki i suchość skóry (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023; badanie Biostat, 2022).

Przepis na idealny produkt to kompozycja czterech głównych składników.

„Recepta na sukces produktów pielęgnacyjnych dla osób cierpiących na alergie jest podobna do receptury idealnego dania w restauracji. Kluczowe składniki to: wysoka jakość surowców, odpowiednie narzędzia i wyposażenie, właściwe proporcje oraz doświadczenie specjalistów. Te elementy, które zapewniają doskonałość w gastronomii, są równie istotne w tworzeniu produktów kosmetycznych, takich jak nasza linia dermo kosmetyków Jelp Baby 0+” powiedział Paweł Pietruszka Pietruszka Dyrektor Zarządzający EDG.

image
Materiał Partnera

Gdzie zaczyna się i kończy pielęgnacja wrażliwej skóry?

To pytanie niezwykle aktualne i obszerne. Podczas codziennej pielęgnacji, często zapominamy o tym, że nasze ciało praktycznie cały dzień ma kontakt z ubraniami, które wypraliśmy w jakimś środku do prania. Detergent poprzez tkaninę oddziaływuje na naszą skórę, często podrażniając ją. Świadomość wielowymiarowej pielęgnacji która uwzględnia już nie tylko kąpiel i sam rytuał pielęgnacyjny, ale też rozpoczyna się - lub kończy jak to woli – na praniu naszych ubrań w środkach które oprócz skuteczności zapewniają ochronę naszej skórze będzie mocnym wyznacznikiem zachodzących w społeczeństwie zmian związanych z rosnącą skalą alergii.

Konsumenci będą szukać przede wszystkim symbiozy skuteczności i delikatności w produktach do pielęgnacji skóry ale też i ubrań i o tym powinniśmy pamiętać podczas procesów zakupowych i budowania oferty w danej kategorii.

Zmieniające się nawyki zakupowe matek

Według badań, większość młodych matek stosunkowo szybko rezygnuje z detergentów dedykowanych niemowlętom i małym dzieciom na rzecz produktów o większej sile dopierania plam, które mogą być używane przez całą rodzinę. Najczęściej zmiana ta następuje między drugim, a trzecim rokiem życia dziecka, co ma związek z wygodą i potrzebą skuteczniejszego prania (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023).

Problemy związane z alergiami stają się coraz ważniejsze w obszarze kosmetyków i produktów do prania i płukania, a potrzeba tworzenia bezpiecznych, przemyślanych formuł będzie wciąż rosnąć.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 10:58