StoryEditor
Makijaż
31.03.2017 00:00

Bazowa pielęgnacja

Baza pod makijaż to produkt często stosowany przez wizażystów, ale wciąż niezbyt popularny wśród konsumentek. Wiele z nich docenia ich właściwości wygładzające, ale obawia się, że mogą mieć zły wpływ na kondycję skóry. Tymczasem kosmetolodzy zapewniają, że nowoczesne bazy są nie tylko całkowicie bezpieczne dla cery, ale dzięki składnikom pielęgnacyjnym mają na nią bardzo pozytywny wpływ. 

Nie tylko wygładzanie
Podstawową funkcja bazy pod makijaż, tą dla której ten produkt został wymyślony, jest wygładzenie cery. Podkład czy puder lepiej się nakładają i trzymają twarzy jeśli wcześniej pokryjemy ją bazą   – wygładzi nierówności, wypryski, przesuszone partie czy zmarszczki. Jednak w dzisiejszych bazach, oprócz wygładzającego silikonu, znajdziemy takie składniki, jak kolagen, peptydy, witaminę C czy wyciągi roślinne. Dzięki nim nawilżają, regulują wydzielanie sebum, wzmacniają naczynia krwionośne i przeciwdziałają ich pękaniu, zmniejszają rozszerzone pory, a nawet mogą działać przeciwstarzeniowo. Można wręcz powiedzieć, że bazy przejęły pielęgnacyjne działanie kremów. 
 

Jaka baza?
Kluczem do sukcesu jest jednak dobór odpowiedniego produktu do potrzeb cery. W przypadku tej tłustej, z widocznymi rozszerzonymi porami, warto sięgnąć po bazę matującą. Jeśli skóra ma tendencję do czerwienienia się, a naczynka skłonność do pękania, dobrym wyborem będzie baza redukująca zaczerwienienia. Jeśli problemem są drobne zmarszczki i niewystarczająco napięta skóra, to polecić należy bazę wygładzającą. Do cery wrażliwej przeznaczone są natomiast bazy łagodzące podrażnienia. Czasem warto namówić konsumentkę na zakup dwóch produktów, ponieważ jeśli skóra ma tendencję do błyszczenia w strefie T, trzeba użyć w tym obszarze bazy matującej, a na policzki zastosować rozświetlającą. A jeśli cera jest normalna to baza o właściwościach nawilżających może zastąpić krem i być stosowana samodzielnie. 

Dla wrażliwców
Bazy tworzą też barierę ochronną przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi, takimi jak niskie temperatury, wiatr, suche powietrze, zanieczyszczenia czy promieniowanie UV. Okazuje się to szczególne cenne przy skórze wrażliwej. Tym bardziej, że baza pod makijaż tworzy też uszczelniającą warstwę, która chroni skórę przed substancjami potencjalnie drażniącymi zawartymi w kosmetykach kolorowych. Można ją więc polecać tym osobom, których skóra często źle reaguje na produkty do makijażu, by nie musiały ograniczać się do produktów hypoalergicznych. 

Pielęgnacyjne działanie baz pod makijaż (zależy od zastosowanych składników):
•    nawilżają
•    regulują wydzielanie sebum
•    wzmacniają naczynia krwionośne i przeciwdziałają ich pękaniu 
•    zmniejszają rozszerzone pory 
•    niwelują oznaki starzenia 
•    łagodzą podrażnienia
•    zabezpieczają skórę przed działaniem warunków atmosferycznych  
•    zabezpieczają przed substancjami alergizującymi w kosmetykach 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 07:03