StoryEditor

Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Żegnamy nasze dotychczasowe DNA, czyli koncept w którym łączyliśmy drogerię z apteką [FBK 2023]

Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland w rozmowie z Katarzyną Bochner, redaktorką naczelną portalu wiadomoscikosmetyczne.pl podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023.  / Shootit Photography
Rozwój Super-Pharm w dotychczasowej formule uniemożliwiła zmiana prawa farmaceutycznego. Dlatego firma postanowiła przeformatować swój biznes. Pożegnała swoje DNA, czyli koncept w którym łączyła drogerię z apteką. O nowej formule sklepów Skin on Beauty by Super-Pharm opowiedziała Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland podczas Forum Branży Kosmetyczej 2023.

Super-Pharm przyspiesza. Zmienia format sklepów, rozszerza asortyment, wprowadza marketplace. 

– Rok temu zaczęliśmy się zastanawiać kim jesteśmy i co jeszcze możemy osiągnąć. Rozwój w dotychczasowej formule uniemożliwiła nam zmiana prawa farmaceutycznego, a my chcieliśmy podwoić nasze wyniki. Dlatego postanowiliśmy przeformatować nasz biznes. Musieliśmy inaczej zaistnieć dla naszych klientów. Stąd pomysł, by przestać być zwykłym detalistą, a stać się ekspertem branży Health & Beauty, zaspokajać potrzeby konsumentów, ale nie tylko w zakresie samych produktów – mówiła Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland w czasie wywiadu podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023. 

Zmieniać się będą same sklepy. W Super Pharm w Galerii Mokotów już pojawił się shop in shop, w którym można skanować twarz i na tej podstawie opracowywana jest recepta na piękno – pielęgnacja i suplementacja. To jednak tylko początek zmian.

– Żegnamy nasze dotychczasowe DNA – czyli koncept w którym łączyliśmy drogerię z apteką – i otwieramy koncept drogeryjno-perfumeryjny premium. Mniej produktów masowych, a więcej premium i dermokosmetyków – wyjaśniła Monika Kolaszyńska.

Sklepy nazywać się będą Skin on Beauty by Super-Pharm. Pojawi się w nich salon fryzjerski oraz niespotykanie bogata oferta profesjonalnych produktów do włosów. Pierwsze dwa sklepy zostaną otwarte w listopadzie w Warszawie. Poszukiwane są kolejne lokalizacje.

– Wchodzimy też w segment produktów luksusowych. Wszystko razem będzie unikatowym konceptem na rynku europejskim – dodała prezes Super-Pharm.

Super-Pharm zmienia się także w e-commerce.  

 – Na wiosnę nasz e-sklep ruszy z produktami od partnerów hadlowych. Cemy dostarczać klientowi wszysko z branży health & beauty. Marketplace to prosty sposób, aby to zapewnić – wyjaśniła Monika Kolaszyńska.  

Czytaj też: Super-Pharm uruchamia marketplace. Jak rozpocząć współpracę w ramach Super-Pharm Partner?

 

Sprzedaż Super-Pharm rośnie w sklepach stacjonarnych i w e-commerce, zarwno wartościowo, jak i ilościowo.

 – Dlatego patrzę optymistycznie na kolejny rok i prognozuję 4-5 proc. wzrostu w zależności od inflacji – podsumowła prezes Super-Pharm.   

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. Forum organizowane jest przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, wchodzącą w skład Wydawnictwo Gospodarczego, wydawcy biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 paździenika 2024 w warszawskim hotelu Arche Krakowska.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Linia Humitopic kosmetyki do pielęgnacji ciała dla całej rodziny nagrodzone Perłą Rynku Kosmetycznego 2024
Linia Humitopic kosmetyki do pielęgnacji ciała dla całej rodzinyMateriał Partnera

Humitopic to jedyna w Polsce marka, produkująca dermokosmetyki, zawierające kwasy huminowe i fulwowe pozyskiwane z węgla brunatnego.

Niezwykłe właściwości kwasów humusowych w formule H4topic-complex® wsparte są składnikami z pozostałych grup funkcyjnych, zapewniając wielokierunkowe działanie oraz niezwykle łagodną dla płaszcza hydrolipidowego pielęgnację skóry. Humitopic wspiera barierę naskórkową w regeneracji a także zapobiega wysuszaniu. Kosmetyki zawierają do 97% składników naturalnego pochodzenia i zapewniają pielęgnację zarówno dorosłym jak i dzieciom od 1. dnia życia. Stworzone zostały z myślą o skórze suchej, wrażliwej, z AZS i łuszczycą. Humitopic rewolucjonizuje podejście do pielęgnacji skóry problematycznej.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
29.10.2024 12:35
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży Kosmetycznej
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży KosmetycznejMateriał Partnera

Z danych Ministerstwa Zdrowia wynika, że na alergię cierpi około 12 mln Polaków, czyli niemal 30% naszego społeczeństwa. Rosnąca skala alergii skórnej stanowi duże wyzwanie w kontekście nowoczesnej wielowymiarowej pielęgnacji ciała, co też było jednym z tematów tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 24. Października w Warszawie.

Hiperinflacja Hipoalerii. Jak sobie z nią poradzić dziś i w przyszłości? – to tytuł prezentacji, którą z ramienia Europe Distribution Group poprowadził Paweł Pietruszka-Dyrektor Zarządzający EDG oraz Lara Gessler- ambasadorka marki Jelp, która od ubiegłego roku zagościła w rodzinie marek EDG.

Alergie – rosnący problem Polaków

Podczas prezentacji padły odpowiedzi na pytania jak tworzyć produkty do pielęgnacji ciała osób z wrażliwą i alergiczną skórą, a także gdzie tak naprawdę zaczyna się i kończy pielęgnacja naszej skóry? Jak rosnąca skala alergii wpływa na wybory konsumentów, wiedząc, że aż 56% kobiet deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym znajduje się osoba z alergią skórną, a niemal 40% objawów alergii obejmuje dolegliwości skórne, takie jak wysypki i suchość skóry (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023; badanie Biostat, 2022).

Przepis na idealny produkt to kompozycja czterech głównych składników.

„Recepta na sukces produktów pielęgnacyjnych dla osób cierpiących na alergie jest podobna do receptury idealnego dania w restauracji. Kluczowe składniki to: wysoka jakość surowców, odpowiednie narzędzia i wyposażenie, właściwe proporcje oraz doświadczenie specjalistów. Te elementy, które zapewniają doskonałość w gastronomii, są równie istotne w tworzeniu produktów kosmetycznych, takich jak nasza linia dermo kosmetyków Jelp Baby 0+” powiedział Paweł Pietruszka Pietruszka Dyrektor Zarządzający EDG.

image
Materiał Partnera

Gdzie zaczyna się i kończy pielęgnacja wrażliwej skóry?

To pytanie niezwykle aktualne i obszerne. Podczas codziennej pielęgnacji, często zapominamy o tym, że nasze ciało praktycznie cały dzień ma kontakt z ubraniami, które wypraliśmy w jakimś środku do prania. Detergent poprzez tkaninę oddziaływuje na naszą skórę, często podrażniając ją. Świadomość wielowymiarowej pielęgnacji która uwzględnia już nie tylko kąpiel i sam rytuał pielęgnacyjny, ale też rozpoczyna się - lub kończy jak to woli – na praniu naszych ubrań w środkach które oprócz skuteczności zapewniają ochronę naszej skórze będzie mocnym wyznacznikiem zachodzących w społeczeństwie zmian związanych z rosnącą skalą alergii.

Konsumenci będą szukać przede wszystkim symbiozy skuteczności i delikatności w produktach do pielęgnacji skóry ale też i ubrań i o tym powinniśmy pamiętać podczas procesów zakupowych i budowania oferty w danej kategorii.

Zmieniające się nawyki zakupowe matek

Według badań, większość młodych matek stosunkowo szybko rezygnuje z detergentów dedykowanych niemowlętom i małym dzieciom na rzecz produktów o większej sile dopierania plam, które mogą być używane przez całą rodzinę. Najczęściej zmiana ta następuje między drugim, a trzecim rokiem życia dziecka, co ma związek z wygodą i potrzebą skuteczniejszego prania (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023).

Problemy związane z alergiami stają się coraz ważniejsze w obszarze kosmetyków i produktów do prania i płukania, a potrzeba tworzenia bezpiecznych, przemyślanych formuł będzie wciąż rosnąć.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2024 22:41