StoryEditor
Włosy
14.04.2013 00:00

Czerwone jest modne, rude jest piekne

Rude, miedziane, rubinowe, mahoniowe, kasztanowe – włosy bywają w odcieniach czerwieni lub są po prostu czerwone. To kolory dla kobiet odważnych, zdecydowanych, które chcą się wyróżnić w tłumie. Kojarzą się z zadziornością, życiową energią i seksapilem. Jak je uzyskać, jak dopasować do karnacji, jak pielęgnować – oto praktyczny poradnik dla czerwonowłosych.


Żaden inny kolor włosów nie przyciąga tyle uwagi, co lśniące w słońcu czerwienie. Kobieta o zaokrąglonych kształtach, z burzą kasztanowych włosów często pojawia się na męskich listach najpiękniejszych zjawisk. Moda na androgeniczny typ urody niestety wpisuje to zjawisko również coraz częściej na listę marzeń niespełnionych. Ale moda ma też to do siebie, że jest zmienna. Po chłopięcych figurach i krótkich włosach zazwyczaj następował booom na sylwetki o bujniejszych kształtach i opływające w długie  pukle włosów. Wydaje się, że mamy właśnie zalążki tego bardziej kobiecego trendu. Długie włosy od kilku sezonów nie wychodzą z mody, a i wśród celebrytek światowego i rodzimego show biznesu pojawiają się postacie, które nie poddają się katorżniczym dietom skutecznie niwelującym różnice pomiędzy sylwetką męską i kobiecą. Do mody powracają też gorące i namiętne czerwienie na włosach, które już pojawiły się na wybiegach, w kolekcjach u projektantów, a wkrótce rozleją się swoim zniewalającym blaskiem na ulicach, uwolnione spod zbyt długo trzymających je na uwięzi czapek.
Abecadło czerwonowłosych
Paleta czerwieni jest nieograniczona – od  truskawkowego, po ciemny mahoń. Żeby włosy w energetycznych czerwieniach i rudościach wyglądały pięknie, muszą być zdrowe i lśniące. Należy je w odpowiednim czasie „dofarbować”, bo czerwone pigmenty szybko się wypłukują, a przez cały czas odżywiać i pielęgnować kosmetykami podtrzymującymi kolor. Czerwienie i rudości są też wymagające – trzeba im podporządkować makijaż i garderobę.
Jak poradzić sobie ze zmianą koloru włosów na rudy lub czerwony i jak w nich pięknie wyglądać? Znakomity poradnik przygotowała marka Schwarzkopf. To informacje, które przydadzą się każdej kobiecie farbującej włosy i absolutne abecadło dla pracowników drogerii, którzy chcą występować w roli ekspertów. 

CZERWIENIE I RUDOŚCI NA WŁOSACH. KONIECZNIE PRZECZYTAJ!


Pierwszy krok  w farbowaniu i rozjaśnianiu

Jeżeli wybrany odcień czerwieni nie jest znacznie jaśniejszy od  naturalnego koloru włosów, to można go wypróbować stosując produkty do koloryzacji zmywalnej. W ten sposób bez zobowiązań możesz przekonać się czy Twoja miłość do czerwieni to tylko przelotny romans, czy związek na lata. Inną drogą do przetestowania nowych odcieni są pasemka. Czerwone pasma, po pierwsze pozwolą Ci zorientować się, czy dany odcień dobrze pasuje do Twojego typu urody, a po drugie stanowią rozwiązanie kompromisowe, jeżeli nie nadszedł jeszcze czas na całkowitą zmianę.
Jak dobrać czerwony odcień do typu włosów i urody?
Uderzająca czerwień granatu, czy ciepły karmel? Bordo, czy fiolet? Podejmując decyzję zwróć uwagę na swój naturalny kolor włosów i koloryt skóry.
Dla blondynek i osób o jasnej karnacji idealne są blond-czerwienie oraz odcienie miedzi.
Ciemne blondynki i brunetki o jasnej lub średniej karnacji, mogą mieć zarówno ciepły, jak i chłodny typ urody. Do złotych, brzoskwiniowych i żółtych rodzajów karnacji, najbardziej pasują ciepłe czerwone odcienie włosów, a także miedziane i czerwonozłote.
Jeżeli posiadasz oliwkową karnację i brązowe włosy (tony od średnich, po ciemne), to wybierz intensywne odcienie czerwieni i mahoniu.
W przypadku czarnych włosów i ciemnej skóry, najlepiej sprawdzą się czarne odcienie czerwieni i kolory wiśni.

Jak zmienić kolor włosów na czerwony lub rudy?
1. Zmiana koloru włosów na rudy jest łatwa pod warunkiem, że nie chcesz uzyskać odcienia jaśniejszego od swojego wyjściowego koloru włosów. Zastosuj produkt do koloryzacji zmywalnej, jeśli chcesz poeksperymentować z nowym odcieniem.
2. Przejście od koloru brązowego do jasnej miedzi wymaga kroku pośredniego – rozjaśnienia. Po usunięciu z włosów ciemnych pigmentów, dodawane są czerwone.
3. Zmiana koloru włosów rozjaśnianych stanowi zwykle problem, ale nie dotyczy to rudych odcieni. Włosy wchłaniają czerwone pigmenty na ogół bez niespodzianek.
4. Najlepsza droga od włosów siwych do rudych, prowadzi przez salon fryzjerski. Czerwone pigmenty inaczej „przyczepiają¨ się do siwych włosów, niż do włosów z naturalnym pigmentem. Zasięgnij rady eksperta, zanim zamienisz siwe włosy na czerwień. Oceni on kondycję włosów i wybrany kolor. Inaczej może grozić ci sztuczny róż!
5. Styliści fryzur określają czerwony kolor włosów jako narzędzie promocji twarzy. Niezależnie co pokazuje, oczy ludzi zostaną na nią skierowane. Uwaga! Odnosi się to także do zmarszczek. Kobiety, które chcą wyglądać młodo, powinny unikać rudości jak ognia. Dotyczy to zwłaszcza sztucznie wyglądających odcieni czerwieni, jak czerwony z niebieskim tonem.
6. Kolory włosów pomiędzy blondem a rudym, postrzegane są jako szczególnie miękkie i naturalne. Są   idealne dla kobiet o jasnej karnacji i zielonych lub niebieskich oczach. Rdzawe kolory wyglądają szczególnie harmonijnie u brązowookich brunetek.
7. Nie spiesz się, jeśli nie jesteś pewna wybranego odcienia czerwieni. Gdy eksperyment się nie uda, pozostanie żmudne rozjaśnianie lub przefarbowanie włosów na ciemniejszy kolor.

Jakie fryzury sprzyjają czerwonowłosym?
Dobrym wyborem dla czerwonowłosych piękności będą fryzury romantyczne, delikatne i swobodnie stylizowane. Plażowe fale, naturalne loki, upięcia z lokami podkreślą ciepło miedzianego odcienia włosów.
W przeciwieństwie do innych jasnych odcieni czerwieni, miedziany wygląda naturalnie i ciepło.
Jak pielęgnować włosy w odcieniach czerwieni?
1. Czerwone pigmenty są wrażliwe na światło. Dotyczy to w szczególności czerwonych pigmentów, zawartych w farbach do włosów. Naturalnej obecności czerwonych pigmentów we włosach towarzyszy typ karnacji, która jest najbardziej wrażliwa na promieniowanie UV. Rudzielce powinny unikać słońca w południe, stosować produkty do pielęgnacji włosów, które chronią przed promieniowaniem UV oraz nosić kapelusz albo inne nakrycie głowy.
2. Po koloryzacji rudym lub czerwonym odcieniem przez około dwa tygodnie należy unikać chlorowanej wody w basenie, ponieważ ma bardziej negatywny wpływ na kolor włosów niż woda
z kranu.
3. Posiadaczki rudych lub czerwonych włosów  powinny stosować kosmetyki do pielęgnacji włosów farbowanych. Zawierają one bowiem  szczególnie wysokie stężenie składników odżywczych i ochronnych, takich jak przeciwutleniacze.
4. Rudowłose często sięgają po hennę. Drogerie oferują też sporo zawierających ją szamponów i odżywek. Śladowe ilości ekstraktów roślinnych henny mają korzystne działanie i mogą dodać blasku czerwonym włosom.
5. Jeśli pomiędzy koloryzacjami włosów  kolor zaczyna blaknąć, można zastosować produkt do koloryzacji zmywalnej w dopasowanym odcieniu. To pozwoli na dłużej zatrzymać blask czerwonych włosów.
6. Raz w tygodniu zastosuj intensywną odżywkę, aby utrzymać czerwone pigmenty i blask włosów. Takie odżywki zawierają składniki pielęgnujące, które wnikają do włosów i mogą wypełnić pory w ich
zewnętrznej strukturze. W efekcie, czerwone pigmenty pozostają we włosach dłużej.
7. Rude włosy przyciągają uwagę i wyraźnie kontrastują ze strojem. Rozdwajające się końcówki są zatem łatwo zauważalne. Dlatego
zalecane jest podcinanie końców rudych włosów, co najmniej raz na dwa miesiące.
Makijaż dla czerwono-włosych
Każdy rodzaj makijażu pasuje do tego koloru włosów – od różanych pomad po brązowe policzki. Róż, brązy i naturalny makijaż są dla czerwonowłosych idealne. Jasna czerwona szminka, maskara i czarny eyeliner pozwolą rozjaśnić twarz. Świetne zestawienia to miedziana czerwień i turkusowe lub pomarańczowe dodatki.  (az)

Materiał przygotowany na podstawie wskazówek ekspertów Schwarzkopf. Zdjęcia pochodzą z kolekcji Essential Looks 1:2013 Schwarzkopf Professional


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. czerwiec 2025 02:54