StoryEditor
Ciało
24.10.2022 00:00

Pielęgnacja skóry w ciąży. Czego unikać, na co uważać?

Skó­ra w cią­ży po­tra­fi być szor­stka i su­cha, albo wprost przeciwnie - nagle staje się tłusta jak nigdy wcześniej. Nara­żo­na jest rów­nież na roz­stę­py i prze­bar­wienia. Z niektórymi zabiegami i kosmetykami lepiej się pożegnać, a w zamian dokupić trochę nowych. Na co jednak zwrócić uwagę przy ich wyborze - opowiada  Ewa Grzegorczuk, ekspert beauty.

Skóra w czasie ciąży się zmienia. Nawet jeśli wcześniej kobieta narzekała na suchość i odwodnienie, to spodziewając się dziecka, może zauważyć, że tym razem jej skóra stała się nieco bardzo tłusta. Czasem jest też odwrotnie.
Dlatego kosmetyki, które były stosowane wcześniej, w okresie ciąży mogą być zupełnie bezużyteczne – mówi Ewa Grzegorczuk, ekspert beauty.

Zwraca też uwagę żeby, wybierając nowe preparaty, zwrócić uwagę na ich naturalny skład. 

Czy składniki kosmetyków przenikają do płodu?

Przyszłe mamy, jak i kobiety planujące dzieci, zapewne zetknęły się z opinią na temat szkodliwych dla płodu substancji.

– Są takie składniki, których w ciąży trzeba unikać. Mowa o pochodnych witaminy A, retinolu, jak i przeróżnych kwasach – składniki te występują często w kosmetykach przeciwtrądzikowych i przeciwzmarszczkowych, np. w peelingach chemicznych. Takie produkty absolutnie odstawiamy – wyjaśnia Ewa Grzegorczuk.

Uspakaja jednak, że jeśli przyszła mama ma problemy z cerą to nie musi rezygnować z pielęgnacji przeciwtrądzikowej. Warto natomiast udać się do specjalisty – dermatologa, kosmetologa – który pomoże dobrać naturalne produkty, które nie podrażnią skóry i nie wpłyną negatywnie na rozwój dziecka.

Rozstępy i zwiotczenie skóry brzucha – kiedy zacząć profilaktykę?

Szacuje się, że problem rozstępów dotyczy nawet 90 proc. kobiet w ciąży. Nie ma jednego, pewnego czynnika, który je wywołuje. Zwiotczenie skóry może być związane z hormonami, niewłaściwą dietą, a także z warunkami genetycznymi (na które nie mamy wpływu).

– Najważniejsza jest profilaktyka. Jeśli chodzi o pielęgnację skóry brzucha to tak naprawdę od samego początku powinno się zwracać uwagę na to, aby skóra była elastyczna. Dlatego już od pierwszych dni skórę należy nawilżać i natłuszczać. Jeśli natomiast chodzi o konkretne preparaty przeciw rozstępom, to producenci zalecają, aby takowe stosować po 4. miesiącu ciąży. W pierwszym trymestrze, zwanym też „ochronnym”, nie stosujemy żadnych specjalistycznych kosmetyków – komentuje ekspertka.

Zabiegi kosmetyczne w ciąży

Nie ma powodu, aby kobiety w ciąży unikały wizyt w spa czy w gabinecie kosmetycznym. 

– Dla przyszłych mam przeznaczonych jest mnóstwo specjalnych rytuałów pielęgnacyjnych, które wykonywane są z użyciem odpowiednich produktów z bezpiecznym składem – zapewnia nasza rozmówczyni.

Dodaje jednak, że niektórych zabiegów powinno się w ciąży unikać. Należą do nich ultradźwięki i laseroterapia, a także woski czy depilacja mechaniczna oraz laserowa. 

– Ból, a niekiedy i stres jaki wywołują te sposoby na pozbycie się zbędnego owłosienia sprawia, że przyszłe mamy na te dziewięć miesięcy powinny przestawić się na maszynki do golenia – tłumaczy Ewa Grzegorczuk.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
10.06.2025 13:21
Wilkinson zaskakuje rebrandingiem, chce “pokazać prawdę o damskim goleniu”
Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa” – prrzekonuje Edgewell Personal CareWilkinson mat.pras.

Na polskim rynku startuje kampania brandu Wilkinson Sword Intuition, której towarzyszyć będzie nowa platforma komunikacyjna „Na wszystkie włoski. Wszędzie.” (Any Hair, Anywhere). Marka chce zredefiniować dotychczasowy sposób mówienia o damskim goleniu.

Jest to pierwsza w historii marki duża kampania w Polsce, skierowana do kobiet. Działania w naszym kraju są częścią szerszej europejskiej kampanii. Kampania potrwać ma do sierpnia i będzie kierowana do kobiet w wieku 18-45 lat. W polskiej wersji językowej głosu do spotu użyczyła Nicole Trębacz, młoda gwiazda rapu.

Kampania Wilkinson Sword Intuition „Any Hair, Anywhere” jest manifestem wolności wyboru, przekonując wprost, że golenie to sprawa indywidualna. Marka przechodzi transformację, aby budować bardziej autentyczną relację z kobietami, a kampania w bezpośredni i humorystyczny sposób mówi o rzeczywistości depilacji, normalizuje „niewygodne” tematy i pokazuje prawdę bez filtrów. Brand porzuca tu stereotypy i zrywa z tabu, pokazując, że nie chodzi o „idealne ciało” czy „gładkie nogi”, ale o komfort, swobodę i decyzję każdej kobiety – co, kiedy i czy w ogóle chce golić. 

To podejście do pielęgnacji ciała jest fundamentem globalnej komunikacji marki, mającej w założeniu odzwierciedlać intymne prawdy na temat golenia kobiet i prezentować wysokiej jakości narzędzia, zaprojektowane z myślą o niuansach kobiecego ciała.

Chociaż golenie jest częścią tego, co sprawia, że kobiety czują się piękne, większość z nich nie uważa tego za część swojego rytuału piękna ani za rzadki akt rozpieszczania, ale za niezbędną czynność pielęgnacyjną. Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa”. Badania pokazują, że prezentowane do tej pory podejścia nie są przykładem prawdziwych relacji kobiet z włosami na własnym ciele – tłumaczy zespół marketingu Edgewell Personal Care. – Prawda jest taka, że włosy rosną wszędzie: na nogach, twarzy, okolicach bikini, pod pachami, brzuchu, plecach, palcach u stóp i wielu innych miejscach, moglibyśmy tak wymieniać jeszcze długo. Jak do tej pory, żadna marka nie mówiła o tym otwarcie, szczerze i z odrobiną pozytywnego dystansu oraz humoru. Nasza kampania odważnie idzie tam, gdzie żadna inna nie była wcześniej. Skupiamy się na faktycznych doświadczeniach, pokazując kobietom, że jesteśmy marką, która je zna, rozumie i wspiera je w ich wyborach. Wilkinson Sword Intuition daje kobietom narzędzia, których potrzebują i mogą dbać o wszystkie włosy na własnym ciele w sposób, jaki uznają za stosowny – podkreślają przedstawiciele Edgewell Personal Care.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 01:14