StoryEditor
Makijaż
13.04.2016 00:00

Pędzle, gąbeczki… Z czym do pudru?

Odpowiednio dobrane akcesoria do makijażu, oprócz dobrej jakości kosmetyków, są podstawą doskonałego make-upu. Choć Polki podobno nie potrafią się nimi jeszcze dobrze posługiwać, w profesjonalnej drogerii nie powinno ich zabraknąć.


Co sezon propozycje makijażowych trendów stawiają nowe wyzwania przed kobietami, które chcą się zmierzyć ze sztuką make-upu. Wiele tricków jest nie do powtórzenia bez odpowiednich akcesoriów. Oczywiście podkład, korektor czy nawet cienie do powiek można nakładać palcami. Jednak idealne zatuszowanie niedoskonałości cery, makijaż oka w stylu smoky czy z przenikającymi się kolorami na powiece, słynne konturowanie lub jeszcze modniejszy obecnie strobing – bez odpowiednich pędzli, gąbek i aplikatorów zwyczajnie są niewykonalne.
– Pędzel do podkładu, korektora, a także różu to w tym sezonie pozycje obowiązkowe na drogeryjnej półce – podpowiada Anna Matusiak, category manager w firmie Inter-Vion. Zwraca też uwagę, że asortyment powinien być różnorodny. Nie ma bowiem pędzla uniwersalnego, do wszystkiego. Innym nakłada się podkład, tak by ukryć niedoskonałości i przygotować twarz do dalszych czynności, a inny służy do pracy z bronzerem i pozwala opanować sztukę konturowania. W nadchodzącym sezonie dużym zainteresowaniem cieszyć się będą również pędzle do rozcierania cieni. Modne są bowiem nieregularne kreski oraz podkreślona dolna powieka, zarówno w makijażu dziennym, jak i wieczorowym. W związku z modą na wyraźne brwi oraz ekstremalnie wydłużone rzęsy spodziewać się też można, że konsumentki poszukiwać będą szczoteczek do brwi i rzęs.
Najpierw edukacja, potem sprzedaż
Drogerie nie powinny rezygnować ze sprzedaży akcesoriów do makijażu, nawet jeśli nie mają one dużego udziału w obrotach. W opinii ekspertów Polki nie potrafią sprawnie posługiwać się tymi narzędziami, dlatego nie ma na nie jeszcze dużego popytu. Rynek ma jednak potencjał i trzeba to wykorzystać, informując o korzyściach płynących ze stosowania pędzli, gąbeczek, szczoteczek czy aplikatorów. – Warto uczyć konsumentki, jaki rodzaj pędzla odpowiada za jaki efekt makijażowy, jak należy się nim posługiwać, jak utrzymywać go w czystości, w czym przechowywać, aby wystarczył nam na długo – zwraca uwagę Ilona Spychalska, dyrektor ds. rozwoju i edukacji w Pierre René Professional. Dobrze też, gdy podstawą asortymentu są produkty dobrej jakości. Blogerki urodowe, zachęcając do skompletowania niezbędnych akcesoriów makijażowych, przestrzegają swoje czytelniczki przed sugerowaniem się jedynie ceną. Tutaj jakość ma znaczenie pierwszorzędne. Pędzle nie powinny gubić włosia ani uczulać. Muszą zachować wygląd i właściwości pomimo częstego używania i mycia. – Nie chcesz przecież co parę miesięcy wydawać pieniędzy na nowe pędzle. Dobrze skomponowany zestaw wystarczy na parę lat pod warunkiem, że będziesz o nie dbać – pisze jedna z blogerek.
Eleganckie i niezawodne
– Akcesoria do makijażu powinny być wykonane z trwałych materiałów, z dbałością o szczegóły, tak aby elegancko prezentowały się na półce i nie zawiodły nawet w najbardziej wymagających warunkach, np. podczas wykonywania profesjonalnego make-upu – potwierdza Anna Matusiak. Podpowiada, żeby zachęcając klientki do zakupu akcesoriów, zwrócić ich uwagę na typ włosia użytego do ich produkcji oraz na to, jaki efekt można uzyskać dzięki zastosowaniu konkretnego rodzaju pędzli.
Niezmiernie istotna jest też sama ekspozycja kategorii w drogerii. – Specjalne ekspozytory, jasne i czytelne opisanie, do czego służy pędzel, informacja, z jakiego włosia jest wykonany – to absolutny obowiązek – podpowiada Ilona Spychalska. Zwraca też uwagę, że nieocenioną pomocą jest profesjonalna wizażystka w drogerii, która nauczy konsumentkę, jak i kiedy korzystać z akcesoriów do makijażu, aby uzyskać pożądany efekt. 


Anna Zawadzka-Szewczyk


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 06:54