StoryEditor

Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Żegnamy nasze dotychczasowe DNA, czyli koncept w którym łączyliśmy drogerię z apteką [FBK 2023]

Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland w rozmowie z Katarzyną Bochner, redaktorką naczelną portalu wiadomoscikosmetyczne.pl podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023.  / Shootit Photography
Rozwój Super-Pharm w dotychczasowej formule uniemożliwiła zmiana prawa farmaceutycznego. Dlatego firma postanowiła przeformatować swój biznes. Pożegnała swoje DNA, czyli koncept w którym łączyła drogerię z apteką. O nowej formule sklepów Skin on Beauty by Super-Pharm opowiedziała Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland podczas Forum Branży Kosmetyczej 2023.

Super-Pharm przyspiesza. Zmienia format sklepów, rozszerza asortyment, wprowadza marketplace. 

– Rok temu zaczęliśmy się zastanawiać kim jesteśmy i co jeszcze możemy osiągnąć. Rozwój w dotychczasowej formule uniemożliwiła nam zmiana prawa farmaceutycznego, a my chcieliśmy podwoić nasze wyniki. Dlatego postanowiliśmy przeformatować nasz biznes. Musieliśmy inaczej zaistnieć dla naszych klientów. Stąd pomysł, by przestać być zwykłym detalistą, a stać się ekspertem branży Health & Beauty, zaspokajać potrzeby konsumentów, ale nie tylko w zakresie samych produktów – mówiła Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland w czasie wywiadu podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023. 

Zmieniać się będą same sklepy. W Super Pharm w Galerii Mokotów już pojawił się shop in shop, w którym można skanować twarz i na tej podstawie opracowywana jest recepta na piękno – pielęgnacja i suplementacja. To jednak tylko początek zmian.

– Żegnamy nasze dotychczasowe DNA – czyli koncept w którym łączyliśmy drogerię z apteką – i otwieramy koncept drogeryjno-perfumeryjny premium. Mniej produktów masowych, a więcej premium i dermokosmetyków – wyjaśniła Monika Kolaszyńska.

Sklepy nazywać się będą Skin on Beauty by Super-Pharm. Pojawi się w nich salon fryzjerski oraz niespotykanie bogata oferta profesjonalnych produktów do włosów. Pierwsze dwa sklepy zostaną otwarte w listopadzie w Warszawie. Poszukiwane są kolejne lokalizacje.

– Wchodzimy też w segment produktów luksusowych. Wszystko razem będzie unikatowym konceptem na rynku europejskim – dodała prezes Super-Pharm.

Super-Pharm zmienia się także w e-commerce.  

 – Na wiosnę nasz e-sklep ruszy z produktami od partnerów hadlowych. Cemy dostarczać klientowi wszysko z branży health & beauty. Marketplace to prosty sposób, aby to zapewnić – wyjaśniła Monika Kolaszyńska.  

Czytaj też: Super-Pharm uruchamia marketplace. Jak rozpocząć współpracę w ramach Super-Pharm Partner?

 

Sprzedaż Super-Pharm rośnie w sklepach stacjonarnych i w e-commerce, zarwno wartościowo, jak i ilościowo.

 – Dlatego patrzę optymistycznie na kolejny rok i prognozuję 4-5 proc. wzrostu w zależności od inflacji – podsumowła prezes Super-Pharm.   

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. Forum organizowane jest przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, wchodzącą w skład Wydawnictwo Gospodarczego, wydawcy biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 paździenika 2024 w warszawskim hotelu Arche Krakowska.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marta Marschall, PuderiKrem.pl: E-commerce nie dysponuje konsultantką, pierwsze wrażenie musi wywołać sam produkt [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

Jak pomóc sobie w sprzedaży, kiedy nie mamy możliwości postawienia przy półce konsultantki... bo półka nie istnieje? Na to pytanie muszą sobie odpowiedzieć osoby zarządzające platformami i sklepami typu e-commerce; odpowiedź taką daje między innymi Marta Marschall z drogerii PuderiKrem.pl.

Marta Marschall to dyrektorka zespołu e-commerce z wieloletnim doświadczeniem w branży kosmetycznej, gdzie zajmowała się zarządzaniem i rozwojem marek. Od pięciu lat odpowiada za budowę i rozwój dynamicznych platform sprzedaży online, łącząc zarządzanie wynikami finansowymi ze strategią marketingową. W codziennej pracy wykorzystuje wiedzę z zakresu SEM, SEO, analityki konwersji oraz kampanii digitalowych. Skupia się na rozwoju kompetencji zespołu i skutecznym skalowaniu sprzedaży w dynamicznym świecie e-commerce.

Branża beauty – zarówno w e-commerce, jak i poza nim – opiera się dziś na innowacyjności, szybkości adaptacji oraz bogatej, atrakcyjnej ofercie skierowanej do konsumenta. Kluczowe znaczenie ma nie tylko sam produkt, ale także sposób jego prezentacji. Dziś nie wystarczy już estetyczny packshot i poprawny opis – sprzedaż w sieci wymaga budowania emocji i doświadczeń, które konsumenci mogą powiązać z marką i jej produktami.

- podkreśliła Marta Marschall.

Co więcej może zrobić sklep, by zaspokoić brak wynikający z próżni pozostawionej po obsłudze sklepowej?

E-commerce nie dysponuje tradycyjną konsultantką w punkcie sprzedaży, dlatego pierwsze wrażenie musi wywołać sam produkt – jego wygląd, narracja i wyjątkowość. Równie istotne są wszystkie elementy związane z wygodą zakupów online: szybkość dostawy, różnorodność form wysyłki i płatności. Współczesny klient, nie tylko z pokolenia Gen Z, oczekuje, że zamówiony produkt dotrze niemal natychmiast po kliknięciu „kup teraz” – pięknie zapakowany, z możliwością śledzenia przesyłki na każdym etapie.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

Czy social media nadal rządzą sprzedażą? Owszem, i Joanna Orzechowska przypomina o tym w trakcie debaty "Konsument wodzony na pokuszenie! Drogeria w dyskoncie, dyskont w drogerii", która odbyła się na Forum Branży Kosmetycznej 2025.

Joanna Orzechowska to specjalistka w obszarze zarządzania kategorią oraz strategii marketingowej i marek, z ponad kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych koncernach, takich jak Unilever i Nestlé. Ma bogate doświadczenie w segmencie kosmetycznym i FMCG, obejmujące zarówno rynki lokalne, jak i regionalne. Obecnie kieruje rozwojem kategorii kosmetycznej oraz strategią marek Unilever Personal Care, w tym Dove, Dove Men+Care, Axe i Rexona. Zainteresowana trendami, innowacjami i technologiami kształtującymi przyszłość biznesu. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierunek Finanse Przedsiębiorstw.

Podczas debaty "Konsument wodzony na pokuszenie! Drogeria w dyskoncie, dyskont w drogerii" Pani Orzechowska wygłosiła następującą opinię:

Jedna dobra rolka na TikToku czy Instagramie potrafi dziś diametralnie zwiększyć sprzedaż i dosłownie „wyczyścić półki” w sklepach. Dlatego – patrząc z perspektywy branży – warto zastanowić się, jakie wnioski z tego płyną i w jakim kierunku powinniśmy zmierzać jako producenci, detaliści i partnerzy biznesowi. 

Po chwili dodała:

Kluczowa jest współpraca w ramach całego ekosystemu FMCG – między producentem, retailerem i dostawcami – oraz budowanie strategicznych partnerstw, które pozwalają wspólnie tworzyć ofertę, produkty i trendy odpowiadające na to, co dzieje się w mediach społecznościowych. To właśnie w tę synergię, w umiejętność śledzenia i przekładania trendów z TikToka czy Instagrama na realne działania rynkowe, powinniśmy dziś inwestować.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. listopad 2025 01:36