StoryEditor
Makijaż
28.04.2022 00:00

Podkład matujący - najważniejsze zasady wyboru

Każda kobieta zainteresowana tematem makijażu z pewnością wie jak ważną rolę w jego przygotowaniu odgrywa odpowiednio wybrany i nałożony podkład. Jest on nie tylko podstawą dla wykonania makijażu, ale może również stanowić jego główną część, a niekiedy nawet w całości wyczerpywać codzienny make-up. Poniżej skupiamy się na zakupie podkładów matujących, stosowanych w celu wywołania efektu gładkiej cery i ujednolicenia jej koloru. Podpowiadamy jak krok po kroku dokonywać zakupu podkładu matującego, aby wybór okazał się trafiony.

Wybór podkładu - jak trafić z kolorem?

Kluczową sprawą, od której warto rozpocząć poszukiwanie podkładu, jest kwestia koloru oraz jego dopasowania względem własnej cery. Podkład powinien być dobierany bezpośrednio względem kolorystyki twarzy osoby, która będzie go stosować. Przed dokonaniem zakupu warto upewnić się jaki odcień ma Twoja cera, bądź sprawdzić tester danego podkłady, nakładając go na powierzchnię dłoni lub twarzy. Podkład nie musi być w 100 procentach dopasowany do odcienia cery, jednak im będzie jej bliższy, tym lepiej.

Warto przy tym pamiętać, że skóra dłoni ma nieco odmienną kolorystykę niż cera twarzy. Niekiedy konieczne może okazać się sięgnięcie po odcień o jeden numer ciemniejszy lub jaśniejszy. Korzystając z testerów, warto też pamiętać, że na ogólne wrażenie ma wpływ stopień jasności panujący w danym pomieszczeniu (drogerie są natomiast miejscami z reguły dobrze oświetlonymi). Po wyjściu na światło dzienne, dany podkład może sprawiać nieco inne wrażenie.

Warto też podkreślić fakt, że kolor skóry zmienia się sezonowo - latem jest ciemniejsza, zimą jaśniejsza. Warto uwzględnić ten fakt w trakcie zakupów i przygotować się na możliwość, że dany podkład zakupiony latem nie będzie nadawał się do użytku zimą. Do zakupu swojego pierwszego podkładu warto także przystąpić bez żadnego make-upu na twarzy, co dodatkowo pomoże Ci w odnalezieniu właściwego odcienia.

Podkład matujący na co dzień - czyli jaki?

Oczywiście, najlepszym wyborem będzie podkład o odcieniu maksymalnie odpowiadającym Twojej cerze. Produkty takie możesz znaleźć w ofercie sklepu internetowego: https://www.ekobieca.pl/firm-pol-1299438593-Loreal.html. Make-up taki będzie nadawał się idealnie na co dzień - do szkoły, na uczelnię, do pracy, na spotkanie ze znajomymi. Niektórzy stosują taki podkład również do makijażu wieczorowego, szczególnie gdy nie przepadają za nadmiernie brązującymi odcieniami.

Oprócz koloru istotna jest także konsystencja, która również powinna odpowiadać kondycji Twojej skóry. Pod tym względem podkład powinien łatwo się rozprowadzać, mieć delikatną konsystencję oraz wygładzać niedoskonałości. Warto unikać kosmetyków o zbyt gęstej strukturze, które zamiast matować, mogłyby podkreślać wady Twojej twarzy - uwypuklać zmarszczki lub wysuszony naskórek. Oczywiście, wybór odwrotny również jest niekorzystny - lakier o zbyt lekkiej konsystencji zamiast pozostać na Twojej skórze zostanie przez nią całkowicie wchłonięty. W rezultacie, zamiast maskować niedoskonałości cery, jedynie uwypukli ich obecność.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.08.2025 09:26
Mobilna strefa piękna Oriflame odwiedza w wakacje 12 miast. Finał trasy – w Warszawie
Oriflame mat.pras.

Oriflame od połowy czerwca podróżuje po Polsce z mobilną strefą piękna – na trasie znalazło się 12 miast. Zwieńczeniem trasy będzie muzyczne wydarzenie-niespodzianka w Warszawie z udziałem gwiazd.

Szwedzka marka podkreśla, że stawia na bliskość i bezpośredni kontakt ze swoimi konsumentkami – to dlatego od połowy czerwca do końca sierpnia trwa zaplanowana trasa w ramach ogólnopolskiego roadshow. Centralnym punktem jest specjalna ciężarówka beauty – jedyny taki pojazd w Europie Środkowo-Wschodniej. Wielkogabarytowy truck Oriflame to mobilne centrum piękna – połączenie showroomu produktów do makijażu, pielęgnacji i zapachów na każdy nastrój.

Zobacz też: Oriflame z 10 proc. spadkiem sprzedaży i rosnącym udziałem nowego modelu biznesowego — co dalej?

Roadshow Oriflame odbywa się pod hasłem „Reach your happy place”. Trasa i jej lokalizacje zostały wybrane w oparciu o głosy społeczności przy zaangażowaniu również partnerów biznesowych Oriflame. Ostatnią lokalizacją na trasie będzie Warszawa, gdzie na zakończenie wakacji Oriflame zaplanowało wyjątkowe wydarzenie z udziałem polskich gwiazd. 

Jakie aktywności znalazły się w mobilnej strefie piękna podczas roadshow? Odwiedzający strefę Oriflame mogą wykonać makijaż pod okiem ekspertów, zapoznać się z nowymi produktami marki (w tym z suplementami linii Wellosophy), zrobić zdjęcie uwieczniając świat w instaspocie “przez różowe okulary”, a także otrzymać festiwalowe gadżety i upominki od marki. 

Oriflame przygotowało także inną wyjątkową aktywację na strefie – immersyjne lustro, które zadaje odwiedzającym inspirujące pytania, nawiązujące do dobrostanu, poszukiwania swojego szczęśliwego miejsca, przy jednoczesnym uwzględnieniu kluczowych dla marki wartości. Przestrzeń trucka została zaprojektowana z myślą o dobrym samopoczuciu uczestników – od wygodnych siedzisk po pastelową kolorystykę.

Zobacz też: Oriflame Poland zadebiutował na festiwalu w Cannes z własnym showroomem

Jednym z wyróżników całej przestrzeni strefy jest też spektakularny dach ciężarówki, na którym obecnie znajduje się strefa chillu z leżakami i parasolami. To doskonały punkt widokowy wraz z wyjątkowym instaspotem w formie gigantycznej puderniczki. Dla tych, którzy na zakup kosmetyków zdecydują się od razu, dostępny jest sklep na miejscu z wybranymi produktami. Dodatkowo każdy uczestnik ma możliwość zapisać się do klubu Oriflame.

Oriflame konsekwentnie pracuje nad odświeżeniem wizerunku marki i systematycznym poszerzaniem swojej grupy odbiorców. Współpraca z ambasadorką marki – Jessicą Mercedes, była początkiem tej transformacji, a aktualne roadshow po Polsce to kolejny krok w budowaniu nowoczesnej, angażującej i przede wszystkim bliskiej komunikacji z klientem.

Zobacz też: Oriflame zaprezentował swoją nową ambasadorkę na 2025 oraz nowy, wiśniowy zapach

Truck Oriflame w ramach trasy odwiedził już Katowice, Tychy, Gliwice, Poznań, Wrocław, Łódź, Częstochowę i Gdańsk. W sierpniu zawita jeszcze do Sierpca (9-10.08), Olsztyna (15-17.08), Świnoujścia (23-24.08) oraz Warszawy (28.08).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. sierpień 2025 08:52