StoryEditor
Makijaż
21.09.2010 00:00

Rodzaje makijażu

Makijaż, aby zdobił, a nie szpecił musi być  dobrany nie tylko do typu urody i charakteru danej osoby, ale także do pory dnia i okoliczności.

 

Lekcja 5 RODZAJE MAKIJAŻU

1. Makijaż dzienny  
Powinien być naturalny, lekki i świeży. Może to być make-up no make-up, czyli makijaż skomponowany z naturalnej palety barw, praktycznie niewidoczny, ale jednocześnie ukrywający wszelkie defekty kształtu oczu i twarzy. Nie stosujemy w nim brokatów i cyrkonii. Oczy są bardziej wyeksponowane niż usta.

2. Makijaż wieczorowy
Światło świec i światło sztuczne pochłaniają kolory, dlatego makijaż wieczorowy musi sprostać innym wymaganiom niż makijaż dzienny. Powinien być zdecydowanie intensywniejszy, bardzo trwały i wodoodporny. Możemy sobie w nim pozwolić na małą ekstrawagancję, ale połyskujące elementy nakładamy w niewielkich ilościach, by nie stworzyć efektu kiczu. Dominujące w nim barwy to odcienie ciemne i bogate w intensywne pigmenty. Ożywi go nutka lekkiego brokatu nałożona na cienie lub rzęsy. Najlepsze do makijażu wieczorowego są kosmetyki, które można nakładać na sucho – tworząc z nich podstawę kolorystyczną i na mokro – uzyskując intensywność i wyrazistość w modelowaniu powieki. Dla efektu długich i gęstych rzęs możemy używać sztucznych rzęs lub kępek. Wieczorowy makijaż również musi być dobrany do typu urody, kolorystyki ubioru, dodatków i okazji. Inny będzie make-up na wyjście do teatru, niż na bal.

3. Makijaż smoky eyes
Jest to rodzaj makijażu wieczorowego, w którym używa się ciemnej palety barw w jednej tonacji kolorystycznej i rozmywa je do uzyskania efektu przydymienia. Przyjęło się, że makijaż ten wykonuje się szarościami i czernią, ale nie zawsze jest to dobry pomysł. Zimne kolory zarezerwowane są szczególnie dla pani zimy i lata (chłodna tonacja). Do smoky eyes można użyć również odcieni oberżyny, zieleni, ciemnej śliwki, głębokiego brązu, które pasują do innych typów urody.
Tego typu makijaż jest bardzo łatwy do wykonania. Zaczynamy malowanie oka od ciemnej kredki, którą obrysowujemy górną powiekę i lekko wyciągamy końce kreski na zewnątrz, następnie analogicznie obrysowujemy dolną powiekę. Dla przypomnienia – makijaż ma nadawać oku kształt migdała i nie może podkreślać ewentualnych defektów urody. Przy opadających powiekach kreska musi więc być poprowadzona już od środka tęczówki ku górze, by je optycznie unieść. Przy małych oczach nie powinno się łączyć zewnętrznych kącików kredką lub eyelinerem ani tym bardziej używać ciemnej kredki wewnątrz dolnego obrysu oczu, w ten sposób jeszcze bardziej je zmniejszamy. Za pomocą aplikatora lub skośnego pędzelka kreskę na górnej i dolnej powiece sukcesywnie rozcieramy ciemnym cieniem aż uzyskamy efekt rozmycia. Kolejno na załamaniu powieki rozcieramy jaśniejszy cień, by w konsekwencji uzyskać piękne przenikanie i przydymienie barw oraz wygładzenie wszelkich nierówności. To samo możemy powtórzyć na dolnej powiece. Na koniec obrysowujemy górną powiekę eyelinerem w ciemnym kolorze. Kreska musi być wykonana perfekcyjnie dlatego należy rozpocząć jej malowanie od lekkiego naciągnięcia oka w kierunku skroni i prowadzić od wewnętrznego do zewnętrznego kącika – uda się wtedy nawet na pomarszczonej powiece. Ten typ makijażu będzie się świetnie prezentował z nałożonymi kępkami sztucznych rzęs na zewnętrznych kącikach.

4. Makijaż ślubny
Makijaż ślubny łączy w sobie cechy makijażu fotograficznego i wodoodpornego. Powinien być mocniejszy niż na co dzień, by nie zginął w stylizacji ślubnej, a stanowił ważny jej element i był widoczny w każdym świetle. Należy pamiętać, że w fotografii zasadniczą rolę odgrywa światło, a ono wyłapie i podkreśli wszelkie, pozornie niewidoczne, niedoskonałości. Należy więc przede wszystkim perfekcyjne skorygować ewentualne przebarwieni na twarzy, sińce pod oczami i zaczerwienienia.
Kolorystykę makijażu ślubnego dobieramy uwzględniając:
•  Kolor sukni panny młodej i dodatków. Od tego, czy suknia jest w kolorze czystej, chłodnej bieli, czy też ciepłego odcienia ecru, zależy, czy będziemy używać barw chłodnych, czy ciepłych.
•  Kolor kompozycji kwiatowej. Często zdarza się, że właśnie pod kolor bukietu dobierana jest akcent kolorystyczny w makijażu oczu.
• Typ urody panny młodej. Jeśli prezentuje typ wiosny lub jesieni będą do niej pasować barwy ciepłe, natomiast pani lato lub zima zdecydowanie lepiej będzie wyglądać w odcieniach z domieszką pigmentu chłodnego.
Do tego typu makijażu używa się często barw pastelowych, lekko opalizujących – w odcieniach brzoskwini, różu, lawendy lub łososia. Odradzam stosowanie kolorów ciężkich, wyłącznie matowych, w odcieniach szarości i brązu, które mogą dawać efekt zmęczonej twarzy.
Najlepiej użyć kilku barw cieni, zarówno opalizujących, jak i matowych. Ładnie wygląda rozświetlenie na górnej powiece ruchomej (pod warunkiem, że nie jest ona zbyt wypukła), pod łukiem brwiowym, a także w wewnętrznym kąciku oka – wyjątek stanowią oczy szeroko rozstawione. Następnie, by wymodelować oko, nakładamy o kilka tonów ciemniejszy matowy cień w zagłębieniu powieki oraz w kąciku przy dolnej krawędzi rzęs. Możemy wzmocnić efekt zaznaczając kontur całego oka kredką brązową, granatową, szarą, w kolorze śliwki lub zieleni, ale robimy to z wyczuciem, by nie uzyskać zbyt ciemnego efektu.
Na tę specjalną okazję zdecydowanie zaleca się przyklejanie sztucznych rzęs lub kilku kępek. Najnowszym trendem w makijażu ślubnym są delikatne dekoracje z małych kamyczków i cyrkonii.

5.   Makijaż specjalny  sylwestrowy, karnawałowy
Jest to makijaż odważny, odbiegający znacznie od makijażu dziennego, a nawet wieczorowego. Z przewagą elementów błyszczących i brokatowych, które możemy nakładać na całe ciało i włosy. Musi być dopełnieniem kreacji, dodatków i fryzury. Tu sztuczne rzęsy są wręcz konieczne (oferta jest bogata – od rzęs z cyrkoniami po te najbardziej fantazyjne z piórkami). Możemy również urozmaicić makijaż wzorem z cyrkonii lub brokatu, który będzie wychodził poza granice oczu i formował się na twarzy. Podobnie jak w makijażu wieczorowym barwy muszą być intensywne i dobrze prezentować się w sztucznym świetle. Makijaż specjalny jest wyrazisty i precyzyjny.

Warto wiedzieć!
Żeby makijaż był wyrazisty i trwały, warto przed przystąpieniem do niego odpowiednio przygotować powieki.
•  Baza pielęgnacyjna nałożona w okolice oczu sprawi, że skóra uzyska aksamitną gładkość, a linie mimiczne zostaną znacznie spłycone.
•  Korektor rozświetli skórę w okolicach dolnej i górnej powieki i zdecydowanie wzmocni efekt wykończeniowy makijażu.
•  Sypki puder oprószony na górnej i dolnej powiece (aż pod same rzęsy) spowoduje, że będzie łatwiej usuwać pędzlem-wachlarzem osypujące się cienie. Nałożony na rzęsy przed pomalowaniem maskarą, doda im objętości.
•  Wodoodporna baza pod cienie nasyci kolory i doda im trwałości. Zapobiegnie też nieestetycznemu rolowaniu cienia na powiece.
•  Zalotka pięknie podkreśli rzęsy. Używamy jej zawsze przed nałożeniem tuszu!


Aleksandra Jaśkowiec, product trainer, Gosh Professional
Wiadomości Kosmetyczne, Wrzesień 2010 Nr 9 (45)

 

 

 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.08.2025 09:26
Mobilna strefa piękna Oriflame odwiedza w wakacje 12 miast. Finał trasy – w Warszawie
Oriflame mat.pras.

Oriflame od połowy czerwca podróżuje po Polsce z mobilną strefą piękna – na trasie znalazło się 12 miast. Zwieńczeniem trasy będzie muzyczne wydarzenie-niespodzianka w Warszawie z udziałem gwiazd.

Szwedzka marka podkreśla, że stawia na bliskość i bezpośredni kontakt ze swoimi konsumentkami – to dlatego od połowy czerwca do końca sierpnia trwa zaplanowana trasa w ramach ogólnopolskiego roadshow. Centralnym punktem jest specjalna ciężarówka beauty – jedyny taki pojazd w Europie Środkowo-Wschodniej. Wielkogabarytowy truck Oriflame to mobilne centrum piękna – połączenie showroomu produktów do makijażu, pielęgnacji i zapachów na każdy nastrój.

Zobacz też: Oriflame z 10 proc. spadkiem sprzedaży i rosnącym udziałem nowego modelu biznesowego — co dalej?

Roadshow Oriflame odbywa się pod hasłem „Reach your happy place”. Trasa i jej lokalizacje zostały wybrane w oparciu o głosy społeczności przy zaangażowaniu również partnerów biznesowych Oriflame. Ostatnią lokalizacją na trasie będzie Warszawa, gdzie na zakończenie wakacji Oriflame zaplanowało wyjątkowe wydarzenie z udziałem polskich gwiazd. 

Jakie aktywności znalazły się w mobilnej strefie piękna podczas roadshow? Odwiedzający strefę Oriflame mogą wykonać makijaż pod okiem ekspertów, zapoznać się z nowymi produktami marki (w tym z suplementami linii Wellosophy), zrobić zdjęcie uwieczniając świat w instaspocie “przez różowe okulary”, a także otrzymać festiwalowe gadżety i upominki od marki. 

Oriflame przygotowało także inną wyjątkową aktywację na strefie – immersyjne lustro, które zadaje odwiedzającym inspirujące pytania, nawiązujące do dobrostanu, poszukiwania swojego szczęśliwego miejsca, przy jednoczesnym uwzględnieniu kluczowych dla marki wartości. Przestrzeń trucka została zaprojektowana z myślą o dobrym samopoczuciu uczestników – od wygodnych siedzisk po pastelową kolorystykę.

Zobacz też: Oriflame Poland zadebiutował na festiwalu w Cannes z własnym showroomem

Jednym z wyróżników całej przestrzeni strefy jest też spektakularny dach ciężarówki, na którym obecnie znajduje się strefa chillu z leżakami i parasolami. To doskonały punkt widokowy wraz z wyjątkowym instaspotem w formie gigantycznej puderniczki. Dla tych, którzy na zakup kosmetyków zdecydują się od razu, dostępny jest sklep na miejscu z wybranymi produktami. Dodatkowo każdy uczestnik ma możliwość zapisać się do klubu Oriflame.

Oriflame konsekwentnie pracuje nad odświeżeniem wizerunku marki i systematycznym poszerzaniem swojej grupy odbiorców. Współpraca z ambasadorką marki – Jessicą Mercedes, była początkiem tej transformacji, a aktualne roadshow po Polsce to kolejny krok w budowaniu nowoczesnej, angażującej i przede wszystkim bliskiej komunikacji z klientem.

Zobacz też: Oriflame zaprezentował swoją nową ambasadorkę na 2025 oraz nowy, wiśniowy zapach

Truck Oriflame w ramach trasy odwiedził już Katowice, Tychy, Gliwice, Poznań, Wrocław, Łódź, Częstochowę i Gdańsk. W sierpniu zawita jeszcze do Sierpca (9-10.08), Olsztyna (15-17.08), Świnoujścia (23-24.08) oraz Warszawy (28.08).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. sierpień 2025 08:33