StoryEditor
Makijaż
31.03.2017 00:00

Bazowa pielęgnacja

Baza pod makijaż to produkt często stosowany przez wizażystów, ale wciąż niezbyt popularny wśród konsumentek. Wiele z nich docenia ich właściwości wygładzające, ale obawia się, że mogą mieć zły wpływ na kondycję skóry. Tymczasem kosmetolodzy zapewniają, że nowoczesne bazy są nie tylko całkowicie bezpieczne dla cery, ale dzięki składnikom pielęgnacyjnym mają na nią bardzo pozytywny wpływ. 

Nie tylko wygładzanie
Podstawową funkcja bazy pod makijaż, tą dla której ten produkt został wymyślony, jest wygładzenie cery. Podkład czy puder lepiej się nakładają i trzymają twarzy jeśli wcześniej pokryjemy ją bazą   – wygładzi nierówności, wypryski, przesuszone partie czy zmarszczki. Jednak w dzisiejszych bazach, oprócz wygładzającego silikonu, znajdziemy takie składniki, jak kolagen, peptydy, witaminę C czy wyciągi roślinne. Dzięki nim nawilżają, regulują wydzielanie sebum, wzmacniają naczynia krwionośne i przeciwdziałają ich pękaniu, zmniejszają rozszerzone pory, a nawet mogą działać przeciwstarzeniowo. Można wręcz powiedzieć, że bazy przejęły pielęgnacyjne działanie kremów. 
 

Jaka baza?
Kluczem do sukcesu jest jednak dobór odpowiedniego produktu do potrzeb cery. W przypadku tej tłustej, z widocznymi rozszerzonymi porami, warto sięgnąć po bazę matującą. Jeśli skóra ma tendencję do czerwienienia się, a naczynka skłonność do pękania, dobrym wyborem będzie baza redukująca zaczerwienienia. Jeśli problemem są drobne zmarszczki i niewystarczająco napięta skóra, to polecić należy bazę wygładzającą. Do cery wrażliwej przeznaczone są natomiast bazy łagodzące podrażnienia. Czasem warto namówić konsumentkę na zakup dwóch produktów, ponieważ jeśli skóra ma tendencję do błyszczenia w strefie T, trzeba użyć w tym obszarze bazy matującej, a na policzki zastosować rozświetlającą. A jeśli cera jest normalna to baza o właściwościach nawilżających może zastąpić krem i być stosowana samodzielnie. 

Dla wrażliwców
Bazy tworzą też barierę ochronną przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi, takimi jak niskie temperatury, wiatr, suche powietrze, zanieczyszczenia czy promieniowanie UV. Okazuje się to szczególne cenne przy skórze wrażliwej. Tym bardziej, że baza pod makijaż tworzy też uszczelniającą warstwę, która chroni skórę przed substancjami potencjalnie drażniącymi zawartymi w kosmetykach kolorowych. Można ją więc polecać tym osobom, których skóra często źle reaguje na produkty do makijażu, by nie musiały ograniczać się do produktów hypoalergicznych. 

Pielęgnacyjne działanie baz pod makijaż (zależy od zastosowanych składników):
•    nawilżają
•    regulują wydzielanie sebum
•    wzmacniają naczynia krwionośne i przeciwdziałają ich pękaniu 
•    zmniejszają rozszerzone pory 
•    niwelują oznaki starzenia 
•    łagodzą podrażnienia
•    zabezpieczają skórę przed działaniem warunków atmosferycznych  
•    zabezpieczają przed substancjami alergizującymi w kosmetykach 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
03.10.2025 18:44
Marki L’Oréal Paris i Mugler połączyły siły – efektem jest limitowana kolekcja kosmetyków
Makijażysta L’Oréal Paris - Harold James - zainspirował się ikonicznymi kreacjami, noszonymi przez Kendall JennerL‘Oreal mat.pras.

L’Oréal Paris wraz z domem mody Mugler zaprezentowali limitowaną kolekcję, która celebruje kreatywność i ekspresję. Kolekcja redefiniuje makijaż jako narzędzie przemiany – od dziennego do wieczorowego, od naturalnego blasku po odważny glam. Każdy produkt został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwiać warstwowanie, miksowanie i eksperymentowanie, tworząc nieskończone możliwości wyrażenia siebie poprzez kolor, fakturę i formę.

W kolekcji L’Oréal Paris x Mugler znalazło się sześć produktów do makijażu – w tym cienie do powiek, sztyft rozświetlający, maskara, wodoodporny eyeliner, pomadka do ust. Produkty pozwalają tworzyć nieograniczone looki i eksperymentowanie z makijażem. 

Kolekcja podkreśla ideę transformacji i ekspresji przez makijaż – linie, kolory i tekstury nakładane warstwowo nadają wymiar lookom, pozwalając każdemu produktowi stać się narzędziem kreatywności i stylizacji. Filozofia L’Oréal Paris – „Bo jestem tego warta” – harmonijnie łączy się z awangardowym DNA Muglera, którego esencją jest ekspresja, odwaga i ciągła transformacja. Połączenie innowacyjnych formuł L’Oréal Paris z modowym DNA Muglera tworzy globalny manifest kreatywności, siły i piękna, pokazując, że makijaż może być zarówno narzędziem wyrazu osobistego, jak i elementem haute couture.

image

Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV

Dodatkowo kolekcja prezentuje signature look stworzony przez Harolda Jamesa, globalnego makijażystę L’Oréal Paris. W atelier Muglera Harold James zainspirował się czterema ikonicznymi kreacjami noszonymi przez Kendall Jenner i stworzył cztery unikalne makijaże. Każdy look celebruje wizjonerskie projekty Muglera z końca lat 90., reinterpretując je na potrzeby współczesnej skóry, oczu i ust. Te makijaże pokazują, jak moda i uroda mogą współistnieć, dając nieskończone możliwości ekspresji i transformacji. 

Kolekcja dostępna jest w sklepie internetowym Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. październik 2025 22:04