StoryEditor
Producenci
29.01.2024 12:53

Avon nadal rekrutuje konsultantki w Rosji i utrzymuje produkcję pod Moskwą

W 2022 r. rosyjski zakładu w Naro-Fominsku zmniejszył eksportową produkcję. Przejęła ją fabryka w Polsce, w Garwolinie / Paweł Suder
BBC donosi, że Avon nadal działa w Rosji i rekrutuje tam nowe konsultantki oraz kontynuuje produkcję w zakładzie w obwodzie moskiewskim. Firma po wybuchu wojny w Ukrainie zapewniała, że wstrzymuje swoje działania w Rosji poza krytycznymi.

BBC donosi, że Avon nadal działa w Rosji i rekrutuje tam nowe konsultantki oraz kontynuuje produkcję w zakładzie w regionie moskiewskim. Firma po wybuchu wojny w Ukrainie zapewniała, że wstrzymuje swoje działania w Rosji poza krytycznymi.

BBC odkryło, że Avon nadal rekrutuje nowe konsultantki w Rosji oraz kontynuuje produkcję w ogromnym zakładzie w regionie moskiewskim.

Dziennikarka zajmująca się tematem opublikowała link do rosyjskiej strony Avon, na której firma zachęca nowe osoby do przystąpienia do sieci sprzedaży w ramach programu „Łatwy Start” oferuje konsultantkom nagrody, premie pieniężne, a nawet wakacje za osiągnięcie celów. Po zarejestrowaniu się do programu, otrzymała powitalny mail i kontakt do lokalnego koordynatora.

Również w filmie opublikowanym na koncie Avon Rosja na YouYube z okazji 30-lecia Avon menedżerowie wyższego szczebla informują o  szkoleniach z zarządzania mediami społecznościowymi, podnoszenia sprzedaży, mówią o nagrodach i wyjazdach zagranicznych oferowanych w ramach nagrody dla najlepiej sprzedających się produktów należących do „Klubu Gwiazd”.

Przypomnijmy, że Avon po napaści Rosji na Ukrainę zapewniał, że wstrzymuje inwestycje oraz eksport swoich kosmetyków z Rosji na inne rynki, w tym do Ukrainy. 

Brazylijska firma Natura & Co, do której należy Avon, informowała wcześniej, że utrzymuje działalność lokalną jedynie dlatego, że musi zapewnić „krytyczne wsparcie” kobietom, które utrzymują się z tej działalności.

W styczniu 2024 r. media obiegła jednak wiadomość, że firma wycofuje się decyzji sprzedaży swojego zakładu w Rosji. Powodem miał być podatek, jaki Avon musiałby zapłacić podatek, którego wprowadzenie zapowiedziała rosyjska komisja inwestycji zagranicznych. Czytaj więcej: Avon zawiesił plany sprzedaży swojej fabryki w Rosji

Fabryka Avon w Naro-Fominsku, położona w obwodzie moskiewskim, 70 km na południowy zachód od Moskwy, jest drugim co do wielkości zakładem firmy. Wytwarza obecnie ponad 800 SKU, w tym szampony, żele, balsamy, dezodoranty w kulce, kremy i perfumy. Przychody Avon ze sprzedaży w Rosji w 2022 r. wyniosły 13,89 mld rubli (151,5 miliona dolarów).

Avon jest firmą specjalizującą się w modelu sprzedaży bezpośredniej. Niedawno producent ogłosił jednak, że wraca do koncepcji sprzedaży również w sklepach oraz otwierania własnych placówek. 

Czytaj także:

Avon wychodzi z modelu MLM?

Kosmetyki Avon coraz częściej w drogeriach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 08:43