StoryEditor
Włosy
31.12.2021 00:00

Nie warto przesadzać z fryzurą na sylwestra. Regeneracja włosów może być kosztowna

Żeby pięknie wyglądać, trzeba pocierpieć. Tak się mówi i tak czasem bywa. Szczególnie uciążliwe mogą być sylwestrowe fryzury, które zazwyczaj wymagają sporo lakieru, środków do stylizacji, a nawet spinek czy gumek. Warto jednak pamiętać, że to tylko jeden wieczór, a taka przesadzona stylizacja włosów może mieć swoje konsekwencje. 

Wiele czynników wpływa negatywnie na nasze włosy np. zbyt wysoka temperatura powietrza niekorzystnie wpływa na łodygę włosa. Wówczas włosy stają się podatniejsze na uszkodzenia mechaniczne, co może zwiększyć ich łamliwość. Zarówno żywa jak i martwa część włosa zbudowana jest z białka zwanego keratyną, która składa się z różnego rodzaju aminokwasów w różnym fragmencie włosa. Zbyt wysoka temperatura stosowana przy sylwestrowej stylizacji może uszkodzić włosy, które później zaczną się puszyć i wyglądać niezdrowo.

Aby chronić włosy przed uszkodzeniami powinniśmy zabezpieczać włosy olejkami lub kosmetykami do stylizacji na ciepło. Warto również zastosować zabiegi bankietowe, czyli zabiegi, które wykorzystują składniki chroniące włosy i uzupełniające ubytki. W gabinetowych kuracjach najbardziej luksusowymi składnikami jest puder perłowy, puder diamentowy czy zielony kawior, czyli luksusowe składniki bogate w substancje odżywcze i głęboko regenerujące – mówi Anna Mackojć, trycholog z Instytutu Trychologii.

Z myślą o włosach wykorzystuje się puder perłowy, uzyskiwany z autentycznych czarnych pereł japońskich, pozyskiwany z naturalnych, niehodowlanych ostryg lub małży u wybrzeży Japonii. Jest to najbardziej ekskluzywny obecnie składnik stosowany w kosmetykach do rekonstrukcji włosów. Ma on właściwości regenerujące, przeciwzmarszczkowe oraz gojące. Zawiera m.in. proteinę perłową zwaną conchiolin, która według wzoru strukturalnego odpowiada dokładnie ludzkiej keratynie i pozwala dokładnie regenerować łodygę włosa.

Dodatkowo proces regeneracji jest długotrwały, gdyż proteina perłowa wbudowuje się w miejsce ubytków struktury włókna włosowego. W preparatach trychologicznych występujący puder perłowy jest nie większy niż 3 mikrony, dzięki czemu ma właściwości wnikania w najgłębsze struktury włosa i umożliwia skuteczną regenerację. Nadaje on włosom gładkości i jedwabistości oraz tworzy delikatny biofilm poprzez uzupełnienie ubytków w łuskach łodygi włosa.

Puder diamentowy powstaje w wyniku mikronizacji wyselekcjonowanych diamentów o sprecyzowanym szlifie i nacięciu i jest składnikiem naturalnym. Również po obróbce zachowuje jednak swoje optyczne właściwości szlachetnych diamentów. Promienie światła padające na strukturę włosów uzupełnione pudrem diamentowym pochłaniają dwa i pół razy wolniej światło w różnych kierunkach, co powoduje że na włosach pojawia się olśniewający refleks i włosy błyszczą.

Ekstrakt z zielonego kawioru zwany również „perłą alg” to doskonała terapia anti-agingowa dla skóry i włosów. Posiada on higroskopijne właściwości, co zapewnia włosom idealne nawodnienie, nawilżenie i utrzymanie hydratacji. Udowodniono, że zielony kawior zawiera dużą ilość witamin i minerałów, które chronią łodygę włosa przed szkodliwym promieniowaniem, UV pełni funkcję fotoprotekcyjną.

Po sylwestrowym szaleństwie należy pamiętać, aby dobrze umyć włosy. Powinniśmy zrobić to dwa razy. Pierwsze mycie oczyszcza, a drugie ma właściwości pielęgnacyjne i odżywcze. Brak oczyszczenia skóry głowy i włosów z lakieru, pianki, żelu czy pasty może spowodować podrażnienie oraz wpływać negatywnie na kondycję włosów wzmagając kruszenie. Szamponu nie powinno nakładać się bezpośrednio na głowę, lepiej wcześniej rozetrzeć go w mokrych dłoniach. Należy również pamiętać, aby właściwe wmasować go w skórę głowy, a nie jedynie same włosy. Trzeba jednak zrobić to bardzo delikatnie, aby nie zniszczyć włosów. Warto również skorzystać z masek odżywczych, aby zewnętrza warstwa włosa, która ucierpiała, mogła się zregenerować.

Przeczytaj również: Mniej znane składniki, które mają zbawienny wpływ na nasze włosy 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 21:17