StoryEditor
Makijaż
21.09.2010 00:00

Rodzaje makijażu

Makijaż, aby zdobił, a nie szpecił musi być  dobrany nie tylko do typu urody i charakteru danej osoby, ale także do pory dnia i okoliczności.

 

Lekcja 5 RODZAJE MAKIJAŻU

1. Makijaż dzienny  
Powinien być naturalny, lekki i świeży. Może to być make-up no make-up, czyli makijaż skomponowany z naturalnej palety barw, praktycznie niewidoczny, ale jednocześnie ukrywający wszelkie defekty kształtu oczu i twarzy. Nie stosujemy w nim brokatów i cyrkonii. Oczy są bardziej wyeksponowane niż usta.

2. Makijaż wieczorowy
Światło świec i światło sztuczne pochłaniają kolory, dlatego makijaż wieczorowy musi sprostać innym wymaganiom niż makijaż dzienny. Powinien być zdecydowanie intensywniejszy, bardzo trwały i wodoodporny. Możemy sobie w nim pozwolić na małą ekstrawagancję, ale połyskujące elementy nakładamy w niewielkich ilościach, by nie stworzyć efektu kiczu. Dominujące w nim barwy to odcienie ciemne i bogate w intensywne pigmenty. Ożywi go nutka lekkiego brokatu nałożona na cienie lub rzęsy. Najlepsze do makijażu wieczorowego są kosmetyki, które można nakładać na sucho – tworząc z nich podstawę kolorystyczną i na mokro – uzyskując intensywność i wyrazistość w modelowaniu powieki. Dla efektu długich i gęstych rzęs możemy używać sztucznych rzęs lub kępek. Wieczorowy makijaż również musi być dobrany do typu urody, kolorystyki ubioru, dodatków i okazji. Inny będzie make-up na wyjście do teatru, niż na bal.

3. Makijaż smoky eyes
Jest to rodzaj makijażu wieczorowego, w którym używa się ciemnej palety barw w jednej tonacji kolorystycznej i rozmywa je do uzyskania efektu przydymienia. Przyjęło się, że makijaż ten wykonuje się szarościami i czernią, ale nie zawsze jest to dobry pomysł. Zimne kolory zarezerwowane są szczególnie dla pani zimy i lata (chłodna tonacja). Do smoky eyes można użyć również odcieni oberżyny, zieleni, ciemnej śliwki, głębokiego brązu, które pasują do innych typów urody.
Tego typu makijaż jest bardzo łatwy do wykonania. Zaczynamy malowanie oka od ciemnej kredki, którą obrysowujemy górną powiekę i lekko wyciągamy końce kreski na zewnątrz, następnie analogicznie obrysowujemy dolną powiekę. Dla przypomnienia – makijaż ma nadawać oku kształt migdała i nie może podkreślać ewentualnych defektów urody. Przy opadających powiekach kreska musi więc być poprowadzona już od środka tęczówki ku górze, by je optycznie unieść. Przy małych oczach nie powinno się łączyć zewnętrznych kącików kredką lub eyelinerem ani tym bardziej używać ciemnej kredki wewnątrz dolnego obrysu oczu, w ten sposób jeszcze bardziej je zmniejszamy. Za pomocą aplikatora lub skośnego pędzelka kreskę na górnej i dolnej powiece sukcesywnie rozcieramy ciemnym cieniem aż uzyskamy efekt rozmycia. Kolejno na załamaniu powieki rozcieramy jaśniejszy cień, by w konsekwencji uzyskać piękne przenikanie i przydymienie barw oraz wygładzenie wszelkich nierówności. To samo możemy powtórzyć na dolnej powiece. Na koniec obrysowujemy górną powiekę eyelinerem w ciemnym kolorze. Kreska musi być wykonana perfekcyjnie dlatego należy rozpocząć jej malowanie od lekkiego naciągnięcia oka w kierunku skroni i prowadzić od wewnętrznego do zewnętrznego kącika – uda się wtedy nawet na pomarszczonej powiece. Ten typ makijażu będzie się świetnie prezentował z nałożonymi kępkami sztucznych rzęs na zewnętrznych kącikach.

4. Makijaż ślubny
Makijaż ślubny łączy w sobie cechy makijażu fotograficznego i wodoodpornego. Powinien być mocniejszy niż na co dzień, by nie zginął w stylizacji ślubnej, a stanowił ważny jej element i był widoczny w każdym świetle. Należy pamiętać, że w fotografii zasadniczą rolę odgrywa światło, a ono wyłapie i podkreśli wszelkie, pozornie niewidoczne, niedoskonałości. Należy więc przede wszystkim perfekcyjne skorygować ewentualne przebarwieni na twarzy, sińce pod oczami i zaczerwienienia.
Kolorystykę makijażu ślubnego dobieramy uwzględniając:
•  Kolor sukni panny młodej i dodatków. Od tego, czy suknia jest w kolorze czystej, chłodnej bieli, czy też ciepłego odcienia ecru, zależy, czy będziemy używać barw chłodnych, czy ciepłych.
•  Kolor kompozycji kwiatowej. Często zdarza się, że właśnie pod kolor bukietu dobierana jest akcent kolorystyczny w makijażu oczu.
• Typ urody panny młodej. Jeśli prezentuje typ wiosny lub jesieni będą do niej pasować barwy ciepłe, natomiast pani lato lub zima zdecydowanie lepiej będzie wyglądać w odcieniach z domieszką pigmentu chłodnego.
Do tego typu makijażu używa się często barw pastelowych, lekko opalizujących – w odcieniach brzoskwini, różu, lawendy lub łososia. Odradzam stosowanie kolorów ciężkich, wyłącznie matowych, w odcieniach szarości i brązu, które mogą dawać efekt zmęczonej twarzy.
Najlepiej użyć kilku barw cieni, zarówno opalizujących, jak i matowych. Ładnie wygląda rozświetlenie na górnej powiece ruchomej (pod warunkiem, że nie jest ona zbyt wypukła), pod łukiem brwiowym, a także w wewnętrznym kąciku oka – wyjątek stanowią oczy szeroko rozstawione. Następnie, by wymodelować oko, nakładamy o kilka tonów ciemniejszy matowy cień w zagłębieniu powieki oraz w kąciku przy dolnej krawędzi rzęs. Możemy wzmocnić efekt zaznaczając kontur całego oka kredką brązową, granatową, szarą, w kolorze śliwki lub zieleni, ale robimy to z wyczuciem, by nie uzyskać zbyt ciemnego efektu.
Na tę specjalną okazję zdecydowanie zaleca się przyklejanie sztucznych rzęs lub kilku kępek. Najnowszym trendem w makijażu ślubnym są delikatne dekoracje z małych kamyczków i cyrkonii.

5.   Makijaż specjalny  sylwestrowy, karnawałowy
Jest to makijaż odważny, odbiegający znacznie od makijażu dziennego, a nawet wieczorowego. Z przewagą elementów błyszczących i brokatowych, które możemy nakładać na całe ciało i włosy. Musi być dopełnieniem kreacji, dodatków i fryzury. Tu sztuczne rzęsy są wręcz konieczne (oferta jest bogata – od rzęs z cyrkoniami po te najbardziej fantazyjne z piórkami). Możemy również urozmaicić makijaż wzorem z cyrkonii lub brokatu, który będzie wychodził poza granice oczu i formował się na twarzy. Podobnie jak w makijażu wieczorowym barwy muszą być intensywne i dobrze prezentować się w sztucznym świetle. Makijaż specjalny jest wyrazisty i precyzyjny.

Warto wiedzieć!
Żeby makijaż był wyrazisty i trwały, warto przed przystąpieniem do niego odpowiednio przygotować powieki.
•  Baza pielęgnacyjna nałożona w okolice oczu sprawi, że skóra uzyska aksamitną gładkość, a linie mimiczne zostaną znacznie spłycone.
•  Korektor rozświetli skórę w okolicach dolnej i górnej powieki i zdecydowanie wzmocni efekt wykończeniowy makijażu.
•  Sypki puder oprószony na górnej i dolnej powiece (aż pod same rzęsy) spowoduje, że będzie łatwiej usuwać pędzlem-wachlarzem osypujące się cienie. Nałożony na rzęsy przed pomalowaniem maskarą, doda im objętości.
•  Wodoodporna baza pod cienie nasyci kolory i doda im trwałości. Zapobiegnie też nieestetycznemu rolowaniu cienia na powiece.
•  Zalotka pięknie podkreśli rzęsy. Używamy jej zawsze przed nałożeniem tuszu!


Aleksandra Jaśkowiec, product trainer, Gosh Professional
Wiadomości Kosmetyczne, Wrzesień 2010 Nr 9 (45)

 

 

 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
03.10.2025 18:44
Marki L’Oréal Paris i Mugler połączyły siły – efektem jest limitowana kolekcja kosmetyków
Makijażysta L’Oréal Paris - Harold James - zainspirował się ikonicznymi kreacjami, noszonymi przez Kendall JennerL‘Oreal mat.pras.

L’Oréal Paris wraz z domem mody Mugler zaprezentowali limitowaną kolekcję, która celebruje kreatywność i ekspresję. Kolekcja redefiniuje makijaż jako narzędzie przemiany – od dziennego do wieczorowego, od naturalnego blasku po odważny glam. Każdy produkt został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwiać warstwowanie, miksowanie i eksperymentowanie, tworząc nieskończone możliwości wyrażenia siebie poprzez kolor, fakturę i formę.

W kolekcji L’Oréal Paris x Mugler znalazło się sześć produktów do makijażu – w tym cienie do powiek, sztyft rozświetlający, maskara, wodoodporny eyeliner, pomadka do ust. Produkty pozwalają tworzyć nieograniczone looki i eksperymentowanie z makijażem. 

Kolekcja podkreśla ideę transformacji i ekspresji przez makijaż – linie, kolory i tekstury nakładane warstwowo nadają wymiar lookom, pozwalając każdemu produktowi stać się narzędziem kreatywności i stylizacji. Filozofia L’Oréal Paris – „Bo jestem tego warta” – harmonijnie łączy się z awangardowym DNA Muglera, którego esencją jest ekspresja, odwaga i ciągła transformacja. Połączenie innowacyjnych formuł L’Oréal Paris z modowym DNA Muglera tworzy globalny manifest kreatywności, siły i piękna, pokazując, że makijaż może być zarówno narzędziem wyrazu osobistego, jak i elementem haute couture.

image

Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV

Dodatkowo kolekcja prezentuje signature look stworzony przez Harolda Jamesa, globalnego makijażystę L’Oréal Paris. W atelier Muglera Harold James zainspirował się czterema ikonicznymi kreacjami noszonymi przez Kendall Jenner i stworzył cztery unikalne makijaże. Każdy look celebruje wizjonerskie projekty Muglera z końca lat 90., reinterpretując je na potrzeby współczesnej skóry, oczu i ust. Te makijaże pokazują, jak moda i uroda mogą współistnieć, dając nieskończone możliwości ekspresji i transformacji. 

Kolekcja dostępna jest w sklepie internetowym Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. październik 2025 08:27