StoryEditor
Włosy
09.03.2021 00:00

Zadbaj o włosy po zimie. Praktyczne wskazówki, jak poprawić ich kondycję

Noszenie czapki, mróz i wiatr sprzyjają pogorszeniu ich kondycj i wyglądu. Włosy stają się przesuszone i matowe, a ich końce rozdwajają się. To znak, że najwyższy czas zadbać o ich regenerację. Jeśli chcesz, aby twoje włosy odzyskały na wiosnę naturalny blask, skorzystaj ze wskazówek Bianki Juhász, ekspertki Nu Skin.

Sezon zimowy mógł być dla twoich włosów niezbyt łaskawy. Osłabione i zniszczone włosy mogą wykazywać tendencję do puszenia i wyglądają mniej atrakcyjnie, przez co ciężko ujarzmić fryzurę. W efekcie zamiast olśniewać, zachęcają do ponownego założenia czapki. Co odpowiada za taki efekt?

Na pogorszenie kondycji włosów jesienią oraz zimą wpływają uszkodzenia mechaniczne, a także niskie temperatury i suche powietrze w ogrzewanych pomieszczeniach. Do ich osłabienia może także przyczynić się niewłaściwa pielęgnacja, jak na przykład nieodpowiedni dobór preparatów pielęgnacyjnych czy zbyt duża ilość stosowanych produktów – tłumaczy Bianka Juhász, Product Specialist w firmie Nu Skin.

Krok 1: Oczyszczanie skóry głowy i suszenie

Po pierwsze oczyszczamy włosy i skórę głowy z wszelkich zanieczyszczeń i nadmiaru środków do stylizacji. Jest to niezbędna czynność, by przygotować fryzurę do właściwego odżywienia po zimie. Taki zabieg ułatwi składnikom aktywnym, zawartym w środkach do pielęgnacji, wniknięcie głęboko do wnętrza włosa.

Oczyszczanie skóry głowy oraz włosów jest kluczowe, ponieważ usunięcie zanieczyszczeń, jak na przykład nadmiaru sebum czy środków do stylizacji  pozwala przygotować fryzurę do fazy odżywiania. Dzięki odpowiedniemu oczyszczaniu ułatwimy dodatkowo wnikanie składników odżywczych w głąb włosa. Ważne jest przy tym dopasowanie środków do rodzaju włosów oraz ich potrzeb - zauważa Bianka Juhász.

Dobrym rozwiązaniem będzie szampon, który pielęgnuje cienkie, zmęczone i starzejące się włosy. Udowodniono, że szampon chroni włosy przed utratą koloru i oddziaływaniem wysokiej temperatury , a równocześnie zmniejsza ich łamliwość. Jeśli zaś jesteś bardzo zabiegana i szukasz produktu, który łączy w sobie cechy szamponu i odżywki, wypróbuj np. etnobotaniczny szampon z lekką odżywką, który delikatnie oczyszcza i nawilża, sprawiając, że włosy lśnią blaskiem. Od wielu pokoleń Polinezyjczycy wyciskają nektar z bulwiastego kwiatu ava puhi bezpośrednio na włosy, aby je oczyścić i odżywić - dodaje ekspertka Nu Skin.

Krok 2: Podcinanie końcówek

Dzięki dostępnym na rynku profesjonalnym preparatom do mycia i pielęgnacji większość zabiegów możemy wykonać w domu. Rozdwojone końcówki i matowy efekt to jednak znak, że wizyta u fryzjera to konieczność. Podcięcie włosów pozwoli zahamować proces ich łamania. W dodatku przystrzyżone włosy zawsze wyglądają na bardziej zdrowe i sprężyste. Dzięki skróceniu ich nawet o kilka centymetrów będą nieco lżejsze, a proces odbudowy krótszy.

Krok 3: Regeneracja włosów

Przesuszone po zimie włosy warto poddać regeneracji, która naprawi ubytki w ich strukturze. W tym celu warto dopasować odpowiednią odżywkę, która będzie dostosowana do potrzeb i rodzaju fryzury. W odpowiedzi powstały odżywki, które dostarczają składników odżywczych, jednocześnie ich nie obciążając. Niektóre są dedykowane do włosów grubych i o wysokiej porowatości. Ich specjalna receptura o niskim pH pomaga uszczelnić zewnętrzną powłokę włosa. Ponadto nawilżają, a dzięki np. zawartości ekstraktu z mydlnicy lekarskiej pomagają włosom odnowić ich zewnętrzną warstwę, sprawiając, że stają się miękkie i gładkie. Dla włosów suchych i pozbawionych blasku dobrym rozwiązaniem będzie specjalnie przeznaczona dla nich odżywka, która nada im miękkość i uwydatni połysk. Warto stosować te preparaty przynajmniej 2-3 razy w tygodniu dla uzyskania optymalnych efektów, nakładając na końcówki.

Krok 4: Przygotowanie włosów do lata

Słońce i plaża – o tym marzy po zimie wiele z nas. Choć z utęsknieniem wyczekujemy pierwszych oznak wiosny i lata to pamiętajmy, że niekoniecznie ciepłe pory roku są bardziej łaskawe dla naszych włosów. Dlatego, aby bezpiecznie wejść w sezon wakacyjny, warto już teraz zadbać o odpowiednie nawilżenie i odżywienie włosów.

- W tym przypadku dobrym rozwiązaniem będzie maska, która wygładza, scala i wzmacnia powłokę włosa dzięki zawartości składnika domykającego łuski włosa, dzięki czemu stają się one gładkie, błyszczące i łatwe do ułożenia. Dla uzyskania optymalnego efektu należy niewielką ilość maski wmasować we włosy, pozostawić na 10 minut i obficie spłukać wodą – wyjaśnia Bianka Juhász.

Jeśli zaś włosy są mocno zniszczone, warto sięgnąć po serum do włosów. Dzięki niemu dostarczysz skórze głowy i nasadzie włosów niezbędne składniki odżywcze, aby uzyskać efekt odżywienia oraz większą objętość. Nietłusta formuła serum bez spłukiwania wzmacnia skórę głowy każdego dnia, pomagając cienkim, zmęczonym i starzejącym się włosom zachować większą objętość i zdrowszy wygląd – dodaje ekspertka.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 14:43