StoryEditor
Makijaż
20.10.2019 00:00

Nie wiesz, jaki wybrać podkład? Koniecznie przeczytaj!

Dobranie odpowiedniego podkładu do rodzaju i odcienia cery nie jest łatwą sztuką. Często klientki oczekują od sprzedawcy fachowej porady w tym zakresie. Liczy się tu bardzo wiele czynników – właściwości produktu, jego opakowanie, odcień, konsystencja, a nawet zapach. - Umiejętność doradzenia i wspólnego wybrania odpowiedniego produktu jest nieodłączną częścią procesu sprzedażowego - podkreśla Paulina Pilipczuk, wizażystka marki Golden Rose.

Co trzeba wziąć pod uwagę, dobierając podkład? Poza doborem koloru należy już na początku wytypować produkt odpowiedni do rodzaju cery. Podkłady do twarzy w najlepszych cenach znajdziesz na: https://horex.pl/kobieta/makijaz/twarz/podklady.html

Cera tłusta: Podkład matujący

Cera sucha: Podkład nawilżający lub rozświetlający

Cera dojrzała: Podkład o lekkiej, nawilżającej formule lub typowy podkład napinający (liftingujący)

Jest to jednak ujęcie bardzo ogólne i powinniśmy zwrócić uwagę również na indywidualne preferencje danej osoby. Nie każda klientka mająca cerą tłustą bądź trądzikową będzie poszukiwała bardzo kryjącego i matującego podkładu.

Istotne jest także na ile osoba kupująca podkład czuje się pewnie w sztuce makijażu. Podkłady szybko zastygające najbezpieczniej zaproponować osobom z pewniejszą ręką i przyzwyczajonym do dość szybkiej pracy z produktem. Do ich nakładania  idealnie nadaje się wilgotna gąbeczka, która przedłuży plastyczność kosmetyku.

Z kolei podkłady kremowe, o lżejszej konsystencji będą odpowiednie dla nowicjuszek. Tu dopuszczalny jest każdy sposób aplikacji, ponieważ te podkłady długo zachowują swoją plastyczność.

Kluczowe pytania

Bardzo ważna jest rozmowa i uważne słuchanie klientki podczas przeprowadzania procesu sprzedażowego. Oto kilka przykładowych pytań, które można zadać, aby dobrać jak najlepszy kosmetyk:

Jak określiłaby Pani swoją cerę (czy jest sucha, tłusta, przetłuszczająca się w strefie T)?

Na jakim efekcie Pani zależy (cera matowa, cera rozświetlona)?

Czy podkład ma służyć do codziennego stosowania, czy ma być na duże wyjścia?

W jaki sposób lubi Pani nakładać podkłady?

Czy maluje się Pani codziennie?

Jaka cecha podkładu jest dla Pani najważniejsza?

Zasady doboru koloru

O tym, jak istotną cechą podkładu jest jego kolor, niech świadczy to, że wiele światowych marek zrobiło ostatnio olbrzymi ukłon w stronę różnorodności i zaproponowało nawet 30 odcieni swoich produktów. Jak się w tym nie zgubić? Aby móc właściwie dobrać kolor, należy kierować się kilkoma zasadami:

  1. Podczas doboru podkładu klientka powinna być bez makijażu.
  2. Dopasowujemy odcień kosmetyku na żuchwie. Błędem jest sprawdzanie koloru podkładu na nadgarstku, ponieważ kolor skóry przekłamują przebijające się przez jej powierzchnię żyły.
  3. Twarz po aplikacji produktu nie może się odcinać od tułowia. Dlatego bardzo ważne jest dopasowanie odcienia podkładu także do szyi i dekoltu – często różnią się one kolorystycznie (szyja jest najjaśniejsza). Dążymy do tego, aby kolor podkładu pasował do tych wszystkich elementów. Możemy to sprawdzić, rysując podkładem linię przechodzącą od policzka przez żuchwę i szyję aż po dekolt. Jeśli nie jest to możliwe, ograniczamy się do żuchwy, a tonację kolorystyczną proponujemy w zależności od karnacji. Wyróżniamy tony: różowy (zimny), żółty (ciepły), oliwkowy (ciepły/zimny), neutralny (tony mieszane).

Ważnych jest też szereg innych czynników, które wpływają na dobór właściwego produktu, jak choćby konsystencja podkładu i właściwości kryjące.

PAMIĘTAJ!

  1. Sprawdzamy właściwości podkładu, aby dopasować go do potrzeb i preferencji klientki.
  2. Na wieczorne wyjścia możemy zaproponować cięższe, mocno kryjące produkty. Nie są one natomiast zalecane w ciągu dnia, ponieważ mogą wpływać na stan cery.
  3. Do użytku codziennego proponujmy podkłady o lekkiej formule, najlepiej z jak najwyższym filtrem UV.
  4. W okresie letnim lepiej wybierać kremy BB lub kremy koloryzujące,  jak np. Golden Rose z serii Nude Look, ponieważ są lekkie i mają wysoki filtr UV. Wyjaśnijmy jednak klientce, że ich zadaniem jest delikatne wyrównaniu kolorytu skóry, zatem stopień krycia tych produktów będzie niski.

Czy rodzaj opakowania ma znaczenie?

Podczas doboru podkładu warto także zapytać o preferowany rodzaj opakowania. Z mojego doświadczenia wynika, że klientki lubią tubki. Cenią je za wygodę użytkowania, także w podróży (nie stłucze się), oraz higienę (dotykamy tylko tej części produktu, którą stosujemy).

Wiele kobiet wybiera jednak – ze względu na estetykę opakowania – szklane buteleczki z pompką. Są one higieniczne i wygodne. Umożliwiają dozowanie odpowiedniej ilości podkładu, bez marnowania go. Ten rodzaj opakowania, choć cięższy, również dobrze sprawdza się w podróży.

Zaproponuj coś jeszcze

Gdy klientka zdecyduje się na wybór konkretnego produktu, warto upewnić ją w tej decyzji i jeszcze raz podkreślić zalety podkładu. W ten sposób będzie miała pewność, że właściwy kosmetyk trafia w jej ręce. Należy także pamiętać o zaproponowaniu odpowiedniego sposobu aplikacji, tak aby samodzielnie w domu mogła w pełni wykorzystać wszystkie właściwości kosmetyku. Jest to także dobry moment na zaproponowanie produktu komplementarnego, takiego jak puder czy baza pod makijaż.

Paulina Pilipczuk, wizażystka Golden Rose

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
03.10.2025 18:44
Marki L’Oréal Paris i Mugler połączyły siły – efektem jest limitowana kolekcja kosmetyków
Makijażysta L’Oréal Paris - Harold James - zainspirował się ikonicznymi kreacjami, noszonymi przez Kendall JennerL‘Oreal mat.pras.

L’Oréal Paris wraz z domem mody Mugler zaprezentowali limitowaną kolekcję, która celebruje kreatywność i ekspresję. Kolekcja redefiniuje makijaż jako narzędzie przemiany – od dziennego do wieczorowego, od naturalnego blasku po odważny glam. Każdy produkt został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwiać warstwowanie, miksowanie i eksperymentowanie, tworząc nieskończone możliwości wyrażenia siebie poprzez kolor, fakturę i formę.

W kolekcji L’Oréal Paris x Mugler znalazło się sześć produktów do makijażu – w tym cienie do powiek, sztyft rozświetlający, maskara, wodoodporny eyeliner, pomadka do ust. Produkty pozwalają tworzyć nieograniczone looki i eksperymentowanie z makijażem. 

Kolekcja podkreśla ideę transformacji i ekspresji przez makijaż – linie, kolory i tekstury nakładane warstwowo nadają wymiar lookom, pozwalając każdemu produktowi stać się narzędziem kreatywności i stylizacji. Filozofia L’Oréal Paris – „Bo jestem tego warta” – harmonijnie łączy się z awangardowym DNA Muglera, którego esencją jest ekspresja, odwaga i ciągła transformacja. Połączenie innowacyjnych formuł L’Oréal Paris z modowym DNA Muglera tworzy globalny manifest kreatywności, siły i piękna, pokazując, że makijaż może być zarówno narzędziem wyrazu osobistego, jak i elementem haute couture.

image

Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV

Dodatkowo kolekcja prezentuje signature look stworzony przez Harolda Jamesa, globalnego makijażystę L’Oréal Paris. W atelier Muglera Harold James zainspirował się czterema ikonicznymi kreacjami noszonymi przez Kendall Jenner i stworzył cztery unikalne makijaże. Każdy look celebruje wizjonerskie projekty Muglera z końca lat 90., reinterpretując je na potrzeby współczesnej skóry, oczu i ust. Te makijaże pokazują, jak moda i uroda mogą współistnieć, dając nieskończone możliwości ekspresji i transformacji. 

Kolekcja dostępna jest w sklepie internetowym Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 03:11