StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05

Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 12:13
Znaczenie rytuałów w budowaniu świadomej pielęgnacji włosów- włosy roślinnie pielęgnujemy
Znaczenie rytuałów w budowaniu świadomej pielęgnacji włosów- włosy roślinnie pielęgnujemyMateriał Partnera

Podobnie jak skóra, włosy charakteryzują się zbliżonymi potrzebami pielęgnacyjnymi. Powierzchnię włosa tworzą łuski, czyli płaskie i bezbarwne komórki. Ich zadaniem jest ochrona włosa przed uszkodzeniami i niekorzystnymi czynnikami atmosferycznymi.

Jakie są kluczowe zasady w pielęgnacji włosów?

Niezbędnym w pielęgnacji włosów jest skupienie się nie tylko na funkcji oczyszczającej, ale także kondycjonującej, ochronnej. Sam szampon nie jest w stanie spełnić efektywnie wszystkich tych zadań. Operując zróżnicowanymi formułami kosmetycznymi, mamy możliwość oddziaływać na włosy nie tylko na powierzchni, ale także w jego głębszych warstwach.

Rytuał w pielęgnacji włosów budują zróżnicowane czynniki. Warto przyjrzeć się znaczeniu najważniejszym z nich:

  • temperatura wody: ma istotne znaczenie dla poszczególnych etapów pielęgnacji. Ogólna zasada dotycząca pielęgnacji włosów mówi o tym, że im późniejszy etap pielęgnacji włosów, tym woda powinna być chłodniejsza. Im niższa temperatura wody tym łuski włosa łatwiej się domykają. Zrezygnujmy jednak ze stosowania bardzo ciepłej i bardzo zimnej wody w celu uniknięcia podrażnienia skóry głowy.
  • zasada praktyczności: intensyfikując działanie kondycjonujące poprzez włączanie dodatkowo odżywki przed myciem włosów, należy zaczynać pielęgnację od formuł łatwiej spłukiwalnych szamponem, kończąc na formułach bogatszych w konsystencji, z udziałem większej ilości emolientów. W ten sposób skuteczniej zadbamy o zbudowanie ochronnego filmu na włosach bez nadmiernego ich obciążania.
  • praca zapachem: stosowanie kosmetyków zaperfumowanych tą samą kompozycją zapachową wzmacnia wrażenia sensoryczne, czyniąc rytuał przyjemniejszym. Warto zatem w celu przedłużenia trwałości zapachu włączyć do pielęgnacji włosów produkty niespłukiwalne, które oprócz swojej funkcji pielęgnacyjnej utrwalają zapach.

Dlaczego warto budować rytuały dopasowane do rodzaju włosów?

Codzienna pielęgnacja oraz stosowanie różnych kosmetyków do mycia, odżywiania i stylizacji mogą wpływać na porowatość włosów i prowadzić do zmian w ich strukturze. Czynniki takie jak wysoka temperatura, promieniowanie UV, substancje chemiczne czy mechaniczne tarcie mogą uszkadzać łuski włosów, a w skrajnych przypadkach prowadzić do degradacji ich struktury. 

Tworząc własne połączenia kosmetyków do włosów, warto pamiętać o podstawowych regułach świadomej pielęgnacji włosów. 

  1. Szampon powinien być dobierany nie tylko do włosów, ale także do skóry głowy. Oprócz peelingu jest to jedyny produkt, który zajmuje się skalpem. 
  2. Za kondycję łodygi włosa odpowiadają przede wszystkim maski i odżywki. Nie oczekujmy od szamponu, by samodzielnie spełnił zadanie jednocześnie produktu oczyszczającego i kondycjonującego. 
  3. Odżywki i maski nie zastąpią działania szamponu. Ze względu na specjalistyczne układy kondycjonerów i innych składników aktywnych, formuły odżywek i masek uzupełniają ubytki w strukturze włosa, jednocześnie tworząc na nich depozyt ochronny.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
03.04.2025 00:31
Rita Ora i Anna Lahey gościły w Warszawie, promując autorską linię kosmetyków do włosów
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey / Douglas mat.pras.
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Rita Ora i Anna Lahey gościły w perfumerii Douglas w warszawskiej Arkadii / Douglas mat.pras.
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Warszawa, Douglas - premiera marki Typebea / Marzena Szulc
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Warszawa, Douglas - premiera marki Typebea / Marzena Szulc
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Gallery

Rita Ora, piosenkarka, aktorka, ikona mody i urody oraz Anna Lahey – przedsiębiorczyni w branży global beauty, pojawiły się w Warszawie, aby zaprezentować swoją autorską markę kosmetyków do włosów Typebea. Produkty dostępne są na wyłączność w perfumerii Douglas oraz na Douglas.pl.

Ostatniego dnia marca w samo południe, we flagowej perfumerii Douglas w Westfield Arkadia, Rita Ora i Anna Lahey spotkały się z przedstawicielami mediów, internetu oraz klientami. 

Podczas panelu dyskusyjnego Anna i Rita podzieliły się swoimi doświadczeniami, związanymi z problemem wypadania włosów oraz potrzebą odbudowy pewności siebie. Jak przyznała Rita Ora, lata intensywnej stylizacji fryzury doprowadziły do osłabienia włosów, co stało się impulsem do działania. Świadome, jak istotny wpływ na samoocenę mają zdrowe i zadbane włosy, postanowiły stworzyć Typebea – markę dedykowaną wsparciu każdego rodzaju włosów.

W skład gamy produktowej dostępnej w sieci Douglas wchodzą: szampon, odżywka, maska pielęgnacyjna i serum do skóry głowy z peptydami. Łącznie jest to sześć specjalistycznych kosmetyków. Wszystkie zostały opracowane z aktywnych składników, wolnych od siarczanów, parabenów i silikonów. Główną rolę odgrywa w nich substancja czynna Baicapil™, która ogranicza wypadanie włosów – nawet o 60 proc. w ciągu zaledwie trzech miesięcy. Kosmetyki te stosowane na co dzień sprawią, że włosy staną się w widoczny sposób grubsze, mocniejsze i dłuższe – przekonywały założycielki marki.

Obie panie opowiedziały także o procesie powstawania linii, m.in. kilkuletnich badaniach klinicznych nad każdym produktem. Zdradziły również swoje ulubione „must haves” z gamy Typebea, a nawet zaprezentowały sposób ich aplikacji, udowadniając łatwość ich użytkowania.

Na zakończenie spotkania organizatorzy zaprosili zebranych gości do przywitania się osobiście i zrobienia wspólnych zdjęć z Ritą Orą i Anną Lahey.

Do 2027 roku globalny rynek pielęgnacji włosów i skóry głowy prawdopodobnie wzrośnie do 121 miliardów dolarów przy CAGR na poziomie 6,5 proc. Z kolei segment z produktami ograniczającymi wypadanie włosów będzie stanowił na nim największą kategorię. Produkty marki Typebea doskonale wpisują się w ten nurt, spełniając wymagania konsumentów niezależnie od rodzaju włosów i typu skóry głowy – podkreśla Douglas.

Douglas jest obecnie największą i najszybciej rozwijającą się siecią perfumerii w Polsce. Strategicznym podejściem marki jest łączenie kanałów sprzedaży stacjonarnej i online, a także zapewnienie klientom wyjątkowych doświadczeń zakupowych poprzez tworzenie dedykowanych stref oraz gabinetów SPA czy fryzjerskich, które spełniają wysokie oczekiwania konsumentów. Szeroki asortyment perfumerii obejmuje tysiące produktów światowych oraz polskich marek. Dodatkowo ważny sektor stanowią produkty dostępne na wyłączność (tak jak wspomniana wyżej marka Typebea). 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. czerwiec 2025 11:55