StoryEditor
Włosy
17.10.2022 00:00

Enzymy w kosmetykach odpowiadają nie tylko za złuszczanie

Enzymy wykorzystywane są głównie w peelingach. Mają bowiem umiejętność rozpuszczania białek tworzących wiązania między komórkami warstwy rogowej naskórka. Ułatwiają wiec jego złuszczanie. Dzięki takiemu działaniu skóra zyskuje świeży, zdrowszy wygląd. To jednak nie jedyna funkcja tych składników.

Zdrowa skóra średnio co 28 dni dostaje nowy zestaw komórek naskórka. Oznacza to, że komórki wytworzone w głębszych jego warstwach przesuwają się ku górze. Na powierzchni skóry pozostaje warstwa obumarłego naskórka, która powinna być usunięta. Bez tego skóra traci blask i zaczyna wyglądać na zmęczoną. Trudno temu zaradzić najlepszą pielęgnacją, której składnikom trudno przeniknąć przez zrogowaciały naskórek.

Dlatego warto sięgnąć po produkty z enzymami, które potrafią znacznie przyspieszyć tę „zmianę warty” w naskórku. Wnikają one w naskórek i łagodnie go rozpuszczają. Nie powodują podrażnień i nie naruszają naturalnej bariery ochronnej. 

Enzymy jak kwasy

Złuszczanie enzymami to niezwykle delikatny sposób usuwania martwego naskórka. Z kosmetyków z ich zawartością mogą korzystać osoby z cerą suchą, naczyniową czy wrażliwą, a równocześnie efekt jest podobny jak przy zastosowaniu kwasów.

Po zastosowaniu peelingu enzymatycznego skóra odzyskuje gładkość, promienny wygląd i właściwie nawilżenie. Poprawia się mkrokrżenie w skórze, a ryzyko powstawania zaskórników i zmian trądzikowych zmniejsza się. Wcześnejsze niedoskonałości i przebarwienia zostają zniwelowane. A do tego skóra jest gotowa na przyjęcie składników aktywnych dostarczanych w kolejnych krokach, wraz z pielęgnacją.

Nie tylko peeling

Jednak enzymy trafiają nie tylko do peelingów. Są też składnikiem produktów do mycia twarzy, a nawet serum. To jednak nie wszystko – enzymy mogą bowiem przyspieszać proces odnowy skóry na całym ciele. Są wiec stosowane w żelach pod prysznic czy balsamach, które chronią przed powstawaniem niedoskonałości na plecach, ramionach czy dekolcie oraz eliminują szary koloryt skóry i rozjaśniają ślady po niedoskonałościach.

Na rynku są też produkty z enzymami do pielęgnacji skóry głowy. Zarówno peelingi, jak i szampony delikatnie złuszczają i wspomagają usuwanie martwego naskórka bez potrzeby mechanicznego tarcia i podrażniania. Pozostawiają skórę czysty, a mieszki włosowe odblokowane. Dzięki temu włosy są zdrowsze i mocniejsze. Enzymy pojawiają się też w maskach i odżywkach do wosów, ponieważ nie tylko oczyszczają, ale też działają wygładzająco na łodygę włosa. 

 Papaina i nie tylko

Najbardziej popularnymi enzymami są papaina, którą pozyskuje się z owoców papai, oraz bromelaina z ananasa. Pierwsza delikatnie złuszcza martwe komórki naskórka, wygładza i poprawia koloryt, łagodzi podrażnienia, wspomaga regenerację naskórka, pomaga w walce z suchą skórą głowy, łupieżem i łojotokowym zapaleniem skóry. Natomiast bromelaina, poza złuszczaniem, wygładzaniem i odnową naskórka, reguluje wydzielanie sebum i rozjaśnia przebarwienia potrądzikowe

Kolejny spotykny w kosmetykach enzym to keratolina. Jest ona również enzymem roślinnym, ale pozyskiwanym biotechnologicznie w procesie fermentacji przeprowadzanej przez bakterie Bacillus subtilis. Zapewnia redukcję mikroniedoskonałości, które są przyczyną zmian trądzikowych, usuwa martwy naskórek, zapewniając gładkość i równomierny koloryt.

W kosmetykach można spotkać również  enzym z granatu. Działa ściągająco i zwęża pory, ogranicza powstawanie zmian trądzikowych na skórze i dodaje blasku włosom. To bomba witaminowa, która spowalnia starzenie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 17:42