StoryEditor
Włosy
19.12.2019 00:00

Taką fryzurę musisz mieć! Trendy fryzjerskie 2020 roku

Jakie trendy zdeterminują nasz wizerunek? Jak skutecznie zadbać o kondycję włosów, aby wpisywały się w nadchodzące trendy? Oto co mówią styliści fryzur na temat nadchodzącej mody i tego, jaki „look” będzie obowiązywał w 2020 roku.

Każde prognozowanie trendów poparte jest obserwacją. Tyle rzeczy w modzie i designie już było, że samodzielny element abstrahowania o przyszłości istnieje tylko w jakimś procencie, ponieważ największą rolę odgrywa obserwacja nastroju społeczeństwa oraz zasad i upodobań, które nim rządzą. Gdy mówimy o zbliżających się trendach, bierzemy pod uwagę to, co funkcjonowało dotychczas oraz formy i style, które na jakiś czas odeszły. Na tej podstawie w dużej mierze definiujemy trendy. Zapytaliśmy kilku profesjonalnych stylistów fryzur i kreatorów trendów o uczesanie, które będzie obowiązywało w nadchodzącym roku. 

- Rok 2020 będzie dla każdego. Otwartość na wiele interpretacji wzrasta i najbliższy rok nie będzie od tego oderwany - mówi Olga Wolf, właścicielka i stylistka partnerskiego salonu Rica.

Dominik Podwika, kreator fryzur w Podwika Studio wskazuje, że 2020 to właśnie mariaż stylu lat 70.  ze współczesnym minimalizmem.  Wrócą grzywki, fale, loki, włosy «układane wiatrem», kolory musztardy czy pomarańczy jednak zderzą się z prostotą XXI. Nie da się ukryć, że kolaż wizerunkowych wariacji lat 70. nałożony na współczesny minimalizm może okazać się wyjątkowym zestawem. 

Numer 1, czyli autentyczność

Na co styliści będą zwracać szczególną uwagę i o czym powinniśmy pamiętać myśląc o swoim wizerunku? O własnej naturze oraz cechach zarówno fizycznych, jak i osobistych. W bogatym mariażu stylów prym widzie indywidualność, która jest wyróżnikiem i zarazem wyznacznikiem trendów. 

- Pracując z klientem w głównej mierze bierzemy pod uwagę jego charakter – to opinia Damiana Wasilewskiego prowadzącego salon Laboratorium Fryzjerskie. - To w naturalności znajduje się kod do piękna i autentyczności. Pozostając wierną naturze, pielęgnując ją oraz troszcząc się o to, aby nie dopuścić do przestylizowania swojego wizerunku, zbliżasz się do trendu, który w nadchodzącym roku bardzo się uwidoczni – dodaje. 

Fryzura dla kobiety dojrzałej

Zapytaliśmy również stylistów fryzjerów o to, na co postawią młode i dojrzalsze kobiety w nadchodzącym roku. - Temat wizerunku zarówno dojrzałych, jak i młodych kobiet jest zagadnieniem, które ciekawi z punktu widzenia zbliżania się obu perspektyw. Młodocianej i dojrzałej. Coraz częściej dojrzałe kobiety chcą wyglądać na równi z młodymi. Obowiązujące w 2020 roku fryzury będą dla obu grup. Jedna fryzura, ale z «większym wiatrem» będzie dla młodych, a ta sama fryzura z włosami podniesionymi od nasady będzie wybierana przez dojrzalsze kobiety - mówi stylistka fryzur z Wolfryz. Marzenna Poddubna potwierdza bliskość form fryzjerskich na które współcześnie decydują się kobiety. - Fryzury zarówno dla młodych jak i dojrzałych kobiet możemy proponować dzisiaj takie same. Kobiety dojrzałe szukają równowagi, między elegancją a wygodą, młode kobiety szukają ekspresji i sexy fryzury.

Na co się decydować?

- Stawiajmy na naturalność i minimalizm. Łączmy własny gust i estetykę z trendami, które pasują do nas - proponuje Lidia Chabatowska. Nawet jeśli mowa o koloryzacji włosów, to styliści fryzur będą dążyć do maksymalnie naturalnego efektu. Trendem 2020 jest tzw. „tweed hair”. Co on oznacza? 

- Odchodzimy od typowych pasemek i stawiamy na koloryzację typu «tweed hair». To propozycja, która sprawdzi się zarówno u blondynek, brunetek, jak i rudowłosych kobiet. Włosy farbowane techniką baleyage były popularne kilkanaście lat temu. Z biegiem czasu jednak, ta wersja koloryzacji przestała być modna i zastąpiły ją pasemka typu baby lights czy ombre oraz sombre. Od kilku sezonów baleyage powraca do trendów, jednak w dużo naturalniejszym wydaniu. Włosy w 2020 roku mają być nieprzerysowane i podkreślać naturalną urodę. Właśnie dlatego, najmodniejszym typem koloryzacji na nadchodzący rok będzie «tweed hair» - zaznacza Damian Wasilewski. 

Dominik Podwika, odpowiada podobnie: - Według mnie będą to kolory zbliżone do natury i niezbyt przerysowane. Powraca balejaż, ale w nowej odsłonie, dzięki nowym technikom pracy z włosami jesteśmy w stanie stworzyć efekty ultra naturalne. To będzie przebój tego roku. W trendach kolorystycznych włosów w 2020 roku będzie chodziło przede wszystkim o indywidualność i do tego będę również namawiał moje klientki – podkreśla stylista fryzur z Wrocławia.

Również Lidia Chabatowska potwierdza ten gorący trend. - Będzie promowana przede wszystkim naturalność, subtelne odcienie które łączą się ze sobą, jaśniejsza pasma przeplatane delikatnym karmelem. Firma RICA ma świetne rozwiązanie na ten trend, ponadto klient sam w domu może aplikować sobie różnorodne kolory nie uszkadzając włosa, ponieważ nasz produkt - maska pigmentacyjna jest naturalny.

Co na głowie?

Dynamika, ale i prostota. Brzmi jak paradoks? Niekoniecznie, ponieważ to nadal manifest naturalności, która wśród nadchodzących trendów liczy się najbardziej. Fryzjerzy rekomendują stawiać na: upięcia, warkocz lub włosy luźno zebrane, odrobinę chaotyczne. - Bardzo modne w tym sezonie będą włosy rozpuszczone lub luźno splecione. Odchodzimy od loków nakręconych na lokówkę - szukamy stylizacji troszeczkę bardziej złamanych loków, nieregularnych - mówi Marzenna Poddubna.

- Ponadczasową fryzurą jest i będzie bob oraz long bob – mówi właściciel Podwika Studio. - Oczywiście fale i loki nie wychodzą z mody, ponieważ podkreślają naturalną urodę i dodają romantycznego wykończenia stylizacji - dodaje. 

Aspektem, o którym należy pamiętać, to również umiejętna adaptacja fryzury z wybiegu do codzienności. O ile współczesne trendy pozwalają na wiele różnorodnych interpretacji, to jednak należy unikać przerysowania. A co z dodatkami? Czy nadal obowiązują szalone ozdoby? W karnawale z pewnością się pojawią, jednak trendy 2020 sprowadzają się do „wszelkiego rodzaju przepasek, wstążek, którymi w piękny sposób można podkreślić charakter fryzury”. Łatwo da się zauważyć, że „odeszliśmy już od „wyskokowych” ozdób. Trend, który w tym aspekcie się rozrasta dotyczy pereł, drobnych elementów biżuteryjnych na gumce czy żywych kwiatów. Delikatnie, z umiarem” - wskazują styliści marki RICA.

Pielęgnacja jako pierwszy krok do naturalności

Codzienna pielęgnacja, szczególnie w okresie jesienno-zimowym istotnie wpływa na kondycję skóry głowy i włosów. Zadbać należy szczególnie o pielęgnację przed zanieczyszczeniami powietrza, ale nie jest to jedyny aspekt pielęgnacyjny. Zatem co rekomendują nam specjaliści?

- Kosmetyki na zimę to przede wszystkim takie które będą nawilżały włosy oraz chroniły przed ciepłem suszarki, (…) o włosy trzeba dbać przez cały rok, najlepiej używać kosmetyków, które zawierają składniki pochodzenia naturalnego. Jeśli miałbym wybrać najlepszy jeden produkt na zimę to zdecydowanie będzie to olejek z opuncji, ponieważ odżywia, nawilża i chroni strukturę włosa - wskazuje Podwika. 

Olga Wolf zwraca uwagę, że największym problemem kobiet jest mała wiedza na temat zabezpieczania włosów i ich termoizolacja. – Szczególnie młode dziewczyny, używające prostownicy zapominają o tym, że należy ochronić włosy przed tak wysoką temperaturą oraz nie mają świadomości tego, że temperatury powyżej 200 stopni ścinają białko we włosach i doszczętnie je niszczą – mówi. Oczywiście problem ten nie ujawnia się natychmiast, ale jest to ogromny błąd. Należy stosować kosmetyki zabezpieczające włos przed nienaturalnie wysokimi temperaturami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
03.04.2025 00:31
Rita Ora i Anna Lahey gościły w Warszawie, promując autorską linię kosmetyków do włosów
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey / Douglas mat.pras.
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Rita Ora i Anna Lahey gościły w perfumerii Douglas w warszawskiej Arkadii / Douglas mat.pras.
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Warszawa, Douglas - premiera marki Typebea / Marzena Szulc
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Warszawa, Douglas - premiera marki Typebea / Marzena Szulc
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Gallery

Rita Ora, piosenkarka, aktorka, ikona mody i urody oraz Anna Lahey – przedsiębiorczyni w branży global beauty, pojawiły się w Warszawie, aby zaprezentować swoją autorską markę kosmetyków do włosów Typebea. Produkty dostępne są na wyłączność w perfumerii Douglas oraz na Douglas.pl.

Ostatniego dnia marca w samo południe, we flagowej perfumerii Douglas w Westfield Arkadia, Rita Ora i Anna Lahey spotkały się z przedstawicielami mediów, internetu oraz klientami. 

Podczas panelu dyskusyjnego Anna i Rita podzieliły się swoimi doświadczeniami, związanymi z problemem wypadania włosów oraz potrzebą odbudowy pewności siebie. Jak przyznała Rita Ora, lata intensywnej stylizacji fryzury doprowadziły do osłabienia włosów, co stało się impulsem do działania. Świadome, jak istotny wpływ na samoocenę mają zdrowe i zadbane włosy, postanowiły stworzyć Typebea – markę dedykowaną wsparciu każdego rodzaju włosów.

W skład gamy produktowej dostępnej w sieci Douglas wchodzą: szampon, odżywka, maska pielęgnacyjna i serum do skóry głowy z peptydami. Łącznie jest to sześć specjalistycznych kosmetyków. Wszystkie zostały opracowane z aktywnych składników, wolnych od siarczanów, parabenów i silikonów. Główną rolę odgrywa w nich substancja czynna Baicapil™, która ogranicza wypadanie włosów – nawet o 60 proc. w ciągu zaledwie trzech miesięcy. Kosmetyki te stosowane na co dzień sprawią, że włosy staną się w widoczny sposób grubsze, mocniejsze i dłuższe – przekonywały założycielki marki.

Obie panie opowiedziały także o procesie powstawania linii, m.in. kilkuletnich badaniach klinicznych nad każdym produktem. Zdradziły również swoje ulubione „must haves” z gamy Typebea, a nawet zaprezentowały sposób ich aplikacji, udowadniając łatwość ich użytkowania.

Na zakończenie spotkania organizatorzy zaprosili zebranych gości do przywitania się osobiście i zrobienia wspólnych zdjęć z Ritą Orą i Anną Lahey.

Do 2027 roku globalny rynek pielęgnacji włosów i skóry głowy prawdopodobnie wzrośnie do 121 miliardów dolarów przy CAGR na poziomie 6,5 proc. Z kolei segment z produktami ograniczającymi wypadanie włosów będzie stanowił na nim największą kategorię. Produkty marki Typebea doskonale wpisują się w ten nurt, spełniając wymagania konsumentów niezależnie od rodzaju włosów i typu skóry głowy – podkreśla Douglas.

Douglas jest obecnie największą i najszybciej rozwijającą się siecią perfumerii w Polsce. Strategicznym podejściem marki jest łączenie kanałów sprzedaży stacjonarnej i online, a także zapewnienie klientom wyjątkowych doświadczeń zakupowych poprzez tworzenie dedykowanych stref oraz gabinetów SPA czy fryzjerskich, które spełniają wysokie oczekiwania konsumentów. Szeroki asortyment perfumerii obejmuje tysiące produktów światowych oraz polskich marek. Dodatkowo ważny sektor stanowią produkty dostępne na wyłączność (tak jak wspomniana wyżej marka Typebea). 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
10.03.2025 06:00
Włosy: czy można naprawić skutki utraty melatoniny?
Kolekcja Tytanowy Brąz wzbogaciła o 10 nowych odcieni gamę koloryzacji Dia color od L’Oréal Professionnelmat. pras.

Obecnie ponad połowa kobiet deklaruje niezadowolenie z koloru swoich włosów, wskazując matowość jako główną przyczynę. Powodem tego zjawiska jest stopniowa utrata melaniny, której spadek powoduje utratę koloru i połysku, w efekcie włosy stają się coraz bardziej matowe i ostatecznie siwieją.

L‘Oréal Professionnel, marka znana ze swoich technologicznych innowacji, czerpie teraz inspiracje z odległych wszechświatów, przekraczając granice kreatywności. Ostatnia kolekcja sięga kosmosu, a konkretnie: planety Saturn. Źródłem inspiracji dla świetlistych brązowych odcieni stały się bowiem lustrzane jeziora Tytana – największego księżyca Saturna.

Brąz na zimno lub na ciepło

Marka L‘Oréal Professionnel wprowadziła 10 żywych, wyrazistych odcieni w ramach pięciu unikalnych rodzin kolorystycznych: brąz zostaje na nowo zdefiniowany, stając się popielatym, złotym, mokka, ciepłym lub chłodnym.

Tym samym kolekcja Tytanowy Brąz wzbogaciła o 10 nowych odcieni gamę koloryzacji Dia color od L’Oréal Professionnel. Wielowymiarowe odcienie na nowo definiują brązowe włosy, nadając im wyjątkowo olśniewające refleksy, trzy razy więcej połysku i 100-procentowe odzwierciedlenie prawdziwych tonów.

Zainspirowana Tytanem, największym księżycem Saturna, ta kolekcja w pełni oddaje misję marki, jaką jest ciągłe czerpanie inspiracji z nowych, nieodkrytych terytoriów, w tym również z kosmosu – podkreśla L’Oréal, przypominając, że pozostaje liderem i pionierem w dziedzinie koloryzacji włosów od ponad 115 lat, współpracując z naukowcami i profesjonalnymi fryzjerami.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Kobiety z brązowymi włosami stale poszukują sposobów, aby nadać swojemu kolorowi wyrazistości i wielowymiarowości, a unikalnych refleksów. Hasło "Jak sprawić, by brązowe włosy nie były nudne?" zanotowało aż 2,9 mld wyświetleń, a nowe odcienie brązu zdominowały media społecznościowe dzięki popularnym hasztagom, takim jak #SmokyBrunetteHair (462 miliony wyświetleń), #ChocolateHair (98 milionów wyświetleń) i #HoneyBrown (50 milionów wyświetleń).

Aplikacja dobierze odcień

W wyborze najlepszego z 50 odcieni pomoże aplikacja My Hair [iD]. Jest to profesjonalne narzędzie, służące do wirtualnej przymiarki koloru, zaprojektowane zarówno dla profesjonalnych fryzjerów, jak i konsumentek. Dzięki funkcji wirtualnej przymiarki koloru można pomóc brunetkom znaleźć idealny odcień Tytanowego Brązu z gamy Dia color lub pożądany odcień z gamy iNOA. Ta wszechstronna aplikacja oferuje również kompleksową konsultację kolorystyczną i diagnozę włosów.

Cały proces konsultacji składa się z pięciu głównych kroków, aby zapewnić najlepsze doświadczenie. Są to: inspiracja, diagnoza, sugestia, wybór ostatecznego odcienia oraz formuła, gdzie to aplikacja dostarcza fryzjerowi spersonalizowaną formułę koloryzacji.

Włosy w Metaverse

Od 1909 roku, kiedy to założyciel marki Eugène Schuller stworzył pierwszą nieszkodliwą farbę do włosów, L‘Oréal Professionnel jest pionierem w branży fryzjerskiej. Począwszy od kluczowych innowacji produktowych, takich jak gama iNOA, po wejście w świat Metaverse, marka na nowo definiuje krajobraz branży, jednocześnie realizując swoją misję bycia najlepszym partnerem profesjonalistów.

Wprowadzając Dia Color, marka ujawnia naukowe podstawy matowienia włosów i oferuje rozwiązanie, które odwraca skutki utraty melaniny we włóknie włosa, po raz kolejny demonstrując swoje zaangażowanie w tworzenie produktów, odpowiadających na różnorodne potrzeby związane z włosami.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:20