StoryEditor
Makijaż
14.09.2013 00:00

Jesień z pazurem i na chłodno

W propozycjach makijażu na sezon jesienny już nie ma mowy o make-up no make-up. Zgodnie z najnowszymi trendami ma być „z pazurem”, z mocnymi geometrycznymi akcentami, winylowym połyskiem. A kolorystyka wcale nie rozgrzewająca – tak jak i pora roku – raczej chłodna.


– W tym roku jesienny makijaż ma być mocny i wyrazisty, czyli idealny dla wojowniczki – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora Polska. – Stawiamy więc na wyraziste spojrzenie, mocno podkreślone usta i najmodniejszy dodatek w tym sezonie, czyli dżety, które przyklejamy na powieki pojedynczo lub jako deszcz błyskotek. Królować będzie goth rock, ćwieki i winylowy połysk na ustach. Chodzi bowiem o to, by potraktować jesień z prawdziwym „pazurem”.
By uzyskać hipnotyzujące, rockowe spojrzenie Sephora proponuje najmodniejsze kolory tego sezonu, czyli fiolet, srebro, bakłażan, czerń, burgund, kreci i ciemnoszary. Z ich pomocą stworzyć można odważny makijaż w stylu smoky eyes. Nie należy przy tym zapominać o paznokciach, na których w tym sezonie króluje efekt 3D. Doklejamy na nie elementy wyglądające jak ćwieki lub naklejki, dzięki którym uzyskamy efekt pikowania.
Scena muzyczna była też inspiracją dla wizażystek Golden Rose. Postawiły one na lata 90. XX wieku i modny wówczas styl grunge. Dlatego na tegoroczną jesień zaproponowały mocny, drapieżny makijaż, który idealnie sprawdzi się w przypadku przebojowej, pewnej siebie kobiety. Podstawą są intensywne, połyskujące smoky eyes wykonane cieniami i podkreślone smolistą kreską na górnej powiece z pogrubionymi i wydłużonymi rzęsami. Równie mocno zostały podkreślone usta. W tym trendzie dominują ciemne kolory bordo, burgund i śliwka. Przy tak intensywnych elementach makijażu koniecznie trzeba zadbać o perfekcyjne tło, czyli nieskazitelną cerę. Policzki wystarczy lekko musnąć różem.
Na odważny jesienny makijaż namawia też Bobby Brown, wizażystka i założycielka Bobby Brown Cosmetics. – Tegorocznej jesieni modne będzie zestawienie złoto-różowego cienia do powiek, różowego błyszczyka i czarnego lakieru do paznokci – przekonuje. – Można też sprawić sobie superstylową stylizację z połyskującymi złotem powiekami, czarną, „rozmazaną” konturówką i czerwonymi paznokciami.
W propozycjach marki Ingrid Cosmetics (Verona) głównym akcentem makijażu w sezonie jesienno-zimowym znów są zdecydowanie mocniej podkreślone oczy z wyrazistymi kolorami na powiekach.
– Cienie i kreski inspirowane stylem lat 50. w odcieniach błękitu, zieleni, turkusu, purpury czy śliwki to prawdziwe hity tej jesieni – zapowiada Katarzyna Olędzka, kierownik marketingu Verony. – A do tego obowiązkowo gładka, promienna cera, lekko muśnięta słońcem i delikatne usta.
Zabawę kolorami na powiekach proponuje też marka L’Oréal Paris. Zgodnie z jej sugestiami, w jednym makijażu mieszać można rozmaite tonacje i palety cieni. Ważne, aby barwy były nasycone i intensywne, inne na dolnej powiece, inne na ruchomej górnej i jeszcze inne powyżej załamania powieki. Przy tak barwnym makijażu oka szczególnie ważne jednak jest, by reszta twarzy pozostała neutralna, z cerą wyrównaną podkładem oraz perfekcyjnym, ale i dyskretnym rysunkiem brwi. Również usta należy w takim przypadku potraktować raczej neutralnym błyszczykiem.
Modną propozycję w L’Oréal przygotowano również dla wielbicielek klasyki. Są to perfekcyjnie podkreślone oczy i idealnie wymodelowana twarz. Tutaj kluczem do sukcesu jest eyeliner, za pomocą którego można wyciągnąć oko w kształtny migdał. Usta pozostają bez koloru, by nie stanowić konkurencji dla spojrzenia.
Marka Eveline Cosmetics zaproponowała kilka wersji jesiennego looku. Jedną z nich jest oko podkreślone czarną kreską z makijażem smoky eyes i usta zaakcentowane zdecydowanym kolorem. W innych propozycjach również stonowane, delikatne makijaże ustąpiły mocnym, ekstrawaganckim a czasem bardzo kolorowym.
Wielu producentów podkładów, fluidów i kremów BB postawiło w tym sezonie na cerę pełną blasku. Jednak rozświetlona twarz sprawdzi się w przypadku suchej skóry, która dzięki tym kosmetykom staje się gładsza, lepiej nawilżona, jędrniejsza, odmłodzona, bardziej promienna i świeża, nie tracąc przy tym nic ze swojej naturalności. Jeśli jednak perfekcyjny wygląd chce osiągnąć właścicielka cery tłustej lub mieszanej, powinna raczej sięgnąć po fluid matująco-wygładzający, który pochłania nadmiar sebum, a dodatkowo sprawia, że skóra staje się jedwabista i doskonale matowa.
Anna Zawadzka-Szewczyk

Katarzyna Olędzka,
kierownik marketingu, Verona Products professional

Portfolio produktów marki Ingrid nieustannie się poszerza, zaskakując nie tylko licznymi nowościami, ale również jakością i estetyką opakowań, a także przystępną ceną. Dodatkowym wsparciem sprzedaży są liczne działania naszej firmy skierowane do konsumenta, takie jak pakiety produktowe, bonusy, próbki czy kampanie reklamowe i PR-owe. Ponadto w ofercie marki znalazły się nowe, niezwykle eleganckie szafy o wymiarach „65” i „95”, ekspozytory i standy, które skutecznie przyciągają uwagę konsumentów.

Dorota Jędrzejczyk,
PR & marketing coordinator, Bell

Seria znakomicie przyjętych przez rynek hypoalergicznych produktów do makijażu HYPOAllergenic została jesienią rozszerzona o cienie do powiek. Paleta kolorystyczna oferuje możliwość wykonania zarówno delikatnego makijażu w stonowanych barwach, jaki i bardziej zdecydowanego i odważnego, podążającego za najbardziej aktualnymi trendami. W swojej ofercie nie zapomnieliśmy również o makijażu ust. W tym roku w ofercie Bell dużym sukcesem cieszył się Permanent make-up Lip Tint. Na jesień stworzyliśmy ten produkt w wersji „light”, która pozwala na uzyskanie trwałego koloru na ustach, ale w delikatniejszych odcieniach. W naszej ofercie pojawi się również trwale barwiąca pomadka do ust, która podobnie jak Tint nadaje kolor, ale zamiast efektu matowego nadaje ustom delikatny połysk.

Waleria Pawlak,
group product manager kosmetyki do makijażu, Eveline

Szerokie portfolio naszych kosmetyków ciągle się powiększa. W najbliższym czasie szykujemy kilka niespodzianek dla naszych klientek, np. długotrwały podkład kryjący Magical Cover SPF 10 z olejem arganowym oraz kwasem hialuronowym, fluid Ideal Stay czy błyszczyk do ust Lovers Ultra Shine. Po raz pierwszy w naszej ofercie zaprezentujemy też cienie do powiek Quatro. Kolorystyka nowości będzie zgodna z obowiązującymi trendami modowymi. Wdrażamy też duży projekt, który ma ułatwić konsumentce dostęp do naszych produktów – szafy z naszymi kosmetykami będą dostępne w drogeriach Rossmann w całej Polsce. W związku z tym planujemy wiele różnorodnych działań: promocje konsumenckie asortymentu kosmetyki kolorowej, reklamy prasowe czy promocje skierowane do detalistów.





ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 11:30