StoryEditor
Producenci
29.01.2024 12:53

Avon nadal rekrutuje konsultantki w Rosji i utrzymuje produkcję pod Moskwą

W 2022 r. rosyjski zakładu w Naro-Fominsku zmniejszył eksportową produkcję. Przejęła ją fabryka w Polsce, w Garwolinie / Paweł Suder
BBC donosi, że Avon nadal działa w Rosji i rekrutuje tam nowe konsultantki oraz kontynuuje produkcję w zakładzie w obwodzie moskiewskim. Firma po wybuchu wojny w Ukrainie zapewniała, że wstrzymuje swoje działania w Rosji poza krytycznymi.

BBC donosi, że Avon nadal działa w Rosji i rekrutuje tam nowe konsultantki oraz kontynuuje produkcję w zakładzie w regionie moskiewskim. Firma po wybuchu wojny w Ukrainie zapewniała, że wstrzymuje swoje działania w Rosji poza krytycznymi.

BBC odkryło, że Avon nadal rekrutuje nowe konsultantki w Rosji oraz kontynuuje produkcję w ogromnym zakładzie w regionie moskiewskim.

Dziennikarka zajmująca się tematem opublikowała link do rosyjskiej strony Avon, na której firma zachęca nowe osoby do przystąpienia do sieci sprzedaży w ramach programu „Łatwy Start” oferuje konsultantkom nagrody, premie pieniężne, a nawet wakacje za osiągnięcie celów. Po zarejestrowaniu się do programu, otrzymała powitalny mail i kontakt do lokalnego koordynatora.

Również w filmie opublikowanym na koncie Avon Rosja na YouYube z okazji 30-lecia Avon menedżerowie wyższego szczebla informują o  szkoleniach z zarządzania mediami społecznościowymi, podnoszenia sprzedaży, mówią o nagrodach i wyjazdach zagranicznych oferowanych w ramach nagrody dla najlepiej sprzedających się produktów należących do „Klubu Gwiazd”.

Przypomnijmy, że Avon po napaści Rosji na Ukrainę zapewniał, że wstrzymuje inwestycje oraz eksport swoich kosmetyków z Rosji na inne rynki, w tym do Ukrainy. 

Brazylijska firma Natura & Co, do której należy Avon, informowała wcześniej, że utrzymuje działalność lokalną jedynie dlatego, że musi zapewnić „krytyczne wsparcie” kobietom, które utrzymują się z tej działalności.

W styczniu 2024 r. media obiegła jednak wiadomość, że firma wycofuje się decyzji sprzedaży swojego zakładu w Rosji. Powodem miał być podatek, jaki Avon musiałby zapłacić podatek, którego wprowadzenie zapowiedziała rosyjska komisja inwestycji zagranicznych. Czytaj więcej: Avon zawiesił plany sprzedaży swojej fabryki w Rosji

Fabryka Avon w Naro-Fominsku, położona w obwodzie moskiewskim, 70 km na południowy zachód od Moskwy, jest drugim co do wielkości zakładem firmy. Wytwarza obecnie ponad 800 SKU, w tym szampony, żele, balsamy, dezodoranty w kulce, kremy i perfumy. Przychody Avon ze sprzedaży w Rosji w 2022 r. wyniosły 13,89 mld rubli (151,5 miliona dolarów).

Avon jest firmą specjalizującą się w modelu sprzedaży bezpośredniej. Niedawno producent ogłosił jednak, że wraca do koncepcji sprzedaży również w sklepach oraz otwierania własnych placówek. 

Czytaj także:

Avon wychodzi z modelu MLM?

Kosmetyki Avon coraz częściej w drogeriach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:20